Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Audi 80

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal kjøpe en bil til våren\sommeren og har veldig lyst på en Audi 80.

Er dette et lurt valg?

Hva skal jeg se etter på en slik bil?

Og jeg trenger litt hjelp til å finne en, hehe.

-Helst ikke over 20000kr (får man bare dårlige biler til den prisen?)

-Skal være en 2.0E eller høyere

-Ikke under 92 modell

-Godt eksemplar (Ikke lakk skader o.l)

-Manual gir

-Bensin

-Ikke ungdoms kjørt

Takker for svart på forhånd :)

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trur du bør sjekke noe med demperne.. hvis de er helt kjeks ett eller annet sted, så må du bytte de, og det koster 6000 kr på hver side hvis du ikke kjenner noen som kan det

husker ikke hvor på demperne man skal sjekke da :p

7045840[/snapback]

Oj! Takk for det :) Får vel bare sjekke hele demperene da. Men det var bra, takk :)

Lenke til kommentar
trur du bør sjekke noe med demperne.. hvis de er helt kjeks ett eller annet sted, så må du bytte de, og det koster 6000 kr på hver side hvis du ikke kjenner noen som kan det

husker ikke hvor på demperne man skal sjekke da tongue.gif

haha.. "kjeks ett eller annet sted" ?? og 6000kr per side? er det dempere fra gullsmeden?

Lenke til kommentar

husker ikke hvor på demperne man skal sjekke da tongue.gif

haha.. "kjeks ett eller annet sted" ?? og 6000kr per side? er det dempere fra gullsmeden?

7051231[/snapback]

haha :p

jeg hadde hatt en audi 80 med reparasjoner til 12.000 i reparasjoner nå hvis jeg ikke hadde sjekka det ;)

Lenke til kommentar

d trur eg æ eit innbilsk tanke :):) viss du skulle klare d hadde du vertfall jort eit vanvittig gøtt kaup... skulle du ha ein t 20 000kr må du regne mæ at den he jenge ivi

280 000km... eg kan ikkje sø forbanna mykje om dei men eg he nokon råd. 90 anne æ finare ;):thumbup: quattron æ seff lit dyrare, men prøv å få tak i ein 5-er v6-erane he audi ikkje vøri noko heldige mæ... desuten æ dei lit dauare før den må dra på 2 kammar d jer ikkje 5-ern :thumbup::thumbup: desutejn jeng dei fort 400 000 :D:D:thumbup:

Lenke til kommentar
d trur eg æ eit innbilsk tanke smile.gif smile.gif viss du skulle klare d hadde du vertfall jort eit vanvittig gøtt kaup... skulle du ha ein t 20 000kr må du regne mæ at den he jenge ivi

280 000km... eg kan ikkje sø forbanna mykje om dei men eg he nokon råd. 90 anne æ finare wink.gif thumbup.gif quattron æ seff lit dyrare, men prøv å få tak i ein 5-er v6-erane he audi ikkje vøri noko heldige mæ... desuten æ dei lit dauare før den må dra på 2 kammar d jer ikkje 5-ern thumbup.gif thumbup.gif desutejn jeng dei fort 400 000 inv_biggrin.gif inv_biggrin.gif thumbup.gif

kan noen oversette til bokmål?

eller jeg skjønte litt der.. 5'ern har både 1 og 2 kammer :)

vær så snill ikke skriv på dialekt.. umulig å lese

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
d trur eg æ eit innbilsk tanke smile.gif smile.gif viss du skulle klare d hadde du vertfall jort eit vanvittig gøtt kaup... skulle du ha ein t 20 000kr må du regne mæ at den he jenge ivi

280 000km... eg kan ikkje sø forbanna mykje om dei men eg he nokon råd. 90 anne æ finare wink.gif thumbup.gif quattron æ seff lit dyrare, men prøv å få tak i ein 5-er v6-erane he audi ikkje vøri noko heldige mæ... desuten æ dei lit dauare før den må dra på 2 kammar d jer ikkje 5-ern thumbup.gif thumbup.gif desutejn jeng dei fort 400 000 inv_biggrin.gif inv_biggrin.gif thumbup.gif

kan noen oversette til bokmål?

eller jeg skjønte litt der.. 5'ern har både 1 og 2 kammer :)

vær så snill ikke skriv på dialekt.. umulig å lese

7056892[/snapback]

hehe :D:D:D må lære deg nørsk :p:p

(norsk) :D:D:D

ja kan skrivi bokmål okså jeg :thumbup: ja men 5-ern med 2 kammer er ikke så "sprek" den har mer presis opning å lukking av vintiler da ;) d skal den ha :) men ville holdt mei til den med 1 kam, er mindre leamikk som kan gå galt også

Lenke til kommentar

har hatt audi femmer med to kammer jeg.. 2.3 20v sugemotor.. minuset med den er att den drar dårlig i bunn.. men 20v går bedre enn 10v, skulle vel bare mangle også :)

kan hende 10v virker mer sprek en 20v på sugemotorene.. men med turbo f.eks, er det 20v som gjelder.. mht trimming

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Audi 80 er en bra bil. Den er galvanisert. Det vil si at rust ikke har så god tilgang som på andre biler. Det er ikke umulig å finne en bil ned rundt 90 tallet uten rust. Hvis du skal ligge rundt 90 tallet anbefaller jeg 94 å nyere da denne modellen får med ABS bremser og airbag. Husk alltid å sjekke reg. reima da :p

Lenke til kommentar
du får 20v men en kamm, d står en uttafor huse wink.gif va 20v jeg tenkte på

hvilken 20V tenker du på da? 1.8 20V og 2.2 og 2.3 20V har to kammer..

kan ikke ha en kam som skal åpne og lukke 20 ventiler

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Audi 80 er en bra bil. Den er galvanisert. Det vil si at rust ikke har så god tilgang som på andre biler. Det er ikke umulig å finne en bil ned rundt 90 tallet uten rust. Hvis du skal ligge rundt 90 tallet anbefaller jeg 94 å nyere da denne modellen får med ABS bremser og airbag. Husk alltid å sjekke reg. reima da :p

7060744[/snapback]

ABS er noe DRITT, det går istykker, og NÅR det går istykker koster det MYE penger!

Lenke til kommentar
ABS er noe DRITT, det går istykker, og NÅR det går istykker koster det MYE penger!

tull.. jobber på verksted, og har enda ikke fått inn en bil med ABS trøbbel, faktisk.. eneste er hjul sensorer, men det er kurant å skifte

gamle biler fra 80 tallet.. mulig :)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Oi! Her har det skjedd mye siden sist jeg sjekket :) Jeg har tenkt til å gå for en 92\94 modell 2.0E uten Quattro. Jeg skjønte ikke så mye av det som stod over med at V6'ern var dårligere enn 5'ern, men jeg har tenkt til å gå for en 5'er. Takker alle for svar :)

Har ikke 92 modell airbag? :ermm:

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
hadde valgt femmer fremfor V6 anyday! V6 til audi har jeg hørt det er mye tull med.. oljelekkasjer osv..

har selv hatt Femmer, og det er bare en ting å si..

DET TÅLER JULING

7065144[/snapback]

Hehe! Det er bra :) Takk for svar

Er det noen svakheter ved disse femmerene?

Er det noen svakheter ved hele bilen jeg burde sjekke?

EDIT:

Har sjekket litt på Audi 90 også. Fant denne her. Er det noe skummelt med den? Syns den var litt billig!

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...