Simkin Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) spillet må altså la deg binde en separat knapp til hvert enkelt gir. GTR, GT Legends, GTR 2, Live for Speed, Richard Burns Rally og gamle Viper Racing er eksempler på slike spill Viper Racing skal dras opp av støvet når jeg får G25.. Viper Racing har også egen "knapp" for clutch.. Endret 10. oktober 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
NightReaper Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Undead,10/10-2006 : 13:58]Hadde det bare hatt støtte for xbox (360) hadde jeg kjøpt det på minuttet! 7039131[/snapback] Bare å vente på Forza 2 rattet det 7039321[/snapback] Er vel ingen ratt på høyde med G25 som kommer til 360'n? Ikke lenge til både MS og Logitech kommer med et hvert til konsollen, men etter hva jeg vet kan vi ikke forvente et med clutch og 6-girs kasse.. Vet du mer enn meg? 7039903[/snapback] Si ikke det, de som lager Forza 2 rattet er Forza 2 utviklerne (dvs de bestemmer) Så vil ikke se bortifra at det rattet kan bli like bra. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ser ut som et spennende ratt dette! Lurer på om rattet er følsomt nok på giren til at man kan dobbelclutche når man skal gire ned. Noen som vet? Francis Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Fin omtale, har jo bestilt for noen uker siden nå. Og nå har komplett utsatt i til 19/10. Får håpe det kommer da! 7039741[/snapback] Neeei, de kan ikke utsette det enda mer, klarer ikke å vente mer snart jeg Lenke til kommentar
FanTic Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Da mangler bare et 'dashboard' med skikkelige instrumenter for km/t, omdr/m etc. sånn at jeg slipper å ødlegge skjermbildet med dette. Hvorfor lanserer dem ikke det i samma slengen ? 7040756[/snapback] De må jo ha noe for neste generasjon også slik at de kan tjene ENDA mer penger Lenke til kommentar
[space] Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Da mangler bare et 'dashboard' med skikkelige instrumenter for km/t, omdr/m etc. sånn at jeg slipper å ødlegge skjermbildet med dette. Hvorfor lanserer dem ikke det i samma slengen ? Ser stygt ut for mitt MOMO nå ja.... 7040756[/snapback] Bare å handle det: http://www.frex.com/gp/ Veldig billig! (Selg bil/moped/hus , etter hva som passer...) Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Lurer på om rattet er følsomt nok på giren til at man kan dobbelclutche når man skal gire ned. Noen som vet? 7040937[/snapback] Begrensningen her ligger nok heller i spillet. Er vel ikke så ofte de emulerer usynkroniserte girkasser. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Lurer på om rattet er følsomt nok på giren til at man kan dobbelclutche når man skal gire ned. Noen som vet? 7040937[/snapback] Begrensningen her ligger nok heller i spillet. Er vel ikke så ofte de emulerer usynkroniserte girkasser. 7041192[/snapback] Da blir det også snakk om pedalenes plassering. Gasspedalen plassert i midten for dobbeltclutching. Det er lenge siden man fikk hengende pedaler i de fleste biler. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Girkassen trenger ikke å være usynkronisert for at dette skal virke\ha en hensikt. Man kan gire ned mye raskere ved å gjøre det og få kraft momentant (man slipper å vente på at girkassen og motoren får samme hastighet). Dette er også nyttig hvis man skal gire ned når det er glatt, da unngår man å få rykk i hjulene som fører til at man begynner å skli. Francsi Lenke til kommentar
[space] Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Dere tenker på "heel-toe" teknikk dere nå? clutch inn, toa på bremsen og mellomgasse med helen? Det er vel ikke det samme som dobbelclutching? Sveinsel: Ang. pedaler: Er ikke det vanlige hengende clutch og brems, og stående gass? Endret 10. oktober 2006 av [space] Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Da blir det også snakk om pedalenes plassering.Gasspedalen plassert i midten for dobbeltclutching. Errr? trykk inn clutch --> sett gir i neutral --> slipp opp clutch --> gi gass --> trykk inn clutch --> gir ned i ønsket gir --> slipp opp clutch. Hva har dette med pedalplassering å gjøre? Når jeg kjører bil er dette helt naturlig for meg å gjøre og bilene jeg kjører er helt normale. Francis Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Da blir det også snakk om pedalenes plassering.Gasspedalen plassert i midten for dobbeltclutching. Det er lenge siden man fikk hengende pedaler i de fleste biler. 7041357[/snapback] Dobbeltclutche kan du gjøre helt uavhengig av hvor du har pedalene. Det er jo bare en teknikk for å tilpasse rotasjonshastighetene i girkassa til hverandre, for å kunne gire skikkelig med en usynkronisert girkasse (ja, du kan gjøre det med en synkronisert kasse også, men de skal gjøre det selv). En annen ting er såkalt "heel-and-toe"-kjøring, som har litt mer med plassering å gjøre, men det kan du da gjøre uavhengig av om du dobbeltclutcher eller ikke. Uansett, det her blir fort en bildiskusjon, og de hører hjemme i annen del av forumet. Når det er sagt er det selvsagt ingenting som hindrer deg fra å binde pedalene som du vil. Kan svinge med bremsepedalen og gi gass med rattet om noen skulle føle seg kallet. Lenke til kommentar
Yahh Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Dette rattet er bestilt hos komplett, så håper den ubekreftede datoen som altså er i morgen stemmer. Gleder meg som en unge! Blir gøy å brøve heel-toe teknikken Lenke til kommentar
oby Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Lurer på om rattet kommer til å bli støttet av PS3? Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Undead,10/10-2006 : 13:58]Hadde det bare hatt støtte for xbox (360) hadde jeg kjøpt det på minuttet! 7039131[/snapback] Bare å vente på Forza 2 rattet det 7039321[/snapback] Er vel ingen ratt på høyde med G25 som kommer til 360'n? Ikke lenge til både MS og Logitech kommer med et hvert til konsollen, men etter hva jeg vet kan vi ikke forvente et med clutch og 6-girs kasse.. Vet du mer enn meg? 7039903[/snapback] Si ikke det, de som lager Forza 2 rattet er Forza 2 utviklerne (dvs de bestemmer) Så vil ikke se bortifra at det rattet kan bli like bra. 7040883[/snapback] Men vi snakker likevel om rene spekulasjoner.. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 dette rattet er rått. kunne dog vært noe trykker. Har lekt litt med det nå Er på EL-Bit (Elkjøp intern messe) Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) KonklusjonLogitech G25 koster omtrent det dobbelte av hva Logitechs tidligere toppmodellene gjorde ved lansering. Som en liten kommentar kan det nevnes at den tidligere toppmodellen Logitech Momo Force (også kjent som Momo Red ) hadde en veiledende pris på over 2000,- i sin tid. Dette rattet kom også med alu-padshiftere, skinntrukket ratt, diamondplated fothvil for pedalene samt en helt annen (bedre) rattfølelse enn hva Momo Racing Force eller Driving Force Pro har. Brukte fine eksemplarer av disse røde går lett for over 1000,- NOK på ebay. Jeg har ingen tvil om at Logitech har overgått seg selv med G25 settet . Endret 10. oktober 2006 av trollmannen Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Alså snakker vi fortsatt om heftig pedalbruk (ikke søndagskjøring): Ved inngang til sving/unnabakke bremser man jevnt med høgrefoten, clutsjer med venstre, og tar kjøretøyet ut av gear, og slipper opp clutchen kort mens man gir (mellom-)gass med høgre hel. Dette for å øke hastigheten på inngående tannhjul i gearboksen. Så clutcher man og setter kjøretøyet i lavere gear samtidig som man holder et passe gasspådrag. Clutcher ut fortsatt med gasspådrag. Hvis man er i sving; slipper bremsen og "drar" kjøretøyet gjennom svingen. Hvis man er i unnabakke; fortsetterå holde brems og motoren hjelper til å minke farten.. Dette er en vanlig teknikk på motorsykler (1. gear), traktorer, lastebiler og racerbiler med usynkronisert gear. Det sier seg selv at da er det en fordel å kunne bruke helen på gassen (på motorsykeler hånden). Jeg har sett mange spille (spesiellt flysim) som ikke har gjort ting riktig fordi de ikke har skjønnt hvorfor, men som er blitt bedre etter en kort forklaring. Edit: Hvis man bruker nærmest sånn teknikk til vanlig, i stedet for å presse gearstanga, sparer man synkromersjringene i gearboksen. Endret 10. oktober 2006 av sveinsel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Dæven smette, dette har jeg venta lenge på! er nødt til å bestille dette! skolebøker? nei g25! GT Legends, G25 ratt, 20" skjerm, dama ute av huset, surrounden på full guffe, oppvarmingsrunde med corvetten, kan det bli bedre?? steike ta Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ok, for oss newbies som ikke har kjørt så mye med ratt (xbox-spake på NFSU2, Rallisport 2 ), er det vanskeligere å kjøre med ratt? Skal jeg kjøpe ratt, vil det bli et sånt ratt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg