Christian. Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har vist fingeret et par ganger til folk som kjører som idioter. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kjørte i en rundkjøring på moped her om dagen og skulle rett fram, dvs andre utkjørsel. Jeg la meg naturligvis innerst siden jeg ikke skulle ut første utkjørsel. Jeg kjørte sakte fordi det så ut som det bare var is i rundkjøringa. Jeg lå innerst først og når jeg passerte første utkjørsel blinket jeg ut og begynte å glatte ut svingen utover fra rundkjøringen over mot høyre side av veien som går ut av rundkjøringen (glatt, som sagt). Akkurat når jeg skulle begynne å glatte ut så kom det en bil rett vedsidenav meg på høyre side. Han hadde tydeligvis liggi ytterst hele tia (som ikke er riktig) og kjørt fortere enn meg. Jeg måtte svinge unna og HELDIGVIS var det ikke så glatt som det så ut som ellers hadde jeg gått på trynet foran bilen . Holdt tuten ganske lenge etter det og skulle vise fingeren, men så hadde jeg votter på utsia mopedhanskene så det gikk ikke . Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvis du skal rett frem i en rundkjøring skal du ligge i høyre felt, skal du mer enn 180 grader rundt skal du i venstre. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Hvis du skal rett frem i en rundkjøring skal du ligge i høyre felt, skal du mer enn 180 grader rundt skal du i venstre. 7331592[/snapback] Jeg har alltid blitt lært at hvis man skal ut den første utkjørselen skal man ligge i høyre felt, hvis ikke, i venstre. Edit: Okay, leste nettopp på vegvesen.no at man skal velge det feltet som er mest hensiktsmessig når man kjører rett frem, fortrinnsvis høyre. Da lærte jeg noe nytt . Endret 21. november 2006 av chrml Lenke til kommentar
Pedal to the metal Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvis DU viser fingern til meg i trafikken følger jeg mest sannsynlig etter deg og dreper deg Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvis du skal rett frem i en rundkjøring skal du ligge i høyre felt, skal du mer enn 180 grader rundt skal du i venstre. 7331592[/snapback] Jeg har alltid blitt lært at hvis man skal ut den første utkjørselen skal man ligge i høyre felt, hvis ikke, i venstre. Edit: Okay, leste nettopp på vegvesen.no at man skal velge det feltet som er mest hensiktsmessig når man kjører rett frem, fortrinnsvis høyre. Da lærte jeg noe nytt . 7331881[/snapback] Er mange som bommer på det der, hvis det er en bil på siden av meg i rundkjøringer tar jeg det rolig for å se hvor dem skal. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg synes det er morsomt å vise fingern når jeg kjører forbi en av de stadig flere automatiske bomstasjonene i Norge, så får i hvert fall disse parasittene av noen bomselskapansatte noe å se på når de kontrollerer bildene for å prøve å finne ut hvor de skal sende regningen. Det hører med til historien at jeg har en svenskregistrert bil Teller dette? Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg synes det er morsomt å vise fingern når jeg kjører forbi en av de stadig flere automatiske bomstasjonene i Norge, så får i hvert fall disse parasittene av noen bomselskapansatte noe å se på når de kontrollerer bildene for å prøve å finne ut hvor de skal sende regningen. Det hører med til historien at jeg har en svenskregistrert bil Teller dette? 7335332[/snapback] Hørt om Euro Parking Collection? Lenke til kommentar
Swe Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg synes det er morsomt å vise fingern når jeg kjører forbi en av de stadig flere automatiske bomstasjonene i Norge, så får i hvert fall disse parasittene av noen bomselskapansatte noe å se på når de kontrollerer bildene for å prøve å finne ut hvor de skal sende regningen. Det hører med til historien at jeg har en svenskregistrert bil Teller dette? 7335332[/snapback] Hørt om Euro Parking Collection? 7336022[/snapback] Hehe, jepp, men å passere en automatisk bomstasjon, uten mulighet for manuell betaling, er da ikke noe "traffic violation"? De får gjerne sende meg en regning over grensen om de vil, men det vil de tydeligvis ikke Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg synes det er morsomt å vise fingern når jeg kjører forbi en av de stadig flere automatiske bomstasjonene i Norge, så får i hvert fall disse parasittene av noen bomselskapansatte noe å se på når de kontrollerer bildene for å prøve å finne ut hvor de skal sende regningen. Det hører med til historien at jeg har en svenskregistrert bil Teller dette? 7335332[/snapback] Hørt om Euro Parking Collection? 7336022[/snapback] Hehe, jepp, men å passere en automatisk bomstasjon, uten mulighet for manuell betaling, er da ikke noe "traffic violation"? De får gjerne sende meg en regning over grensen om de vil, men det vil de tydeligvis ikke 7336431[/snapback] Å joda, den kommer nok. Du må bare ha litt tålmodighet http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124582 Og jeg tviler på at det hjelper å vise fingern til kameraet, hehe. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg synes det er morsomt å vise fingern når jeg kjører forbi en av de stadig flere automatiske bomstasjonene i Norge, så får i hvert fall disse parasittene av noen bomselskapansatte noe å se på når de kontrollerer bildene for å prøve å finne ut hvor de skal sende regningen. Det hører med til historien at jeg har en svenskregistrert bil Teller dette? 7335332[/snapback] Hørt om Euro Parking Collection? 7336022[/snapback] Hehe, jepp, men å passere en automatisk bomstasjon, uten mulighet for manuell betaling, er da ikke noe "traffic violation"? De får gjerne sende meg en regning over grensen om de vil, men det vil de tydeligvis ikke 7336431[/snapback] Å joda, den kommer nok. Du må bare ha litt tålmodighet http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124582 Og jeg tviler på at det hjelper å vise fingern til kameraet, hehe. 7336531[/snapback] Aaah... Hehe. Jaja, de kan jo prøve seg, og se hvor mye de tjener på det når alt kommer til alt... Bompengekulturen i Norge er virkelig en syk, syk institusjon der kostnadseffektivitet og "kundeservice" (i den grad man kan bruke et slikt begrep om denslags "business") åpenbart er et fremmedord. Ingenting med norsk samferdselspolitikk provoserer meg mer. Derav fingern, hehe. Lenke til kommentar
WonderChild Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Når lappen kommer og jeg kjører alene blir nok fingern brukt mer enn når fattern eller kjørelærern sitter ved siden av og følger med... Har meget lyst til å kjøpe et gammelt vrak av en lada eller Volvo240 og knuse alle biler som bryter vikeplikt eller brøyter seg inn på en forkjørsvei... Fikk klar beskjed fra kjørerlærern at fingern er den beste måten å kommunisere mellom andre bilister uten å skape kela for andre bilister som ikke er involvert i en sak. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Når lappen kommer og jeg kjører alene blir nok fingern brukt mer enn når fattern eller kjørelærern sitter ved siden av og følger med... Har meget lyst til å kjøpe et gammelt vrak av en lada eller Volvo240 og knuse alle biler som bryter vikeplikt eller brøyter seg inn på en forkjørsvei... Fikk klar beskjed fra kjørerlærern at fingern er den beste måten å kommunisere mellom andre bilister uten å skape kela for andre bilister som ikke er involvert i en sak. 7354551[/snapback] Hvis du gjør det må du passe på at du ikke har så stor fart at du blir skadet selv. Hvis noen bryter vikeplikten er det fint å tute og vise fingeren i vinduet. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hvis DU viser fingern til meg i trafikken følger jeg mest sannsynlig etter deg og dreper deg 7331896[/snapback] Wow, snakk om ukens idiotiske utsagn. Tipper du har nådd noen drap innen pensjonsalderen da, med den holdningen. Du er vel en slik idiot som han fyren her da. (for the record synest jeg begge i artikklene oppførte seg som idioter, men refererer til idioten i BMW'en i ditt tilfelle) Men jeg viser svært sjeldent (aldri) fingerne i trafikken, foretrekker lyshorn og olme blikk, en sjelden gang hornet hvis jeg det er en virkelig idiot. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Min finger er mitt sverd, jeg fekter vilt rundt med den når jeg ser en idiot som fortjener det. Har vist fingeren til alt som blir kjørt på 4 hjul, fra mopedbil i 30 km/t til purken, dog jeg tror ikke de så meg i akkurat det øyeblikket da fingeren kom opp for hadde de det hadde jeg nok blitt stoppa. En god finger til alle landets idioter synes jeg er fult fortjent. Når noen kjører forbi meg i en helvettes fart på et parti som er uoversiktelig, så viser jeg fingeren langt og lenge får å være sikker på at han fremfor vet han er stemplet idiot. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Bruker vel mer knytteneven jeg! Og en gang så måtte jeg bruke den på en politibil; de hadde stoppet like før et kryss i gate med en Narvesen, og sto også halveis oppe på et gangfeldt. Viste Knytteneven til han som var på vei ut med pølse i hånda! Han bare gliste tilbakers... Endret 4. desember 2006 av Blacki Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Fingeren er i bruk hver eneste dag..er for mange idioter der ute til at jeg klarer å besinne meg. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Viser nok fingeren når jeg ikke kjører rundt i firmabil. Men uniformert er det bare og la det koke i det stille. Lenke til kommentar
Fastar Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hehe High speed chase med en scooter :!: Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Bruker hornet jeg, og tåkelyset hvis "idioten" havner bak meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå