thabeest Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Heisann Et merkelig problem oppstår under installeringen av win xp. Det skjer under kopiering av filer fra cd til harddisk, det stopper hver gang når det gjenstår 22 minutt av installeringen. Hver gang er det en annerledes fil det stopper på, og det nytter heller ikke å skippe den fila, for den finner heller ikke neste fil osv. Når jeg prøver å browse etter disse filene på win xp cd'en så er de faktisk der, filene ER på cd, men nekter å la seg bli kopiert ?? Har prøvd 2 forskjellige win xp cd'er nå. Dette er forøvrig på en MPX Notebook-laptop. Recovery cd'en som fulgte med funket heller dårlig, så det er derfor jeg prøver å installere "manuelt". Håper noen kan hjelpe til, og jeg takker for svar Endret 16. oktober 2006 av thabeest Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Høres ut som det er noe med hardisken evt. cden. Det kunne vært kjekt å ta en sjekk om sektorene på hardisken var helt friske. Det kan du gjøre med Ultimate Boot CD: http://www.ultimatebootcd.com/download.html Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Skjer dette under instaleringen? Har hatt lignende problem før, med en toshiba laptop. Der var det cd-rom'en det var problem med. Jeg kom igjennom ved å ta ut og inn cd'n hver gang han ikike fant filer. Det var rett og slett lesefeil :-) Lenke til kommentar
thabeest Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Høres ut som det er noe med hardisken evt. cden. Det kunne vært kjekt å ta en sjekk om sektorene på hardisken var helt friske. Det kan du gjøre med Ultimate Boot CD: http://www.ultimatebootcd.com/download.html 7039038[/snapback] Tviler på at det er harddisken egentlig, heller ikke cd-romen.. alt har fungert helt ypperlig fram til installen. Skjer dette under instaleringen? Har hatt lignende problem før, med en toshiba laptop. Der var det cd-rom'en det var problem med. Jeg kom igjennom ved å ta ut og inn cd'n hver gang han ikike fant filer. Det var rett og slett lesefeil :-) 7039087[/snapback] Dette har jeg prøvd, og cd-romen laster cd'en på nytt, men funker fremdeles ikke å kopiere resten av filene. Nok av plass på HDD har jeg også. Kan jeg avbryte installeringen når jeg har kommet så langt som dette? Har jo WinXP allerede installert, men når jeg rebooter så går den rett inn i installen. Endret 10. oktober 2006 av thabeest Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hvis du har den innstallert allerede er det ikke noe problem egentlig. Får du opp når du starter "trykk en tast for å starte fra cd-rom"? Da lønner det seg å ta ut cd'n... Hvorfor installerer den på nytt egentlig? Lenke til kommentar
thabeest Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Den har blitt så treg i det siste, så jeg tenkte å re-installere windows ville gjøre den frisk igjen. Tok ut cd'en, men den går fremdeles rett inn i installen. Så den nekter å finne resten av filene på cd'en og det går heller ikke an å komme inn i windows'en som allerede er på disk. Føler jeg sitter helt fast ja What to do.. Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Kommer Windows opplastnings-screen når du starter, også går den i installen? Lenke til kommentar
thabeest Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Stemmer det. Windows logoen kommer som vanlig og laster... og så går den over til installen selv om det ikke er noen cd i. Kan ikke se det kommer noe valg om å enten gå inn i windows eller fortsette installen. Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 men det er jo del 2 av innstallasjonen... HVis du da ikke mener å ha vært gjennom prossessen en gang før da... Hvis det ikke funker, så start fra cd'n, formater og innstaller på nytt (dette var et vrient problem) PS: jeg vet hvordan det er å ha en pc som på ingen måte vil virke... lol Lenke til kommentar
sovende Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg hadde dette problemet med et par maskiner også. Ante ikke hva jeg skulle gjøre, men under et av forsøkene fant jeg ut at prosessoren (en gammel AMD Sempron) hadde feil klokkehastighet i bios. Bios hadde blitt nullstilt, så det var bare å sette riktig hastighet der og starte opp igjen. Er ikke sikkert at det er problemet hos deg, men du kan jo sjekke. Lenke til kommentar
thabeest Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 men det er jo del 2 av innstallasjonen... HVis du da ikke mener å ha vært gjennom prossessen en gang før da... Hvis det ikke funker, så start fra cd'n, formater og innstaller på nytt (dette var et vrient problem) PS: jeg vet hvordan det er å ha en pc som på ingen måte vil virke... lol 7047093[/snapback] Jeg får ikke starter opp fra CD'en evt. Dvd-rom (prøvde å installere media center også). Den prøver ikke engang å boote fra cd\dvd, den fortsetter bare på den opprinnelige installeringen. Jeg sitter helt fast Jeg hadde dette problemet med et par maskiner også. Ante ikke hva jeg skulle gjøre, men under et av forsøkene fant jeg ut at prosessoren (en gammel AMD Sempron) hadde feil klokkehastighet i bios. Bios hadde blitt nullstilt, så det var bare å sette riktig hastighet der og starte opp igjen. Er ikke sikkert at det er problemet hos deg, men du kan jo sjekke. 7049411[/snapback] Bios ser helt fint ut, har også prøvd å nullstille den (har husket å velge boot#1 til cd ja). Klokkehastigheten stemmer også i bios, så no prob der. -------------- Takker for alle svar, men jeg har fremdeles ikke kommet noe vei Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har selv opplevd akkurat det samme problemet under Windows install. I mitt tilfelle så var problemet litt for aggressive minne instillinger. memtest86 fant også sporadiske feil inntil jeg stilte ned minne timinger litt. Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har hatt samme problemet med noen pcer, det jeg kom frem til var at dvd rommen i enkelte tilfeller ikke klarte og lese plata. Også har jeg opplevd at minnefeil har forårsaket feil under installasjon -det har alltid blitt bra etter jeg byttet ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå