asuspc Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Installerte Vista RC2 igår på ny primary partisjon på SATA disk 1 (XP på Disk 0), virket først OK selv om den ikke satte seg opp med dualboot med WindowsXP (XP kjørt sammen med styleXP). Ved forsøk på installasjon av LiveMessenger kom melding om feil i MFT eller noe lignende, explorer feilet, og systemet hang. Ved reboot etter noe tid kom ikke systemet opp, svart skjerm hvor bare meldingen "Intet Signal" kom opp. Ved forsøk på booting fra CD (XP-Install) skjedde tilsynelatende ingenting, bortsett fra at det virket som den gikk i en syklus hvor først CD og så disk jobbet litt, skjermdiode skiftet til blått, og melding "Intet Signal" kom på skjermen på nytt etter noe tid. Får ingen melding om BIOS, og klarer heller ikke entre bios. Prøvde å fjerne en disk for å se om jeg automatisk ville entre BIOS, kom ettpar beep, men skjermen forsatt like svart så det er ikke mulig å se hva som skjer. Formatering lite aktuelt (uaktuelt) siden jeg ikke ser hva som skjer/får bootet. Mulig at eventuelt Biosbatteri kan fjernes (Dell Dimension 8300). Forslag til hva som kan gjøres mottas med takk. PS! Dobbeltposta i Vista og Maskin siden jeg er usikker på hvor den hører hjemme. Lenke til kommentar
flydman Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Installerte Vista RC2 igår på ny primary partisjon på SATA disk 1 (XP på Disk 0), virket først OK selv om den ikke satte seg opp med dualboot med WindowsXP (XP kjørt sammen med styleXP). Ved forsøk på installasjon av LiveMessenger kom melding om feil i MFT eller noe lignende, explorer feilet, og systemet hang. Ved reboot etter noe tid kom ikke systemet opp, svart skjerm hvor bare meldingen "Intet Signal" kom opp. Ved forsøk på booting fra CD (XP-Install) skjedde tilsynelatende ingenting, bortsett fra at det virket som den gikk i en syklus hvor først CD og så disk jobbet litt, skjermdiode skiftet til blått, og melding "Intet Signal" kom på skjermen på nytt etter noe tid. Får ingen melding om BIOS, og klarer heller ikke entre bios. Prøvde å fjerne en disk for å se om jeg automatisk ville entre BIOS, kom ettpar beep, men skjermen forsatt like svart så det er ikke mulig å se hva som skjer. Formatering lite aktuelt (uaktuelt) siden jeg ikke ser hva som skjer/får bootet. Mulig at eventuelt Biosbatteri kan fjernes (Dell Dimension 8300). Forslag til hva som kan gjøres mottas med takk. PS! Dobbeltposta i Vista og Maskin siden jeg er usikker på hvor den hører hjemme. 7039242[/snapback] prøv dette på denne siden http://windowshelp.microsoft.com/communiti...&sloc=en-us&p=1 det hjalp meg , skyldes sata controlleren på via chipsettet jeg kjører 32bits versjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå