McBitch Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Noen som vet om bøker som omhandler overlevelse i nordisk natur? F.eks, finne mat, finne ly, lage opp ild osv. Lenke til kommentar
soleil-noir Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Den amerikanske SAS (Special Air Forces) survival guide er i hendig lommeformat og inneholder overlevelses-info om alle klimasoner (og til sjøs, til fjells eller i skog og mark), alt fra hva du kan spise og hva som er giftig av det som vokser i naturen, til hvordan du kan behandle deg selv hvis du blir syk, eller lage enkle hjelpemidler av det du finner i naturen. Hakkespettboka for voksne! Den er oversiktelig og morsom å lese i selv om man bare sitter og sløver i sofaen Den er ikke spesialtilpasset Norge, men vil sikkert være til nytte likevel. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Den amerikanske SAS (Special Air Forces) survival guide er i hendig lommeformat og inneholder overlevelses-info om alle klimasoner (og til sjøs, til fjells eller i skog og mark), alt fra hva du kan spise og hva som er giftig av det som vokser i naturen, til hvordan du kan behandle deg selv hvis du blir syk, eller lage enkle hjelpemidler av det du finner i naturen.Hakkespettboka for voksne! Den er oversiktelig og morsom å lese i selv om man bare sitter og sløver i sofaen Den er ikke spesialtilpasset Norge, men vil sikkert være til nytte likevel. 7042736[/snapback] Ok, takker. Skal ut å se etter den. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vil anbefale mange av bøkene til Lars Monsen. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Monsen sine bøker inneholder kun generelle tips for utnytting og bruk av allerede tilervet utstyr, ikke hvordan man lager dem! Finn heller boken "Overleve på naturens villkår" av Stefan Källmann og Harry Sepp, det er en bok jeg vil anbefale på det varmeste, og som omhandler de temaene ønsket. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har noen gamle speiderbøker som omhandler litt av dette. Artig lesing. Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har noen gamle speiderbøker som omhandler litt av dette. Artig lesing. og de heter? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) "Spejderliv" er en Dansk bok som jeg har. (Den er noen år, så jeg vet ikke om du får kjøpt den.) Og så har jeg "Speiderboken." EDIT: Ellers kan en jo ta en titt på denne boken. Endret 28. oktober 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
MrErik Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Noen som vet om bøker som omhandler overlevelse i nordisk natur? F.eks, finne mat, finne ly, lage opp ild osv. boken: Overlev under alle himmelstrøk, er en veldig bra bok. den er skrevet av Hugh McManners, en kommandosoldat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå