Goliath Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Når jeg setter bilen min i R, vinkler sidespeila seg automatisk utover. Når jeg setter den i D, vinkler dem seg til normal posisjon. Virker som at dette skal være en funksjon for å yte sidespeila bedre i R men syntes det er irriterende. Er dette normalt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 I hanskerommet ligger en hendig liten trykksak som heter Owners Manual el. tilsv. Ta en titt i den! Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Detter er helt normalt, for bilen gjør dette for å hjelpe deg med å rygge, og derfor vinkles speilet ned så du kan se hva som skjer på den siden av bilen, men er sikkert mulig å få omprogramert dette. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 I hanskerommet ligger en hendig liten trykksak som heter Owners Manual el. tilsv. Ta en titt i den! 7041514[/snapback] Altså, for en bilenthusiast så er det jo bibelen og ja, mr. Besserweiser, jeg har lest den mange mange ganger Ok, da har jeg fått bekreftet at dette er normalt. Men fortsatt veldig plagsomt! Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Mener denne funksjonen kan deaktiveres med OBD-diagnoseverktøy. Det er i alle fall mye på disse bilene som kan aktiveres/deaktiveres med et slikt apparat. På importerte biler må ofte kjørelysfunksjonen aktiveres med slikt utstyr for å ta et eksempel. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva mener dy med at kjørelysa må aktiveres? Har ikke aktivert noe på bilen etter importeringen. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 På nesten alle tyske biler er det bare å vri/trykke bryteren i posisjon for justering av venstre speil.Da kobler man ut rygge posisjoneringen. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva mener dy med at kjørelysa må aktiveres? Har ikke aktivert noe på bilen etter importeringen. 7048379[/snapback] Har du kjørelysautomatikken i orden er jo alt såre vel. For å forklare litt bedre: Biler med EOBD-standard har alt etter bilmerke/model mange funksjoner som kan aktiveres/deaktiveres. Mercedes er vel pioner på mange områder når det gjelder å ta i bruk ny teknologi. Derfor tok jeg en sjanse på at dette lot seg slå av med obd-verktøy. Om dette gjelder din bil er jeg usikker på. Og det er på grunn av at jeg må koble verktøyet til bilen din for å se hva som støttes. Spør mekanikeren om han kan sjekke dette når du er på verksted neste gang. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Aktivering kom på E 211.På E210 må en skifte lysbryter. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Aktivering kom på E 211.På E210 må en skifte lysbryter. 7050344[/snapback] Flott. En som kan sine saker. Har utstyret og vet hvordan dette fungerer, men dette med kjenskap til utstyret på de forskjellige modellene klarer jeg ikke å være helt oppdatert på. Blir mye å holde orden på når man skrur på "alle bilmerker". Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Har W210 ja.. Beklager min uvitenhet men hva menes du med kjørelysautomatikk Meko? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har W210 ja.. Beklager min uvitenhet men hva menes du med kjørelysautomatikk Meko? 7051699[/snapback] Det betyr at nærlys eller tilsvarende blir tent automatisk når motoren har startet. Dette er vanligvis ikke aktivert på nyere importbiler fra europa. Norge har et bruksregulativ som krever belysning forran på kjøretøyet i dagslys. Norge er sikkert ikke alene om slike regler og da er det jo greit å kunne aktivere dette enkelt uten å rote med releer og brytere i et system som er overvåket av programmerbare styringsenheter. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 ok.. Nei, slik det er i dag, så må jeg snu bryteren ja. Men har alltid kjørt Mercedeser og er vant med dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå