Gå til innhold

Problemer med PC

[TdM]CuBiC

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp PC'en kjører den i 10 sek eller noe så skrur den seg av før det rekker å komme noe opp på skjermen.

Min PC:

Hovedkort, Prosessor og RAM er nykjøpt.

*ASUS A7N266-VM(Bruker begge integrerte kort.)

*AMD ATHLON XP 1800+

*256 APACER PC2100 DDR RAM

*165 watt strømforsyning(vet ikke merke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er RAM, den er nykjøpt, men jeg skal prøve.

Edit:

Jeg fant ut hva det er. Vifta sto ikke ordentlig på plass. Bøylen har på en eller annen måte bøyd seg så den ikke får for stort nok press ned på CPU.

[ Denne Melding var redigert av: [TdM]CuBiC på 2002-11-05 17:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 16:54, skrev [TdM]CuBiC:

Jeg tror ikke det er RAM, den er nykjøpt, men jeg skal prøve.

Edit:

Jeg fant ut hva det er. Vifta sto ikke ordentlig på plass. Bøylen har på en eller annen måte bøyd seg så den ikke får for stort nok press ned på CPU.

Fint at det ordnet seg, men jeg må si deg en ting:

*Bare for at rammen er ny, betyr ikke at det ikke er noe feil med den. Spør hvem som helst.

Men fint at du fant feilen! :smile:

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Kanskje kjølepasta du mener? Dette bedrer imidlertid kontakten mellom cpu og kjøler, men skaper ikke noe høyere trykk mot cpu.

Men en ting jeg ikke helt skjønner her.. Trykk fra kjøleren mot cpy pleier jo ikke være noe problem vel?!

Mulig jeg har misforstått meg her, men...

Lenke til kommentar

F***! Det virka bare en dag. Jeg tok av vifta og nå ser jeg hva som er feil. Brikken som det står AMD på har blitt skrapet i hjørnet. J***A JATACK. Må ha skjedd under transporten(CPU'en var festet til en isoporbit med litt plast rundt. Når jeg fikk den var den halveis ute av plasten allerede).

Lenke til kommentar

Greit nok, men problemet ditt er som følger:

Knekken på CPUen var ikke der når du startet. (Da ville ikke PCen ha fungert, for så å dø.) Knekken oppstår, og da er svært få butikker villige til å gi garanti på varen.

Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til...

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det har noe med det å gjøre i det hele tatt... at det har skrapa seg litt på sida, gjør ikke alltid noe. Prøv å gå inn i bios. Jeg hadde en stund at maskinen skulle slå seg av hvis den nådde en høy temperatur. Kanskje din står på for lite temp. Jeg har et MSI.. det er vel det du har og?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...