Pipesnipe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hva er forskjellen mellom 2.5" hd og 3.5" hd? Vil begge funke på min? Aner ikke hva jeg har fra før. Har også hørt om IDE og Serial ATA, hva er forskjellen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Forskjellen på 2.5" og 3.5" er størrelsen på harddiskene. 2.5" brukes vanligvis til laptop og 3.5" vanligvis til stasjonær. Hvis du forteller hva slags datamaskin du har så kan man nok fortelle deg hva du skal kjøpe. Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Dette er jo mer en svar nok. Da har jeg lært noe idag også Tusen takk Men det var Serial ATA og IDE, kabbel forskjell da eller? Har en gammel pc fra 80-tallet... (lol) men har moderne hd i fra før, standard hardware... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Dette er jo mer en svar nok. Da har jeg lært noe idag også Tusen takk Men det var Serial ATA og IDE, kabbel forskjell da eller? Har en gammel pc fra 80-tallet... (lol) men har moderne hd i fra før, standard hardware... 7040681[/snapback] S-ata er et nytt grensesnitt for harddisker. S-atat-kabelen er en tynn og liten kabel fra hovedkort til hdd. IDE er det gamle grensesnittet som består av ca 4cm brede flatkabler fra hovedkort til harddisk. Jeg tror s-ata har 7pinner og IDE har 40 pinner Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Da går jeg for IDE... Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå