Gå til innhold

Finner ikke Panasonic NV GS180

Anbefalte innlegg

Pcen min finner ikke kameraet mitt når jeg plugger i USB porten(e). Har installert stream driveren på cden og det halvgreie redigeringsprogrammet. Kameraet dukker opp på oppgavelinjen som sikker fjerning av maskinvare, men jeg finner ikke kameraet i noen redigeringsprogram når jeg skal sende filmen over til pcen. Skal kameraet vises som en diskstasjon på "min datamaskin"? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fungerer det ikkje i redigeringsprogrammet som følgjer med heller? Det burde gjere det. Om det vert vist i Min Datamaskin er det kun minnekortet i so fall, ikkje tapen. Skal du bruke andre program enn det som følgjer med bør/må du bruke firewire, ikkje USB.

7041219[/snapback]

Det dukker ikke opp i "motion dv studio" som følger med nei. Kameraet har ikke firewire utgang, kun usb 2.0. Er det noen andre ting jeg kan prøve? Er det noen spesielle triks noen vet om?

Lenke til kommentar
Jo, kameraet har firewire-utgang, og kjend som DV-utgang eller IEEE1394. Sjå i denne tråden for ein illustrasjon av korleis porten ser ut.

7041298[/snapback]

Ok, javisst har den det. :D Har nettopp fått kameraet så. Er det ikke typisk at man ikke leser bruksanvisningen før man absolutt MÅ det ,eller har ødelagt noe. :p Men kablen tror jeg ikke jeg har. :whistle:

Uansett, jeg fikk det til nå, tror det bare var det at man måtte koble USB kablen til ETTER at man hadde startet programmet. :)Er det noen grunn til at jeg brude bruke firewire framfor USB 2.0?

Lenke til kommentar
Uansett, jeg fikk det til nå, tror det bare var det at man måtte koble USB kablen til ETTER at man hadde startet programmet.  :)Er det noen grunn til at jeg brude bruke firewire framfor USB 2.0?

Ikke på nye Panasonic-kameraer, nei... Fungerer veldig fint med USB2.0 for min bruk i hvert fall (slapp å kjøpe FW-kort).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...