Gå til innhold

Omtale av Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2)

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Bestilte nettop Momo racing da G25 var litt for "billig", men det jeg lurte på var om noen her kunne si forskellen på 240° og 900° (som det er på G25) .

8270545[/snapback]

For all del, Momo Racing er et meget godt ratt, men jeg klarer ikke helt å forstå hvordan du kan mene at det føles bedre enn G25. Mitt Momo Racing (og Driving Force Pro) er pensjonert, og har ikke savnet det ett sekund. G25 er i en klasse for seg selv.

Men, til spørsmålet ditt. Forskjellen er 660 grader. ;) Med andre ord så kan du ratte nesten to runder lenger på G25. Når det er sagt så vil man sjelden bruke så mange grader, man taper for mye tid på slik ratting.

Lenke til kommentar
Bestilte nettop Momo racing da G25 var litt for "billig", men det jeg lurte på var om noen her kunne si forskellen på 240° og 900° (som det er på G25) .

8270545[/snapback]

For all del, Momo Racing er et meget godt ratt, men jeg klarer ikke helt å forstå hvordan du kan mene at det føles bedre enn G25. Mitt Momo Racing (og Driving Force Pro) er pensjonert, og har ikke savnet det ett sekund. G25 er i en klasse for seg selv.

Men, til spørsmålet ditt. Forskjellen er 660 grader. ;) Med andre ord så kan du ratte nesten to runder lenger på G25. Når det er sagt så vil man sjelden bruke så mange grader, man taper for mye tid på slik ratting.

8270626[/snapback]

Ok takk for svar, men du mistforsto meg litt, det jeg mente var at det er for dyrt ratt for min økonomi, ikke at det er dårligere :blush:

Er det noen spill idag som støtter 900° i det helle tatt?

Lenke til kommentar
Ok takk for svar, men du mistforsto meg litt, det jeg mente var at det er for dyrt ratt for min økonomi, ikke at det er dårligere  :blush: 

8270676[/snapback]

Ah, da er vi på nett. :)

Momo Racing gir definitivt valuta for pengene. Selv ville jeg ikke bekymret meg for rattutslaget, du har aldri bruk for mer enn hva Momo Racing gir deg. Det er en del spill som lar deg bruke f.eks. 900°. Det kan være artig å ratte rundt slik, men det tar for lang tid fra fullt utslag på den ene siden til fullt utslag på den andre siden. Derfor bruker jeg det aldri i praksis. Låser som regel rattutslaget på 200-250 grader eller noe slikt.

Hvis du likevel har lyst på 900° rattutslag (men ikke vil opp i pris), kan du gå for Logitech Driving Force Pro istedet. Jeg foretrekker nok Momo Racing, men det er mange som sverget til Driving Force Pro.

Lenke til kommentar
Ok takk for svar, men du mistforsto meg litt, det jeg mente var at det er for dyrt ratt for min økonomi, ikke at det er dårligere  :blush: 

8270676[/snapback]

Ah, da er vi på nett. :)

Momo Racing gir definitivt valuta for pengene. Selv ville jeg ikke bekymret meg for rattutslaget, du har aldri bruk for mer enn hva Momo Racing gir deg. Det er en del spill som lar deg bruke f.eks. 900°. Det kan være artig å ratte rundt slik, men det tar for lang tid fra fullt utslag på den ene siden til fullt utslag på den andre siden. Derfor bruker jeg det aldri i praksis. Låser som regel rattutslaget på 200-250 grader eller noe slikt.

Hvis du likevel har lyst på 900° rattutslag (men ikke vil opp i pris), kan du gå for Logitech Driving Force Pro istedet. Jeg foretrekker nok Momo Racing, men det er mange som sverget til Driving Force Pro.

8270831[/snapback]

Jepp, skulle gjerne ha gått for det rattet hvis det hadde støttet PC, jeg hadde tenkt å spille PC og ps2 som "Logitech Momo Racing Force" klarer.

Lenke til kommentar

Driving Force Pro støtter PC. Det er bare å laste ned drivere til f.eks. Momo Racing fra nett.

Momo Racing fungerer ikke spesielt godt på PS2, så Driving Force Pro er definitivt det riktige valget om du vil ha ett ratt til begge plattformer. Det skal vel dessuten fungere på PS3 (har ikke prøvd det selv).

Lenke til kommentar
Driving Force Pro støtter PC. Det er bare å laste ned drivere til f.eks. Momo Racing fra nett.

Momo Racing fungerer ikke spesielt godt på PS2, så Driving Force Pro er definitivt det riktige valget om du vil ha ett ratt til begge plattformer. Det skal vel dessuten fungere på PS3 (har ikke prøvd det selv).

8270934[/snapback]

Er du 100% sikker på at driverne til Momo racing fungerer til Driving force Pro?

For alle steder jeg sjekker nå, t.o.m Logitech så står det ingen steder at dette rattet støtter PC.

Lenke til kommentar

Ja. Det er ikke offisielt, derfor følger det heller ikke med en CD med drivere til PC, men det fungerer helt strålende. Har vært et veldig populært ratt blant simulatorspillere på PC.

Jeg har litt dårlig tid nå, men om du søker så finner du omtalen vår av rattet.

Lenke til kommentar
Ja. Det er ikke offisielt, derfor følger det heller ikke med en CD med drivere til PC, men det fungerer helt strålende. Har vært et veldig populært ratt blant simulatorspillere på PC.

Jeg har litt dårlig tid nå, men om du søker så finner du omtalen vår av rattet.

8271057[/snapback]

Ok, takk for hjelpa, det er visst utsolgt overalt her i Norge dette rattet, får se om jeg klarer å skaffe det brukt. :(

Lenke til kommentar

Mitt G25 ligger og kjeder seg på postterminalen i Oslo akkurat nå :D

Hadde håpet på å få pakka på døren i kveld siden jeg bestilte fra MPX i går morges, men de klarte selvfølgelig ikke å få sendt det før i dag :dontgetit: Og siden på Døren - pakker kun leveres på ukedager må jeg vente helt til mandag, ellers kunne jeg jo henta pakka på posten i morgen :(

Men uansett blir det fælt moro så snart rattet er i hus!

Lenke til kommentar

I seriøse asfalt simulatorer som feks GTR2 er det absolutt en god ting med 900 graders rattutslag. I slike spill mister man veigrepet om man ratter for mye, så det rattutslaget man faktisk bruker under "vanlig" kjøring blir ikke mer enn kanskje 200-300 grader.

I mer arkadepregede bilspill som gjerne er laget for å styres med piltaster, må man til dels ratte seg ihjel med et rattutslag på 900 grader og i rallyspill er det gjerne fordel med mindre utslag. Ekte rallybiler har vel og gjerne større utveksling på rattet en en normal personbil.

Støtten for 900 graders rattutslag er uavhengig av spill og kan justeres i driverne til det du vil mellom 200 og 900 grader (hvis jeg ikke husker feil)

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Opplaget skal være begrenset, så kjøp mens det enda er å oppdrive.

Det som er quotet står i artikkelen / testen. Stemmer dette? At det snart kanskje blir slutt på godratta?

Eg har fått mitt ratt! er meget fornøyd med det men... tenk på alle dei andre.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Opprett ny...