[TdM]CuBiC Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Når jeg starter opp PC'en kjører den i 10 sek eller noe så skrur den seg av før det rekker å komme noe opp på skjermen. Min PC: Hovedkort, Prosessor og RAM er nykjøpt. *ASUS A7N266-VM(Bruker begge integrerte kort.) *AMD ATHLON XP 1800+ *256 APACER PC2100 DDR RAM *165 watt strømforsyning(vet ikke merke) Lenke til kommentar
petray Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Det virker som du har veldig liten strømforsyner. jeg har selv en strømforsyner med 300W. Jeg er ikke sikker, men jeg må prøve å hjelpe=) Lenke til kommentar
[TdM]CuBiC Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Det er det jeg mistenker. Strømforsyningen er 4-5 år gammel. Tid for bytting trur jeg. Lenke til kommentar
|Draco| Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 19:38, skrev [TdM]CuBiC:Det er det jeg mistenker.Strømforsyningen er 4-5 år gammel.Tid for bytting trur jeg. Ja du jeg trur oxo d =) Lenke til kommentar
[TdM]CuBiC Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Det virker fortsatt ikke. Jeg har nå en strømforsyning på 350 watt men det samme skjer. Hva kan være årsaken. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Det kan være ram som er ødelagt. Har du en annen brikek du kan prøve med? ev prøve å flytte den til en annen slot... Lenke til kommentar
[TdM]CuBiC Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Jeg tror ikke det er RAM, den er nykjøpt, men jeg skal prøve. Edit: Jeg fant ut hva det er. Vifta sto ikke ordentlig på plass. Bøylen har på en eller annen måte bøyd seg så den ikke får for stort nok press ned på CPU. [ Denne Melding var redigert av: [TdM]CuBiC på 2002-11-05 17:08 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 16:54, skrev [TdM]CuBiC:Jeg tror ikke det er RAM, den er nykjøpt, men jeg skal prøve.Edit:Jeg fant ut hva det er. Vifta sto ikke ordentlig på plass. Bøylen har på en eller annen måte bøyd seg så den ikke får for stort nok press ned på CPU. Fint at det ordnet seg, men jeg må si deg en ting: *Bare for at rammen er ny, betyr ikke at det ikke er noe feil med den. Spør hvem som helst. Men fint at du fant feilen! :smile: Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
[TdM]CuBiC Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Jeg får ikke vifta til å klemme hardt nok. Jeg har hørt snakk om noen slags kjølevæske. Hva gjør den og tror dere det hjelper? Jeg har ikke lyst til å sitte å klemme på vifta hver gang jeg skal spille. Det hadde blitt vanskelig :smile:. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Kanskje kjølepasta du mener? Dette bedrer imidlertid kontakten mellom cpu og kjøler, men skaper ikke noe høyere trykk mot cpu. Men en ting jeg ikke helt skjønner her.. Trykk fra kjøleren mot cpy pleier jo ikke være noe problem vel?! Mulig jeg har misforstått meg her, men... Lenke til kommentar
[TdM]CuBiC Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Hempa som fester vifta til CPU'en blir bendt utover og gjr dermed så trykket løsner. Det er en Glaciertech 310 vifte hvis det hjelper. Er det noen andre som har hatt noen erfaringer med dette?? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Du har ikke satt kjøleren feil vei? Det har jeg gjort en gang(Så det heldigvis før jeg starta opp. Lenke til kommentar
[TdM]CuBiC Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Nei. Det hakket på vifta er på den siden det er mest plastikk(på socketen). Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Kjøp en ny vifte da vel hvis du ikke ser feilen, men klag først Lenke til kommentar
[TdM]CuBiC Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Nå har jeg fixet det. Isolert ståltråd rundt hempa, dra til og fest i siden på kabinettet. Woohoo, dette går fort.(hadde 350 mhz før) [ Denne Melding var redigert av: [TdM]CuBiC på 2002-11-06 15:07 ] Lenke til kommentar
[TdM]CuBiC Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 F***! Det virka bare en dag. Jeg tok av vifta og nå ser jeg hva som er feil. Brikken som det står AMD på har blitt skrapet i hjørnet. J***A JATACK. Må ha skjedd under transporten(CPU'en var festet til en isoporbit med litt plast rundt. Når jeg fikk den var den halveis ute av plasten allerede). Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Tror nok heller at det er din egen feil, jeg. Hvis du legger press på en AMD CPU skeivt, så er du nesten 100% sikker på å knuse kjernen. Dette er et godt kjent problem med AMD sine prosessorer, og er heller ikke dekket av garanti. -KJ Lenke til kommentar
[TdM]CuBiC Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Den virket ikke første gangen vi prøvde den heller og da la jeg ikke press på den. Det ver heller ikke så mye press, bare en liten ekstra dytt. Noe i nærheten av et vanlig trykk på en knapp på tastaturet. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Greit nok, men problemet ditt er som følger: Knekken på CPUen var ikke der når du startet. (Da ville ikke PCen ha fungert, for så å dø.) Knekken oppstår, og da er svært få butikker villige til å gi garanti på varen. Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til... -KJ Lenke til kommentar
Play535 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg tror ikke det har noe med det å gjøre i det hele tatt... at det har skrapa seg litt på sida, gjør ikke alltid noe. Prøv å gå inn i bios. Jeg hadde en stund at maskinen skulle slå seg av hvis den nådde en høy temperatur. Kanskje din står på for lite temp. Jeg har et MSI.. det er vel det du har og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå