El chico Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Jeg var lenge i tvil hva jeg skulle kjøp men gikk til slutt for D80 med 18-70'n. Det er en en veldig ålreit linse for penga. Brennviddeområdet er også praktisk i mange sammenhenger. chico Endret 17. oktober 2006 av El chico Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 I dag har jeg tatt en second opinion på Canon 30D vs Nikon D80. Etter mye fikling og testing, fremgikk 30D som mer solid, tyngre og faktisk med litt bedre grep. Iflg. selger var også 30D et bedre kamerahus, mer på lik linje med Nikon D200. Det virket som søkeren i Nikon D80 var hakket lysere, men dette kan kanskje komme av linsen som ble brukt? MAO tar jeg en helomvending og går for 30D. Hadde sikkert vært fornøyd med begge til mitt bruk, men følelsen av et godt verktøy bør ikke undervurderes selv om det er den store myke dingsen bak kameraet som tar bildene... 30D finner jeg ikke rimligere i det store utland. Noen som vet om butikker som har en grei pakkepris på det med Canon 17-55mm? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Søkeren på D80 er større... kan være det som "lurte" deg. Ellers er vel ikke D200 og 30D så veldig like soliditetsmessig. Holder du et D200 tror jeg du merker det med en gang, samt at det er værtettet, noe 30D ikke er. D80 er på mange områder et dårligere kamera enn 30D, men samtidig er det mer moderne med mer ny teknologi. 30D er et kamera, stort sett med teknologi fra da 20D ble lansert (er noen år siden nå). Er imidlertid helt sikker på at du blir fornøyd med 30D. Det er et knallkamera, og slenger du med en Canon 17-55, så trenger du neppe noe bedre på en stund, med mindre du ønsker mer zoom. Lenke til kommentar
missilecatcher Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 30D ser ut som et knallkamera, og jeg er 80% sikker på at jeg skal gå for det når staten gir tilbake mine skattepenger:) 30D har mye bedre egenskaper når det gjelder høy ISO, og mye bedre innstillingsmuligheter enn D80. Huset er også robust og fantastisk å holde i. Jeg likte også menyene veldig godt og betjeningen av disse ved hjelp av tommelhjulet. Og for ikke å snakke om Canons L-objektiver... Dyre, men de holder en overlegen kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå