MagnusW Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Interessen min for musikk, film og spill har jeg egentlig hatt, så nå tenker jeg det kanskje er på tide at jeg gjør om rommet mitt til et multimedia center! Nå skal jeg prøve å forklare hva jeg har tenkt meg: Det jeg hadde tenkt meg er et rom hvor jeg har en skjerm med lyd anlegg som jeg kan bruke til alt mulig (spille TV-spill, høre på musikk fra forskjellige kilder (først og fremst CD og fra PC), se på TV, spille DVD). For å få til dette tenker jeg at jeg må ha noe slikt som dette: - Forsterker eller en reciever - Høytalere (stereo eller suround?) - TV skjerm - DVD spiller - Masse kabler Det å koble skjerm og lyd-annlegg samme er vel egentlig ikke det som kan bli vanskelig, men det som derimot kan bli vanskelig (jeg vet hvertfall ikke hvordan jeg skal få gjort dette) er å koble PC'en min opp mot dette. Hvertfall opp mot forsterker og høyttaler, men kanskje mot skjermen også? Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg trenger hjelp til å finne ut hva jeg trenger av deler og hvordan dette skal kobles. Kom gjerne med tegninger. Budsjettet er ikke all verdens enda, så kan ikke kjøpe "high class hi-fi" høytalere og forsterker med en gang. Rommet er ikke så stort heller (4x4m), så jeg trenger ikke all verdens av watt. For å sette en ca. pris på det jeg har tenkt å bruke på forsterker og høyttaler, så er det sånn ca. 10k da. DVD spiller, kabler og annet stæsj skal vi alltid få tak i vett Takk på forhånd, og håper at noen kan hjelpe meg! Endret 10. oktober 2006 av MagnusW Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Jeg syns du skulle gå for Stereo. Eller det kommer ann på da, men de fleste av oss hører mer på musikk enn de ser film. Og det sier seg selv at du får en bedre stereo forsterker til samme prisen som en surround forsterker. Samme med at du får 2 bedre høyttalere til sammen prisen som 5 andre! Hvis du er gald i bass kan du jo også vurdere en subwoofer etter hvert. PSB T45 jeg vil anbefale disse høyttalerene. Jeg har de selv og er kjempe fornøyd. De spiller godt bass uten at det blir for mye og har en god diskant. De fikk topp test i Lyd og bilde og fra Fidelity. NAD C325BEE Jeg vet at dette er en god forsterker. Har ikke hørt den med disse høyttaleren men vil tro det blir en god match. Eller så testet Fidelity PSBene med en Thule IA60 forsterker. Det var en god match sa de. Klar over at dette er litt mer enn 10k, men det er noe du vil kunne ha nesten hele livet! Og hvis du lurer på mer om disse høyttalere hvordan de låter osv er det bare å spørre så skal jeg utdype det så godt jeg kan Og ett tips; det sies at ca 10% av anleggets verdi skal brukes på kabler. Kabler er viktigere enn folk tror. Men hvis du har lite penger så er faktisk høyttalerkablene fra Biltema ganske bra! Endret 11. oktober 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 vil vel også anbefale stereo, men det er nå basert på mine egne prioriteringer når det kommer til lyd. rimelige høyttalere som har imponert meg stort i det siste er QLN sin nye Artech serie. Ville tatt en lytterunde på Artech 6 eller 8 f.eks, de spiller faktisk grisebra iforhold til prisen. Thule forsterker ville jeg holdt meg unna, låter ullent. Mange forsterkere jeg vile valgt forran hvertfall. Kabler er selvsagt viktig, sett av 2k ca så har du ok signal og høyttalerkabler. Lenke til kommentar
freke Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Bortsett fra at tv spill, tv og dvd er gørr i stereo så er det jo en grei anbefaling.... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 det og koble datan opp er jo en smal skal ,er bare og kjøpe di rette kablene og plugge i tv/pj'/forsteker somregel trenger du en hdmi eller svideo kabel , og en mini jack til phono eller en optiks sak Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Bortsett fra at tv spill, tv og dvd er gørr i stereo så er det jo en grei anbefaling.... 7055695[/snapback] Det er nå din mening. Jeg får hvertfall god nytelse av mitt stereo oppsett både når jeg ser film, tv og spiller spill. Og ikke minst, en glitrende kvalitet på musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå