Gå til innhold

Skjermkortet har stryki med, garantisak?

Fisk1

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg konstatert at mitt Sapphire Radeon X700 har tatt kvelden for godt.

Kjøpte kortet fra Komplett for under ett år siden, den 6 desember 2005. Jeg lurer derfor på om kortets garanti fortsatt gjelder? Gjetter på dette da det ikke har gått et helt år siden jeg kjøpte det... Skulle jo gjerne hatt et nytt da jeg nå sitter og koker Radeon 9600'et mitt igjen. :wee:

Noen innspill? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"GARANTI" betyr -INGENTING-. En produsent kan gi 1 sekunds garanti. Det som teller er reklamasjonsretten, som i dette tilfellet er 2 eller 5 år. Med mindre du har handlet uaktsomt, så har du krav på å få erstattet kortet.

No offence, men blir litt oppgitt over at alle bruker ordet garanti.

Lenke til kommentar
"GARANTI" betyr -INGENTING-. En produsent kan gi 1 sekunds garanti. Det som teller er reklamasjonsretten, som i dette tilfellet er 2 eller 5 år. Med mindre du har handlet uaktsomt, så har du krav på å få erstattet kortet.

7040947[/snapback]

Jamen da er det jo greit da, siden kortet bare har stått i maskina si og gjort jobben sin, til det plutselig ikke gadd mer.

Det er blitt konstatert ved å teste flere skjermer på kortet, og begge skjermkortene i maskina mi. X700'en er død. :(

Lenke til kommentar

7040947[/snapback]

Han kan jo forsåvidt bruke ordet garanti også da hvis Komplett gir 1 års garanti

Lenke til kommentar
har du proevd kortet i en annen maskin?

7041055[/snapback]

Ja, når du spør så testa vi faktisk det på lan'et jeg var på i starten av høstferien. ;)

Så det er bekreftet dødt.

Folkens: Vi skal ikke diskutere hvorvidt det heter garanti eller ikke her inne. La Big SturL tro hva han vil. :)

Lenke til kommentar
Ja, da har jeg konstatert at mitt Sapphire Radeon X700 har tatt kvelden for godt.

Kjøpte kortet fra Komplett for under ett år siden, den 6 desember 2005. Jeg lurer derfor på om kortets garanti fortsatt gjelder? Gjetter på dette da det ikke har gått et helt år siden jeg kjøpte det... Skulle jo gjerne hatt et nytt da jeg nå sitter og koker Radeon 9600'et mitt igjen. :wee:

Noen innspill? :)

7040811[/snapback]

Da får du helt sikkert nytt maken kort,såfremt du ikke har modifisert det.(Byttet kjøler f.eks.)

Sendte inn mitt 9800 kort ett par uker før 2 år var gått.Fikk kun nytt hvis jeg kunne sende inn original kjøleren.Greide å skaffe en annen da jeg hadde kasta original kjølarn min , dermed var alt ok og nytt kort kom i posten.

Lenke til kommentar

Takk for alle innspill. :)

Jeg oppsummerer: Kortet har aldri vært overklokket, og da jeg faktisk har tatt meg tid til å rense vifter etc. i blandt, så var ikke kjøleribbene og vifta full av støv. ;)

Så kortet skulle være i funksjonabel stand! Da tror jeg at jeg venter på svar fra Komplett, også sender jeg det inn. :)

Takk for all hjelpen. :fun:

Lenke til kommentar
Jeg blir fristet til å spørre hvordan du foretok denne rensingen.

7041673[/snapback]

Ja det skal jeg da med glede forklare:

Med pneumatisk drill og slegge, er det ikke det alle gjør? :p

Men fra spøk til gevær, jeg blåser vekk det verste. Rett og slett, siden vifta ikke var videre av berørt av støv enda. Den sitter på undersiden av kortet, jeg tror det hjelper en hel del. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...