Gå til innhold

USB-porter i Neon Ligth kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg Neon Light kabinettet som dem seller på Microplex. Og jeg får bare ikke til USB portene. Det er jo så mange ulike kabler. Jeg har sett i boka til hovedkortt mitt, der fann jeg ikke noe.

Kan noen hjelepe meg snarest

[ Denne Melding var redigert av: e(XP)erience på 2002-11-04 19:39 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt lite info å gi deg hjelp ut i fra....

korleis hovedkort har du?? på nye hovedkort pleier det å være ein intern koblig for USB.. du skal sikkert koble kabelen til denne?

korleis ser kabelen ut? mange kablar til USB? eller generelt i kabinettet? ingen bruksanvsining??

Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig som det ser ut som. Det er to grupper med kabler som har 4 ledninger hver. Det er USB ledningene (den andre er til firewire). En ledningsbunt skal på pinnene 1-5, og den andre 6-10.

Jeg husker ikke helt hva ledningene heter, men jeg tror dette vil være riktig for den første USB porten (pinnene 1-5). Navnene som står på ledningene burde være ganske forklarende for hvor de skal. Det er en ledning som det står GROUND på, den skal i GND(2 eller 4). Den som har en + skal i USB03+(5) og den som har en - skal i USB03-(3). Den gjenværende +5V setter du i VCC(1). En GND skal stå tom.

Gjør det samme med den andre USB porten så skal det nok gå bra. :???:

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...