xxx123xxx Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Linksys router, canaldigital og skal sette opp trådløs forbindelese med en laptop + stasjonær. Først fikk jeg kobblet begge pc til nettverket men fikk ikke koblet til internett (finner ikke server/dns feil). Gikk inn på routeren og skrudde av security mode. Jeg fikk da logget på internett men fikk opp Ip-adresse konflikt? kan noen hjelpe meg med hvordan jeg løser dette og hvordan jeg i ettertid kan sikre mitt nettverk. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg skjønte ikke helt IP konflikten, men jeg tror at hvis du endrer ip rangen ruteren din bruker så kan det kansje funke. Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Dobbelpost Endret 10. oktober 2006 av Nets Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Får du levert ipadresse fra isdn? Kan være at både routeren og isdn (eller hva du nå bruker) gjerne vil gi hver sin ipadresse til deg! Det problemet har jeg også, men har ikke klart å løse det. Bare så du vet hva problemet kan være. Tror at dynamisk ip kan hjelpe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå