Gå til innhold

Viser du fingern i trafikken?

Goliath

Anbefalte innlegg

Fy faen i stad måtte jeg vise fingern.

Rett borti krysset her så kom det en taxi, han hadde vikeplikt for meg men det skjønte han faen ikke. Jeg kjørte ut og han begynte å _TUTE_ og blinke med fjernlysa. Da stoppa jeg bare foran han og tuta og viste fingern som faen.

Jeg kjørte så nedover bakken igjen. taxi'en snudde i krysset og ga full gass etter meg, i bonn av bakken er det et lyskryss, rødt. Jeg stiller meg i høyre felt fordi jeg skal til høyre, og taxi'en stiller seg i mot venstre. Han ruller så ned vinduet å begynner å hoye og skrike. Jeg gadd ikke å se på han engang.

Fy faen jeg ble så jeæveligt forbanna på han idioten der.

7066500[/snapback]

Det der var GODT å lese! Finnes ikke noe mer irriterende enn sånne ting der!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det forekommer at fingeren må tre til. Jeg kjører lett MC så er veldig utsatt for idiotkjøring.

Det klareste visefingereksempelet var en gang da jeg lå bak en kø. Så at det var en bil som kom kjørende fra et kryss, jeg plasserte meg sånn at sjåføren skulle se meg. Men hun stopper ikke. Legger seg rett ut der jeg ville lagt dersom jeg ikke hadde sett det og tatt en unvikende manøver.

Jeg bestemte meg da for å kjøre opp til vinduet til sjåføren for å vise finger og skrike "hva faen driver du med?" bak ruten sitter det en middelaldrene dame uten at det har noe med saken å gjøre.

Har også gjort det nesten alle andre gangene noen bilister har prøvd å klippe meg ned.

Lenke til kommentar

Noen ganger kommer fingern opp ja, og en liten kommentar for meg selv. Sist dette skjedde var da en kar ligger i 30-40 km/t på innkjøring til motorvei(90). Litt travelt hadde jeg det også selv om dette har lite å si i tilfellet. La meg rimelig tett opptil bilen forann men ingen tegn til akselerasjon, legger meg litt lenger bak og blinker med lysa. Personen legger seg da uten for hvitstripa for å sleppe meg forbi, alt for å ikke bra gi litt gass, jeg drar forbi og tror du ikke karen på rundt min alder(22) viser meg fingern. Finger min spretter lett opp tilbake før jeg gir bånn i 3. og rekker så vidt å komme opp i 70-75 før jeg må inn på motorveien. Åssen han karen noen gang greide å få flettet seg inn er et annet spørsmål. Hadde jeg ikke hatt det så travelt skulle jeg bare liggi bak for å se hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Jeg måtte opp med fingern da jeg hadde omtrent samma situasjon som deg, lå en berlingo foran meg og kjørte ut på motorveien i 40, det endte opp med at jeg blinka med lysa, og at jeg måtte bråbremse - stoppe helt i akselerasjonsfeltet.

7089710[/snapback]

Har stadig samme problemet ved påkjøringa fra Linderudsenteret til Trondheimsveien mot Grorud, ligger bak bil type "sprek" BMW eller lignende som tydeligvis har sjåfør av typen "best å ikke gi på før alle fire hjula er inne på Trondheimsveien". Kanskje 80-talls folkevognbussen min har raskere pådrag enn dagens nye biler alikevel?

Endret av K3nn7
Lenke til kommentar

Det som er morsomt når man er fotgjenger er å gå rett over veien på et gangfelt når det kommer bil, så blir de så pissed :D Ikke min feil at de har så dårlig tid, man SKAL stoppe for fotgjengere :tease:

Har fått mange stygge ansikt på den ja, men det driter jeg langt i.

Selv stopper jeg for folk som skal over gangfeltet. (kjører moped btw :p )

Lenke til kommentar

Det kan være farlig å bare gå over fotgjengerfeltet uten å se seg for. Jeg synes at du skal slutte å gå med kransen rundt halsen. Du taper ingeting på å gi tegn til at du har tenkt deg over før du bare går. Helst se at de begynner å bremse opp også.

Jeg er ganske lei av folk som går over veien med kransen rundt halsen.

Lenke til kommentar
Det kan være farlig å bare gå over fotgjengerfeltet uten å se seg for. Jeg synes at du skal slutte å gå med kransen rundt halsen. Du taper ingeting på å gi tegn til at du har tenkt deg over før du bare går. Helst se at de begynner å bremse opp også.

Jeg er ganske lei av folk som går over veien med kransen rundt halsen.

7106619[/snapback]

Seff går jeg ikke over når det kommer en bil i 120 :p Når jeg går over så ser de meg, men uansett så er fartgrensen der det er gangfelt lav så de skal ikke kjøre fort der.. Kjører mere moped enn å gå over et gangfelt uansett.

Så jeg leker ikke med døden nei. :)

Lenke til kommentar
Det som er morsomt når man er fotgjenger er å gå rett over veien på et gangfelt når det kommer bil, så blir de så pissed  :D Ikke min feil at de har så dårlig tid, man SKAL stoppe for fotgjengere  :tease:

Selv stopper jeg for folk som skal over gangfeltet. (kjører moped btw  :p )

7106402[/snapback]

Når jeg er forgjenger og ser at bilen i mot har god tid til å stoppe, så går jeg over, og når jeg kjører bil er jeg spessielt oppmerksom på forgjengerfelt og stopper alltid for fotgjengere, er klar med bremsen bare jeg ser folk i nærheten av forgjengerfeltet.

Lenke til kommentar

Fingeren blir flittig brukt som fotgjenger. Setter ikke helt pris på at folk skal kjøre i femti forbi meg når de knapt har en halv meters klaring, og det skjer ganske ofte på vei til skolen. (Er jo bedre å kjøre ned en fotgjenger eller fem enn å kjøre nærmere fjellveggen på andre siden)

Som bilist bruker jeg fingeren når folk ikke tar seg bryet med å slå av fjernlyset, eller når fotgjengere finner det for godt å traske skrått over veien 10 meter fra et fotgjengerfelt.

Lenke til kommentar

Har aldri gitt fingern til noen når jeg kjører bil.. Skjønner ikke helt vitsen.. Situasjonen blir ikke annerledes likevel.. Faktisk sjelden jeg bruker lydhornet også. Blir mere en refleks å bremse. lydhornet tenker jeg på i ettertid som regel.. :p Ellers er det en del ganger lyshornet blir brukt. Irriterer meg en del over folk som absolutt skal kjøre 10 - 20 under fartsgrensen.. :angry:

Og fotgjengere? De er ekstreme til å skape farlige trafikksituasjoner! Spesielt i byen. Selv prøver jeg som regel å sakke en del ned hvis jeg ser folk i veikanten, enten det er fotgjengerfelt eller ikke. Vet aldri hva folk kan finne på..

Lenke til kommentar
Har aldri gitt fingern til noen når jeg kjører bil..  Skjønner ikke helt vitsen..  Situasjonen blir ikke annerledes likevel..  Faktisk sjelden jeg bruker lydhornet også. Blir mere en refleks å bremse. lydhornet tenker jeg på i ettertid som regel.. :p  Ellers er det en del ganger lyshornet blir brukt. Irriterer meg en del over folk som absolutt skal kjøre 10 - 20 under fartsgrensen..  :angry:

Og fotgjengere?  De er ekstreme til å skape farlige trafikksituasjoner! Spesielt i byen.  Selv prøver jeg som regel å sakke en del ned hvis jeg ser folk i veikanten, enten det er fotgjengerfelt eller ikke. Vet aldri hva folk kan finne på..

7111808[/snapback]

hehe ja, i snetrum gleder det å passe på, måtte tute på en fotgjenger som fant ut at han skulle gå midt i gata og framover

:thumbup:

Men ja, jeg tuter igrunn ikke sånn superofte, stortsett bare når folk gjør helt kompeltt idiotiske brudd på vikeplikt. Dette skjer som regel i rundkjøringer.

Det værste er når folk legger seg ut foran deg fra kryss/utkjørsler og ikke klarer å få opp farta, argh.. :no:

Lenke til kommentar

bare sånn for å si det, jeg har ingen ting imot utlendinger, men i Oslo kan de være et så sinnsykt stort irritasjons moment.. Særlig taxi folka..

Fy faen som de kjører, jeg blir gal hver gang jeg sitter på med noen, de tror det faen meg ikke finns en jævla trafikkregel her i landet..

Presser seg inn, styrer og maser.. er til å bli gal av!!

Og særlig de med svære stjernebusser eller BMWer.. Husker for ikke så lenge sia, så var det som lå og pressa oppi rævva på fattern, tror vi lå i sånn 80km/h det var enfelts mot Smart Club i oslo der og pappa bare slakker farten og legger seg i 40 bare for å irritere fyrn, Priceless spør du meg :D

Så mye tuting og finger visning har jeg aldri sett før..

Lenke til kommentar
bare sånn for å si det, jeg har ingen ting imot utlendinger, men i Oslo kan de være et så sinnsykt stort irritasjons moment.. Særlig taxi folka..

7149335[/snapback]

Har samme erfaring selv. Det værste jeg har sitti på med var en afrikaner som kjørte leddbuss i Oslo (gamle 31-bussen). Han kjørte som om det var en Golf. Tror jeg har kjørt med samma fyren før, da fikk han tilsnakk av en av de andre passasjerene. Da ble han småhissig og svarte på gebrokkent norsk at han hadde full kontroll, og at han selv bestemte hvordan han ville kjøre. Deretter ba han passasjeren om enten å ti still og sette seg eller gå av bussen. Han var tydeligvis ikke redd for jobben sin...

Lenke til kommentar

For et par uker siden kjørte jeg over en bru (på moped)

Så lå jeg i kø, og kjørte kanskje en smule for mye til høyre i feltet.

Så var det en bil som var så smart, som kjørte opp på venstre sia mi, så jeg måtte kjøre over hele brua mellom en bil og gjerde på sia. :mad:

Liten plass det gitt, kan si fingern kom opp fort da jeg fikk litt bedre plass igjen :p

Lenke til kommentar

7149335[/snapback]

Har samme erfaring selv. Det værste jeg har sitti på med var en afrikaner som kjørte leddbuss i Oslo (gamle 31-bussen). Han kjørte som om det var en Golf. Tror jeg har kjørt med samma fyren før, da fikk han tilsnakk av en av de andre passasjerene. Da ble han småhissig og svarte på gebrokkent norsk at han hadde full kontroll, og at han selv bestemte hvordan han ville kjøre. Deretter ba han passasjeren om enten å ti still og sette seg eller gå av bussen. Han var tydeligvis ikke redd for jobben sin...

7149460[/snapback]

Dog finnes det veldig mange utenlandske sjåfører som følger reglene til punkt og prikke...

Men må innrømme at det er Taxiene som er værst, fattern ble forfulgt for ikke så lenge sia av en svær BMW som han hadde gitt fingern til :p

Da bar det rett bort til nærmeste politistasjon ^^,

Lenke til kommentar
Det som er morsomt når man er fotgjenger er å gå rett over veien på et gangfelt når det kommer bil, så blir de så pissed  :D Ikke min feil at de har så dårlig tid, man SKAL stoppe for fotgjengere  :tease:

Selv stopper jeg for folk som skal over gangfeltet. (kjører moped btw  :p )

7106402[/snapback]

Når jeg er forgjenger og ser at bilen i mot har god tid til å stoppe, så går jeg over, og når jeg kjører bil er jeg spessielt oppmerksom på forgjengerfelt og stopper alltid for fotgjengere, er klar med bremsen bare jeg ser folk i nærheten av forgjengerfeltet.

7107907[/snapback]

Amen. Jeg går alltid bare over sålenge jeg ser at bilen har tid til å stoppe. Vi fotgjengere har rettigheter og, og det er å få gå over fotgjengerfelt uten å bli påkjørt av bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...