AGENT 000 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Fikk datakræsj, cd brenner og lydkort gikk til h... Xp virket ikkje, maskina gikk på en evig restart. Fikk nye komponenter, la xp rett over den gamle uten å formatere, dette for å ta kopi av småting eg ikkje kunne erstattet vist eg formaterte hd. Har so prøvd om maskina funker bra nok etterpå, noke den ikkje gjer. Battlefield hakker blant annet, noke den ikkje gjorde før, kjørte fint på 1600*1200. Da har eg ikkje noke annet valg enn å formatere, det eg lurte på var å dele opp hd i 3-4 deler. c: med f.eks 5 gb med kun xp og det man treng. d med spill og f.eks e med andre ting. Det eg lurer på er om man har noe ytelses tap på å gjere det på denne måte, vil hd bruke lenger tid når ikkje alt ligger på c? Hadde det slik på min gamle maskin. Det eg ikkje vil ha er hakking på bf og andre spill. tenkte det kunne vere greit å gjere det på denne måte, for da ville eg kunne formatere c og legge inn xp på nytt uten å miste andre ting. Håper ikkje dette vart for mykje på en gang, og håper på svar fra de vise menn og kvervulanter her på forumet, hehe. på forhånd takk for gode tips..... p4 2.26 512 mb 1066 mhz rdram gf4 4400 120 gb hd 21" eizo [ Denne Melding var redigert av: AGENT 000 på 2002-11-04 19:36 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 DEt er vertfall en fordel om Os krasjer og du har en partisjon for det. Da er det bare å formatere c og voila. Jeg har flere partisjoner. Win Spill Downloads Film Musikk Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Sånn ligger det an: Det er selvfølgelig en fordel å la operativsystemet ligge på en egen partisjon, da du unngår å miste data hvis du må formatere stasjonen. En annen ting er (nå vet jeg ikke helt hvor nødvendig det er lenger i og med at HD'ene har blitt mye raskere enn før men også da mye større) at du kan ellers tjene på å dele opp HD'en din i flere partisjoner. 1. "PLASS" Hvis du har en HD på 180GB og har alt på en stasjon, mister du mye harddiskplass med tanke på størrelsen på cluster'ne. Gjelder spesielt hvis du har mye spill eller mye store programmer (de fleste). Forklaring: Si at du har en fil som tar 40bytes på en så stor stasjon. Siden cluster størrelsen er 16 eller 32kb (husker ikke hvilken på 180GB HD), vil denne filen ta 16 eller 32kb. Høres kanskje lite ut, men de fleste personer på dette forumet har gjerne over 100 000 filer på maskinen sin (mange av de filene er små, tro meg =)), blir dette mye plass etterhvert. 2. "HASTIGHET" Hvis du bruker all plassen på en stasjon, får maskinen et mye større område som må søkes igjennom for å finne den filen du trenger. Ergo går maskinen seinere. 3. "KONTROLL" Langt lettere å holde kontroll på dataene dine hvis du deler opp HD'en(e) dine. (slik som SirHartge f.eks.) Lenke til kommentar
AGENT 000 Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Takker og bukker for gode svar. Det har ivertfall hjelpt meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå