Gå til innhold

AGP 4x , men får bare 2x

Folo

Anbefalte innlegg

jeg har et "lite" problem med mitt hovedkort.

i flølge VIA skal mitt brikkesett støtte 2x og 4x agp, det samme sier de på Apoen (Aopen AX34 Pro II)

jeg har et GF3 Ti 200 m/128mb ram, og vil gjærne ha dette opp å kjøre i 4x agp, men har nærmest gitt opp. har lastet ned alt av drivere og det meste annet, bruker jeg et kjekt diagnose programm som aida32 får jeg opp at hovedkortet støtter agp 1x 2x og at det kjører i 2x.

og dette synes jeg er litt merkelig.

noen som har noen ide om hva som kan være gale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-04 21:40, skrev Kjetil Lura:

Folo

Ville bare si at du merker ingen forskjell mellom 2x og 4x AGP

ja, det var jo egentlig deg jeg også skulle spørre om, men glemte det i farta :smile:

så du mener det er liten vits å prøve å fikse det?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-04 22:33, skrev Folo:

ja, det var jo egentlig deg jeg også skulle spørre om, men glemte det i farta :smile:

så du mener det er liten vits å prøve å fikse det?

Nei, ingen praktisk gevinst med det systemet du har idag. Ikke sjangs i havet at GF3'n vil kunne motta så mye vertexdata og textures at engang AGP-2x blir maxet ... Du skal ha kratig prosessor med MYE båndbredde for å ha mulighet til å levere så mye data over AGP-bus'en ... og få/ingen spill idag kan teoretisk gi så mye trafikk ...

Selvfølgelig, det er jo max irriterende å ikke få utnytta systemet til det absolutte maksimum .. men det er jo egentlig litt bortkastet. Bruk heller tiden til noe nyttig ... spille, surfe pr0n elr.no :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...