SPRCO Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg har de siste dagene hatt et veldig irriterende problem med pcen. Hver gang jeg starter pcen, kommer det opp en masse 'artifacts' rundt omkring på skjermen. Dette er i hovedsak små prikker og streker på et par pixler, og ikke store 'artifacts'. Jeg har som sagt hatt dette problemet et par dager så jeg bestemte meg for å prøve og gjøre noe med det... Jeg lastet ned denne driveren, og fulgte ''Driver Installation Hints'' som ligger på siden. Der stod det at man skulle avinsallere alle nVidia-drivere som er installert på pcen. Dum nok som jeg er gjorde jeg dette og det var da pcen fu**a seg helt. Alt bare hang seg, og ingenting fungerte. Etter å ha ventet noen minutter trykket jeg på restart-knappen nede på kabinettet. Windows startet på helt vanlig måte bare at alle ikonene og startmenyen var mye større. Det var også massevis av artifacts rundt omkring på skjermen, men denne gangen var de mye større. Deretter prøvde jeg å installere driveren jeg lastet ned, men dette funket ikke. Pcen hang seg igjen, og ingenting rørte seg. Etter enda en reboot var det like ille, bare at jeg denne gangen klarte å komme halvveis i installasjonen men etter det var det slutt. Hva skal jeg gjøre?! Ingenting fungerer! Jeg er desperat. Jeg vil legge til at jeg har et nVidia GeForce 6800 skjermkort som kun er et halvt år gammelt. Skjermen er en 6 år gammel LCD-skjerm hvis det har noe å si. Jeg har helle aldri overklokket skjermkortet. Takk på forhånd for all hjelp. -NoElite Endret 10. oktober 2006 av NoElite Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) prøv gammel driver, husk drivercleaner. etter du har avinstallert nvidia driver. se til at kortet er kjølig. så etter avinstallering drivercleaner.exe velg "nvidia" så rens så kan du installere ny driver, husk prøv en eldre driver. evt, 3dmark06 www.guru3d.com deep freeze test, på loop. gå også inn i bios og se til at agp 8x, fast write, aperture size, bridged agp card, instillinger i bios generelt om agp kortet. Endret 10. oktober 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Prøvd å gå i enhetsbehandling å velge "oppdater driver" og søke opp driveren du lastet ned istedet for å kjøre setupen? Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) prøv gammel driver, husk drivercleaner. etter du har avinstallert nvidia driver. se til at kortet er kjølig. så etter avinstallering drivercleaner.exe velg "nvidia" så rens så kan du installere ny driver, husk prøv en eldre driver. evt, 3dmark06www.guru3d.com deep freeze test, på loop. gå også inn i bios og se til at agp 8x, fast write, aperture size, bridged agp card, instillinger i bios generelt om agp kortet. 7039081[/snapback] Unnskyld meg, men hva gjør drivercleaner? Sletter den alle driverne eller noe sånt? EDIT: Jaja, jeg får vel prøve det...Hva har jeg å tape? Og ja, jeg vet ikke så veldig mye om pc. Endret 10. oktober 2006 av NoElite Lenke til kommentar
Changis Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) last ned driver cleaner pro, velg alt av nvidia og ATi og fjern de.. restart og reinstaller nyeste driver. drivercleaner pro er et spesialprogram som rensker drivere fra maskinen din. (de du velger selvgfoelgelig ) Endret 10. oktober 2006 av Changis Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Okay. Takk for alle svar hittil. Håper jeg får fiksa det nå. Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Hjeeelp! Krise! Nå funker det ikke engang å starte pcen! Eller det vil si at jeg får startet pcen, men skjermen forblir svart (med unntak av noen få hvite prikker) Hva skal jeg gjøre nå? Jeg får jo ikke installert noen drivere når maskina ikke starter! Håper på hjelp snarest. -NoElite Lenke til kommentar
Changis Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 starter den i safemode? Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Hvis man kommer inn i Safemode ved å trykke F8, nei, dessverre. Hele skjermen forblir svart uansett hva jeg gjør. Andre forslag? EDIT: Nå har jeg plugget til skjermen til den gamle pcen for å sjekke om det var noe feil med den. Det funka utmerket. Ergo det er noe med skjermkortet, men det har dere kanskje visst hele tiden. Endret 10. oktober 2006 av NoElite Lenke til kommentar
Changis Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 kan virke som du kan arrangere bisettelsen til det kortet ja... Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Jeg må ha nytt kort altså... Men hvordan kan et halvt år gammelt kort til 2700,- bli ødelagt på den måten? Jeg har jo ikke engang bygd pcen selv, så jeg forventer litt bedre kvalitet. Pcen er faktisk bygd på fabrikken av profesjonelle folk, og de bør vite hva de gjør. Sikker på at det ikke finnes en måte å få fiksa det på? Endret 10. oktober 2006 av NoElite Lenke til kommentar
Changis Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 jeg ville kontaktet de som bygget maskinen aa konfrontert dem med problemet. mener jeg leste en plass at noen nvidia kort er notoriske for aa feile... vet ikke om det gjelder ditt kort da... proev aa faa det bytta i et X1900GT/Xt256 dette gaar paa reklamasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå