Gå til innhold

Ny film fra Red Steel

TCi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm... er fremdels skeptisk til dette spillet. Helt fra begynnelsen av når hypen på dette spillet startet med E3 06, har jeg aldri sett på dette spillet som noe spesielt spill... det ser tamt ut, det ser ikke ut som om det har noen skikkelig "feeling"... nei, jeg syntest det ser dirkete kjedelig ut. Og denne sverdslossingen tror jeg at man blir fort lei.

Dette er nå bare min mening, men jeg ser mye mer frem til Metroid som et spill til å teste Wiimoten i et FPS spill, selv om Metroid ikke direkte er et FPS spill

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med wii og denne type spil for meg er måten man sikter på.. Altså at man drar siktet rundt omkring på skjermen, istedenfor "kameraet" med siktet alltid på midten, som jo er standard.

Ser håpløst, tregt, og irriterende ut. Det å snu seg for eksempel vil ta ekstra lang tid siden man da må dra siktet helt til sidene før man begynner å snu seg.

Lenke til kommentar
Hovedproblemet med wii og denne type spil for meg er måten man sikter på.. Altså at man drar siktet rundt omkring på skjermen, istedenfor "kameraet" med siktet alltid på midten, som jo er standard.

Ser håpløst, tregt, og irriterende ut. Det å snu seg for eksempel vil ta ekstra lang tid siden man da må dra siktet helt til sidene før man begynner å snu seg.

7041540[/snapback]

Vet du... akkurat dette har jeg også stusset på!

På den filmen hvor de spiller direkte på E3 2006 må han snu seg i en heisdør, og det tar UTROOOLIG lang tid i forhold til det vanligvis tar... og derfor skjønner jeg ikke dette med at Wii skal bli så god til FPS spill... Joda, like nøyaktig som mus med litt trening kanskje, men tregere enn noen joypad man kan få tak i :dontgetit:

Dersom dette er tilfelle på CoD3 også, mister Wii en stor del av sin FPS apell for min del... dersom man ikke kan snu seg fortere enn det der ville nok Wiimote vs 360 Joypad ikke blitt morsomt engang for han med Wiimote :no:

Lenke til kommentar

Red Steel ser utrolig mye bedre ut nå enn på E3, både grafisk og gameplay-messig.

Hva kontrollene angår, er jo den nye Expert-moden på Metroid Prime 3 ifølge både IGN og en del andre både like rask og effektiv som PC, og de seneste spilltestene av Red Steel sier at det tar litt tid å vende seg til, før det sitter som støpt.

Følsomheten osv kan man også stille på i det ferdige spillet, så det burde ikke bli noe problem så lenge man har litt tålmodighet...

Screens

Kommer ikke over hvor bra det ser ut i forhold til E3 :dribble:

EDIT: YouTube-versjon av filmen

Endret av EonoX
Lenke til kommentar

7041540[/snapback]

Vet du... akkurat dette har jeg også stusset på!

På den filmen hvor de spiller direkte på E3 2006 må han snu seg i en heisdør, og det tar UTROOOLIG lang tid i forhold til det vanligvis tar... og derfor skjønner jeg ikke dette med at Wii skal bli så god til FPS spill... Joda, like nøyaktig som mus med litt trening kanskje, men tregere enn noen joypad man kan få tak i :dontgetit:

Dersom dette er tilfelle på CoD3 også, mister Wii en stor del av sin FPS apell for min del... dersom man ikke kan snu seg fortere enn det der ville nok Wiimote vs 360 Joypad ikke blitt morsomt engang for han med Wiimote :no:

7041723[/snapback]

Alle Wii skytespill hittil har samme styremåten. Dette, Metroid, Call of Duty osv. Dra siktet rundt omkring på skjermen.

Grunnen til at det er slik er jeg ganske sikker på er fordi hvis man låser siktet på midten så vil jo skjermen riste ved den minste bevegelse og man blir nødt til å holde den helt stille omtrent. Tror det blir både vanskelig og slitsomt.

En mus ligger jo på et bord så den er jo helt stabil.

Lenke til kommentar

Det jeg hadde sett mest fram til med denne tittelen var den tilsynelatende gode AIen som ble vist frem på den første videoen (virket som om fiendene hadde en forståelse for cover OSV, men den videoen var vell pre renderd?). Men på denne videoen her oppfører de seg jo verre enn de gjorde duke nukem...

Lenke til kommentar
Det jeg hadde sett mest fram til med denne tittelen var den tilsynelatende gode AIen som ble vist frem på den første videoen (virket som om fiendene hadde en forståelse for cover OSV, men den videoen var vell pre renderd?). Men på denne videoen her oppfører de seg jo verre enn de gjorde duke nukem...

7042201[/snapback]

Ja, den traileren var bare juks og fanteri og ren CGI.

Lenke til kommentar

1180 x 920 pixels

Wow. Visste ikke at Wii var HD ;)

7042244[/snapback]

hehe. Bildene er nok tatt fra en PC-build av en sort med bedre oppløsning

7042201[/snapback]

Ja, den traileren var bare juks og fanteri og ren CGI.

7042750[/snapback]

Den var ikke CG etter som det jeg har fått med meg. Kjørte på en PC-build eller noe. Uansett har de jobbet seg tett opp mot den versjonene nå. Mangler bare noen effekter her og der, samt AI.

Lenke til kommentar

Det ser bedre ut i grafikken nå enn før. men det kan bli litt rart med sverdet. ettersom de har sagt at kontrollen henger bittelitt etter iforhold til sjermen. så etter det jeg har forstått, så kan man ikke bare veive så fort man vill for da vil jo sverdet henge etter i forhold til kontrollen?

Eller er kontrollen mer presis nå?

offtopic: blir det ikke vanskelig å lage fotballspill, basket og am-fotball spill til wii?

:hmm:

Lenke til kommentar
Det ser bedre ut i grafikken nå enn før. men det kan bli litt rart med sverdet. ettersom de har sagt at kontrollen henger bittelitt etter iforhold til sjermen. så etter det jeg har forstått, så kan man ikke bare veive så fort man vill for da vil jo sverdet henge etter i forhold til kontrollen?

Eller er kontrollen mer presis nå?

offtopic: blir det ikke vanskelig å lage fotballspill, basket og am-fotball spill til wii?

:hmm:

7045799[/snapback]

Vet ikke om det er 100% bekreftet, men Ubisoft skal visstnok ha laget slik at sverdet beveger seg etter dine bevegelser. Ut i fra filmen, så ser det ikke slik ut men. Hvor presis kontrollen er er mye opp til utviklerene. Presis er det, det kan Wii Shooting bevise, selv om det da bruker bare sensoren.

Madden 2007 kommer på Wii og skal være veldig bra. Utover det kommer det ikke så veldig mange "ekte" sportsspill. Mario Smash Football Charged kommer hvertfall. Viker ikke som kontrollen hindrer denne typen spill så veldig. Men også her er det veldig opp til utviklerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...