morra Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Jeg har fire forskjellige fjernkontroller bare på rommet mitt (TV, DVD-spiller, TV-kort og surround-lyd), og det er tre for mye. Så er det noen her som har tips til hvilken fjernkontroll jeg burde skaffe? Jeg har sett litt på Logitech Harmony-serien, men de er ganske dyre (stramt budsjett ) Den skal ha lærefunksjon og ikke koste mer enn 500 hundre kroner inkl. porto. Den bør også være til salgs i Norge, men muligheten er der for å kjøpe fra kjente utenlandske steder/butikker (feks. ebay eller amazon). Takker for svar Edit: Justert litt på prisen Endret 11. oktober 2006 av morra Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Par-tre hundre kroner inklusiv porto? Får ikke rare plastleken for det, desverre Lenke til kommentar
morra Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvis jeg heller sier maks 500 da? Lenke til kommentar
Clint Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg kan på det varmeste anbefale Snapstream Firefly. Den koster 499,- Jeg kjøpte min på www.vendur.no Er MEGET fornøyd med den. Link Lenke til kommentar
morra Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Den så ut til å være veldig fokusert på PC. Funker den på TV og DVD-spiller også? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Logitech harmony 525 da? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=53351 499 på MPX og kanskje er den billigere andre steder Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ikke alle er like gode på enkelte aparater. Når du får forslag - sjekk om fjernkotrollen også dekker dine produsenter/modeller, evt. hva du mister av funksjoner. Lenke til kommentar
Cinemarillion Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg er godt fornøyd med logitech harmony 525. Den har en stor database med apparater som støttes. Brukes til PC (med to forekjllige ir-mottakere), tv, cd, dvd og surroundreciever av litt forskjellige merker. Du kan evt sjekke på http://www.remotecentral.com/ for ideer. A Lenke til kommentar
morra Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Skal se på dette Likevel føler jeg det blir litt dyrt å bruke 600,- (inkl porto) på en fjernkontroll... Lenke til kommentar
JonV Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har selv den logitech harmony 525 og kan anbefale på det sterkeste. Den tok Viewsonic W3260. Den tok Harman kardon AVR65. Den tok Pioneer dvd575. Den tok en eldre Sharp VHS. Alle funket UTEN kopiering fra gamle kontrollen, den fant alt i databasen til logitech. Og så enkelt da Lenke til kommentar
morra Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Men så lenge den kan lære og det jeg skal bruke den på mest sannsynlig er i Logitechs database, er da kompabilitet et problem egentlig? Endret 11. oktober 2006 av morra Lenke til kommentar
JonV Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Nei det vil jeg ikke si. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg holder selv på å kikker på universal kontroll, men har et noe høyere budsjett. Sikler på Logitech Harmony 1000. Er det slik å forstå at denne kan styre pc og? Med en seperat mottaker kansje? Fikk intrykk av at det er mulig med Harmony 525. Lenke til kommentar
Cinemarillion Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Store hertug: H525 kan styre PC hvis du har ir-mottager(e). Jeg bruker to forskjellige mottagere, en som kom med et hauppauge-kort, og en usb-variant som kom med et annet TV-kort. De måtte registreres som to enheter på fjernkontrollen, og jeg var nødt til å identifisere dem manuelt, men da gikk det. Mulig det fins en bedre måte å fikse det på (f.eks. USB-Uirt el.), men dette funker for meg. Lenke til kommentar
duottar Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Hva med den fra filmen "Click"? Universal den. Endret 11. oktober 2006 av Liar Lenke til kommentar
Azton Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 De selger en Logitec fjernkontroll på elprice til 499,- om du har de i nærheten. Kommer ikke på hvilken modell det var i farten.. Lenke til kommentar
morra Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Jeg tror nok det er en H525. Tror det er den billigste til salgs i Norge. Edit: Nærmeste Elprice er i Sandnes eller Tønsberg (bor selv i Kristiansand) Endret 11. oktober 2006 av morra Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Par-tre hundre kroner inklusiv porto? Får ikke rare plastleken for det, desverre 7046146[/snapback] Det gjør man vel. Kjøpte meg en universalfjernkontroll til en sum av 40 kr. Utmerket til mitt bruk. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Den så ut til å være veldig fokusert på PC. Funker den på TV og DVD-spiller også? 7046880[/snapback] Jeg beklager "feilsvar her", var sikker på at du var ute etter en HTPC fjernkontroll. Denne vil nok ikke passe ditt bruk. Lover at jeg skal LESE innlegg(ene) bedre neste gang jeg poster ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå