pure_leno Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei! Jeg skal bygge nytt system og trenger hjelp til valg av PSU. Systemet mitt består av: - Core 2 Duo E6400, skal klokkes til 2,4GHz ca. - Asus EN7600GT/2DHT/256M - Asus P5B, P965, s775 (billigste utgaven) - 2x 120mm vifet + 1x 80mm - 1 SATA harddisk + 1 PATA harddisk - 1GB (1GBx1) DDR2 PC5300 eller PC6400 I tillegg skal en USB-dungle som er koblet opp til et trådløst nettverk kjøre hele tiden. På en PSU kalkulator (http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine) endte jeg opp med 327W, men siden det er greit å ha litt å gå på tenker jeg en PSU med 400-450W vil passe. Jeg har ikke planer om å kjøre maskinen 24/7, og jeg skal heller ikke drive med ekstrem overklokking. PSU'en bør være stabil og helst ikke koste mer enn 700kr. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
spracket Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Gå for noen av disse, vedlige gode PSU'er fra Seasonic og MIST: Seasonic S12 Denne første er noe dyr rundt 950 kr. MIST 500W Denne fra MIST kommer på rundt 900 kr. Jeg personlig mener det er en grei pris for den kvaliteten som er. Kan på det varmeste anbefale begge to. Kan legge til at begge er veldig stillegående. Har selv en seasonic og denne hører jeg ikke før jeg legger øret inntil PSU'en. Endret 10. oktober 2006 av hyped Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Gå for noen av disse, vedlige gode PSU'er fra Seasonic og MIST: Seasonic S12 Denne første er noe dyr rundt 950 kr. MIST 500W Denne fra MIST kommer på rundt 900 kr. Jeg personlig mener det er en grei pris for den kvaliteten som er. Kan på det varmeste anbefale begge to. Kan legge til at begge er veldig stillegående. Har selv en seasonic og denne hører jeg ikke før jeg legger øret inntil PSU'en. 7039900[/snapback] Jeg ville helst ikke gå over 700kr og 500W er mer enn det jeg trenger. Finnes det en Seasonic/MIST PSU som har 400/450W, og som ligger under 700kr? Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Er det ingen som kan hjelpe meg? Bump Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Heisann, Da vil jeg anbefale en Hiper PSU f.eks. Link En god strømforsyning til en veldig grei pris Hilsen Vinci Endret 10. oktober 2006 av Vinci Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Heisann, Da vil jeg anbefale en Hiper PSU f.eks. Link En god strømforsyning til en veldig grei pris Hilsen Vinci 7040433[/snapback] Den så grei ut! Hvis den er stabil og passer til litt overklokking, går jeg for den. Er det noen som har erfaringer? 580w var mer enn jeg trengte, men til en så hyggelig pris, passer den bra til meg! Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Den så grei ut! Hvis den er stabil og passer til litt overklokking, går jeg for den. Er det noen som har erfaringer? 580w var mer enn jeg trengte, men til en så hyggelig pris, passer den bra til meg! Den er 530w og ikke 580w... Vil fungere ok visst du bare skal klokke "litt" og ikke har andre kravstore komponenter i maskina.. Personlig mener jeg 530w er et absolutt minimum til dagens PC`er, da PSU er en av de viktigste komponentene i en PC.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) fin psu det der hatt den selv og klokket med den i...no problemo (jeg hadde den 580w versjonen) Endret 10. oktober 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
spracket Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Er enig med det Maverick2002 sier. Du vil ikke ha for lite Watt, og med dagens cpuer og grafikkort trenger man minimum 500 W. Og det er ikke noen ulempe å ha litt psu power til overs, kan komme godt med viss du skal gjøre noen oppgraderinger senere Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Så lenge karen ikke skal kjøre sli eller crossfire med nyeste mest strømkrevende skjermkort så skal den PSU'en jeg linket til holde uten problemer. Den er et veldig bra kjøp til den prisen. Ville han hatt noe dyrere hadde jeg anbefalt Mist sin 600W, den skal kjøre det meste Hilsen Vinci Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Den så grei ut! Hvis den er stabil og passer til litt overklokking, går jeg for den. Er det noen som har erfaringer? 580w var mer enn jeg trengte, men til en så hyggelig pris, passer den bra til meg! Den er 530w og ikke 580w... Vil fungere ok visst du bare skal klokke "litt" og ikke har andre kravstore komponenter i maskina.. Personlig mener jeg 530w er et absolutt minimum til dagens PC`er, da PSU er en av de viktigste komponentene i en PC.. 7040597[/snapback] Det som teller er stabiitet og hvor mange A man har på 12V, at 530 watt er abolsutt minimum er for å være helt ærlig, bare tull. Prøv å mål hvor mye en PC trekker ut av kontakta, og gang det med 0.8, så får du et tall på hva den bruker, du blir kansje overrasket. Til trådstarter: Seasonic er høykvalitets-PSUer som er stille, og har bra juice på 12v i forhold til effekten, om 500-watt er for dyrt går det sikkert fint med 380 eller 430. AtW Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Det som teller er stabiitet og hvor mange A man har på 12V, at 530 watt er abolsutt minimum er for å være helt ærlig, bare tull. Prøv å mål hvor mye en PC trekker ut av kontakta, og gang det med 0.8, så får du et tall på hva den bruker, du blir kansje overrasket. Til trådstarter: Seasonic er høykvalitets-PSUer som er stille, og har bra juice på 12v i forhold til effekten, om 500-watt er for dyrt går det sikkert fint med 380 eller 430. AtW Jeg presiserer at jeg sa "personlig så mener jeg..."! Og som Vinci sier så holder denne PSU`en om en ikke skal ha et heftig SLI eller Crossfire oppsett, og i tillegg overklokke en del! Og det er ikke bare "watt" som har betydning, men som du selv også sier, hvor mye s"juice" den klarer å levere på 12 volt railene. Og ja, man klarer seg sikkert fint med slik strømforsyning som mest sannsynlig kjører med 90-100% load stort sett hele tiden, men som man kan lese flere plasser om PSU, så anbefales det å kjøpe en PSU som har litt "ekstra" power så man ligger på rund 70-80% av maks load. Endret 10. oktober 2006 av Maverick2002 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det som teller er stabiitet og hvor mange A man har på 12V, at 530 watt er abolsutt minimum er for å være helt ærlig, bare tull. Prøv å mål hvor mye en PC trekker ut av kontakta, og gang det med 0.8, så får du et tall på hva den bruker, du blir kansje overrasket. Til trådstarter: Seasonic er høykvalitets-PSUer som er stille, og har bra juice på 12v i forhold til effekten, om 500-watt er for dyrt går det sikkert fint med 380 eller 430. AtW Jeg presiserer at jeg sa "personlig så mener jeg..."! Og som Vinci sier så holder denne PSU`en om en ikke skal ha et heftig SLI eller Crossfire oppsett, og i tillegg overklokke en del! Og det er ikke bare "watt" som har betydning, men som du selv også sier, hvor mye s"juice" den klarer å levere på 12 volt railene. Og ja, man klarer seg sikkert fint med slik strømforsyning som mest sannsynlig kjører med 90-100% load stort sett hele tiden, men som man kan lese flere plasser om PSU, så anbefales det å kjøpe en PSU som har litt "ekstra" power så man ligger på rund 70-80% av maks load. 7042279[/snapback] At det er din personlige mening gjør det ikke mer riktig Se feks her, dett er et oppsett som antakelig bruker mer en det tråstarter har satt opp, og med 2* CPU-burn og 3dmark så bruker det 223 watt., det betyr at man ikke trenger på langt nær 530 watt for å ha 80% load på full spiker. AtW Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 jeg kan anbefale deg hiper sine 480wattere de er ekstremt stille og i tillegg stabile og kraftige. jeg har nylig anskaffet meg en slik og det angrer jeg ikke på i det hele tatt. og den funker fint til klokking, jeg har klokket mitt x800rx med 25% Klikkelink Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg tror jeg går for Hiper HPU-4M530. Den var ikke altfor dyr (ca 600kr), og hvis jeg skal oppgradere RAM og GPU holder strømmforsyningen. Hvis det ikke er noen som er sterkt imot valget mitt, kjøper jeg den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå