Goliath Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Jeg gjorde det forleden siden noen holdte på å kræsje rett i siden min. Han hadde vikeplikt men kjørte rett ut. Jeg ble skremt og viste fingern i ren irritasjon. Det som hendte var at bilen jeg viste fingern til, fulgte etter meg til samme sted. Jeg begynte å lure på om sjåføren skulle snakke med meg eller noe sånt men det viste seg at vi skulle samme sted. Var egentlig klar for å gi en knyttneve hvis sjåføren hadde kommet bort til meg for å skjelle meg ut. Bruker du fingern for å vise irritasjonen din i trafikken? Hatt noen spesielle hendelser knyttet oppimot dette? Endret 10. oktober 2006 av Zande Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har løftet fingeren et par-tre ganger ja. Gjør det automatisk når det er noen idioter som ikke bruker blinklys i helt tydelige blinklys-situasjoner. F.eks hvis de skal første til høyre i en rundkjøring og jeg venter på å kjøre ut i rundkjøringen. Så må jeg stå og ventepå ingenting (og gjerne gå glipp av en sjanse til å kjøre ut) fordi de amøbene ikke gidder blinke. Det de ikke innser er at de ikke bare rammer meg alene, men hele forbanna trafikkflyten i og rundt rundkjøringen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har nok skjedd eit par ganger, men det er sjeldan. Tar heller ein tut enn å gi ein finger. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Fingern er fin. De som gjør drittale ting i trafikken vet ofte om det selv, og ser i retning av "offeret" (meg). Da er det fint å kunne vise min irritasjoen over deres inkompetens i trafikken, uten å måtte forstyrre alle andre (tute). Men jeg blir nærmeste oppgitt om en eller anne fjomp kjører som en encellet skapning, får fingern, og presterer å gi fingern tilbake. Gjerne opp gjennom takluka når de freser ifra meg. Åh gud som jeg skulle ønske jeg kunne måke noen ut av veien fareløst noen ganger. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Bruker sjeldent tutern pga skjer det en nestenulykke, bruker jeg ikke den lille tiden jeg har på å løfte den ene hånda og presse på rattet. Og det blir ihvertfall teit å tute på en bil bak deg Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Bruker sjeldent tutern pga skjer det en nestenulykke, bruker jeg ikke den lille tiden jeg har på å løfte den ene hånda og presse på rattet. Og det blir ihvertfall teit å tute på en bil bak deg 7039333[/snapback] Jojo, er ikkje så ofte eg er borti nestenulykker. Tuting blir det helst når folk som absolutt skal kjøre i 60 i ei 80-sone ikkje har vet til å svinge av når dei forårsaker 1 kilometer lang kø. Idiotkjøring er også tutegrunn. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg viste nok finger'n mye mer før enn i dag. Holdt på å gå på en smell for noen år siden pga dette. Kjørte bak en bil som lå langt under fartsgrensa og uten mulighet til å kjøre forbi og i baksetet i bilen ser det ut som det sitter to forholdsvis litt store damer(tror jeg).Blir selvfølgelig litt småirritert og tuter pluss at jeg blinker med lysa.Ser at sjåføren ser i sladrespeilet,men ikke noe mer skjer. Jeg gjør det samme atter en gang enda mer irritert,da gir sjåføren foran meg fingeren ut av vinduet,og uten å tenke meg om så stikker armen ut av vinduet og svarer med det samme. Da plutselig bråbremser han et lite øyeblikk og de to (damene)i baksetet snur seg og gir meg blikk som kunne drept.Jeg mer eller mindre synker ned i setet og gir fra meg et lite(oops). Han ga gass igjen og etter 2 minutters kjøring så svinger de av,og kjører inn på plassen til.. Bandidos. Det var langt fra damer i den bilen skal jeg si dere. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har vist fingeren én gang. Ikke bruker jeg tuten heller, konser bare på å løse/unngå situasjonen uten mer om og men. Får en del klager fra venner som sitter på som mener jeg må bruke tuten mer, men jeg synes det er viktigere at ting går bra enn at jeg får brukt hornet. Kan dog riste på hodet noen ganger når folk er helt håpløse, enten de ser det eller ikke. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Denne selges på Svinesund: Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Faktisk så prøver jeg å irritere meg så mye som mulig når jeg sitter bak rattet, og unngår å vise fingern, tute etc. med mindre det er noe alvorlig. Mengden idioter i trafikken er så stor at man umulig kan helbrede alle ved å vise fingern, og derfor sparer jeg heller energien min til noe annet enn å irritere meg over at folk ikke gir tegn etc. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Faktisk så prøver jeg å irritere meg så mye som mulig når jeg sitter bak rattet, og unngår å vise fingern, tute etc. med mindre det er noe alvorlig. Mengden idioter i trafikken er så stor at man umulig kan helbrede alle ved å vise fingern, og derfor sparer jeg heller energien min til noe annet enn å irritere meg over at folk ikke gir tegn etc. 7048595[/snapback] Viser ofte fingern - spessielt i rundkjøringer. Har også vist fingern i den bratte tunellen opp mot ryenkrysset. Der er det alltid kappkjøring opp, og jeg ligger alltid i venstre felt- bånn gass... Når det da kommer en Toyota yaris som legger seg ut rett foran meg så legger jeg meg 1 meter bak og blinker med lysa.. Når yarisen da kjører inn til høyre igjen så ja.... Da viste jeg fingern og så på hu vettskremt dama i øya. Jeg digger den bakken opp til ryenkrysset, i stad så kjørte jeg forbi en styla og brummende golf/polo som ikke klarte å følge med.. kjørte forbi på høyresiden. . Vi skulle også ut fra samma utkjøring fra ryenkrysset. Det var en buss foran meg og jeg bare stoppet bak bussen... Skal si at golfen/poloen tok en sjans og kjørte forbi ja.. Var uoversiktelig kryss rett foran, men han dreit seg så jævlig ut med å ligge i venstrefelt opp mot ryen . Bare digger det der å "eie" folk på den måten.. Jeg smiler alltid når slikt skjer.. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Smil til politiet også, de setter pris på å ikke bli møtt med fingeren eller grinete ansikt fra idiotiske trafikanter. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 så fort jeg ser politi så smiler jeg faktiskt.. prøver ikke å ta noen unnamanøvere el. lign. Måtte faktiskt vinke fram politiet en gang pga en voldsom kø. Lenke til kommentar
illest Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har aldri vist fingern, men noen lyder med hornet har det blitt etterhvert. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Gjort det en del ganger fra mopeden.. Elendige bilister som tror vi er usynlige.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 problemet er vel at dere er usynlige Lenke til kommentar
illest Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Gjort det en del ganger fra mopeden..Elendige bilister som tror vi er usynlige.. 7066140[/snapback] "..som tror vi er usynlige"? Hva slags utsagn er det egentlig? hehe.. Det kan faktisk være vanskelig å se mopeder/MC noen ganger. men ingen unnskyldning det. Man skal ta seg god tid å se begge veier to ganger før man kjører ut. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 problemet er vel at dere er usynlige 7066148[/snapback] Tsss.. Vi holder samme fart som dem og ligger mitt på veien, alikevell skal alle presse seg forbi så vi nesten havner i grøfta! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Fy faen i stad måtte jeg vise fingern. Rett borti krysset her så kom det en taxi, han hadde vikeplikt for meg men det skjønte han faen ikke. Jeg kjørte ut og han begynte å _TUTE_ og blinke med fjernlysa. Da stoppa jeg bare foran han og tuta og viste fingern som faen. Jeg kjørte så nedover bakken igjen. taxi'en snudde i krysset og ga full gass etter meg, i bonn av bakken er det et lyskryss, rødt. Jeg stiller meg i høyre felt fordi jeg skal til høyre, og taxi'en stiller seg i mot venstre. Han ruller så ned vinduet å begynner å hoye og skrike. Jeg gadd ikke å se på han engang. Fy faen jeg ble så jeæveligt forbanna på han idioten der. Endret 13. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har hendt at jeg har gjort det som fotgjenger, men aldri når jeg har kjørt selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå