adoggy Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Kanskje dette er feil forum, hadde vært fint om dere kunne flytte det da I forrige måned fikk jeg problemer med mitt Hyundai LCD tv, fikk beskjed av mpx om å kontakte Infocare fordi det var dem som tok seg av det. Så fikk returnr av infocare den 22.08, og sendte TVet inn like etter. Reparasjonstiden var da satt til en uke frem i tid. Vel, uken gikk. Og da jeg skulle sjekke da, stod det forventet ferdig 10. oktober. Tenkte ikke så mer over det akkurat da. Men nå jeg sjekker i dag så er den flyttet enda 10 dager til den 20. oktober. Mitt spørsmål er: Hvordan er mine rettigheter ang dette? Har jeg rett på pengene tilbake eller erstatning med nytt TV, eller må jeg vente til reparasjonen er ferdig? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg kan ikke se at du skulle ha noen rett til å heve kjøpet fordi at de bruker lang tid på å fikse TVen din. Det du eventuelt kunne gjøre er jo å ringe til Infocare eller MPX og spørre om du kan få en lånetv i mellomtiden, men noe mer kan jeg ikke tenke meg. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 De har nok dessverre rett til å ha den inne til reparasjon en god del lengre enn det. Irriterende, ja, men lite du kan gjøre med det. Men Infocare er skumle, la oss håpe dette ikke skjer på nytt =) Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kanskje dette er feil forum, hadde vært fint om dere kunne flytte det da I forrige måned fikk jeg problemer med mitt Hyundai LCD tv, fikk beskjed av mpx om å kontakte Infocare fordi det var dem som tok seg av det. Så fikk returnr av infocare den 22.08, og sendte TVet inn like etter. Reparasjonstiden var da satt til en uke frem i tid. Vel, uken gikk. Og da jeg skulle sjekke da, stod det forventet ferdig 10. oktober. Tenkte ikke så mer over det akkurat da. Men nå jeg sjekker i dag så er den flyttet enda 10 dager til den 20. oktober. Mitt spørsmål er: Hvordan er mine rettigheter ang dette? Har jeg rett på pengene tilbake eller erstatning med nytt TV, eller må jeg vente til reparasjonen er ferdig? 7041106[/snapback] Du blir nødt til å klage direkte mot selger. De kan ikke gjemme seg bak serviceverkstedet, slik de ofte gjør. Loven sier at feilen må bli utbedret innen rimelig tid. Inntil to uker er kanskje rimelig tid, men en måned er definitivt ikke rimelig tid. Ta umiddelbart kontakt med MPX og hev kjøpet. Se til at serviceverkstedet returnerer TV'en direkte til dem når de en gang oppunder jul endelig har fått fikset den. I mellomtiden har du fått pengene dine tilbake fra MPX, og har kjøpt deg en ny TV. I situasjoner som denne gjelder det å være tøff, stå på krava, og ikke gi deg. Så går det bra, selv om du sikkert støter på en del sure miner underveis. Stå på! Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det kan jo hende at det er noen deler som ikke er kommet inn eller liknende. Hvis du har service (Aktivitetsnummeret), så kan jeg sjekke saken for deg? (Send meg en PM). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå