RulleRimfrost Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg fikk nettopp stjålet min nye moped (er vel en naturlig konsekvens av å bo i Oslo sentrum) Fremdekk er skrudd løs og sykkel sansynligvis fraktet vekk i varevogn, rett under et overvåkningskamera. Tung kjetting-lås er rimelig unyttig da. Jeg har vurdert å file i hjulmuttere runde, og evt lakkere noe lett gjenkjennelig i signalgrønt på hele moppen. Hvordan kan en sikre mot dette, uten å ødelegge garantien ? Hva gjør dere ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Får jo kjøpt små MC-alarmer som hyler om noen rører moppa. Evt. låse moppa fast i noe med en gampe-kjetting eller noe. (I ramma da). Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Markere moppen med UV tusj Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hjelper lite hvis han ikke finner den igjen. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Sant det. Du kan vel få sann GPS sender i den. Men det er jo svindyrt... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Heh. Gps er dyrere enn mopeden. Kjetting i ramma kan bli vanskelig siden det er full kåpe. En ule-alarm med en tynn bruddsensor rundt låsepost er derimot en god ide... Det tror jeg er mulig å konstruere. Noen som vet åssen det går med garantier om en griselakkerer den å sveiser låsepunkter fast i ramma ? Det burde jo strengt tatt ikke ha noe å si... Dette må da gjelde til neste år. Trøsten i dag er jo at jeg slipper å vinterlagre den. Lenke til kommentar
X-Mode Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 hvis du kjøper deg en bilige moped såm en suzuki zr..honda camino eller noge i den stilen så vil ikke fålk stjele den...folk stjeler for di trenger deler..ikke kjøp en moped med am6 motor..kjøp deg noge helt gammelt eller ukjent merke.. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Årsaken til at jeg ikke griner over tapet kan vel være at det var en av disse Boatian/Quingi 4-takts sakene til 7-8000 kr ny. Fatter ikke hvorfor folk gidder å ta seg bryet. Får legge frem-dekket på QXL Vel vel. De skal få slite med å stjele den neste... Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Får legge frem-dekket på QXL Det var lurt. da kan jo tyven skaffe seg framdekket han/hun mangler for en billig penge Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har du ikke kaskoforsikring som dekker tjuveri? Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 på ein billig moped, der forsikringen er dyrere iløpet av 1 år? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har du ikke kaskoforsikring som dekker tjuveri? 7044912[/snapback] Kasko er svindyrt da. Det er ingen poeng å ha kasko på et kjøretøy som koster under 100.000 spenn. Blir for dyrt i lengden. Men hva med sånn hjullås? På begge hjulene om du vil være sikker? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har du ikke kaskoforsikring som dekker tjuveri? 7044912[/snapback] Kasko er svindyrt da. Det er ingen poeng å ha kasko på et kjøretøy som koster under 100.000 spenn. Blir for dyrt i lengden. Men hva med sånn hjullås? På begge hjulene om du vil være sikker? 7068869[/snapback] Er for min del glad for at jeg har kasko på mopeden min akkurat nå. Gikk front i front med en bil i 40 km/h sist Torsdag . På en ny moped man skal ha i 2 år tror jeg for min del at man ikke bør ta sjansen å kjøre uten kasko. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 *snip Hvor mye betaler du i året da? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 *snip Hvor mye betaler du i året da? 7074817[/snapback] 2500 kr for kasko, ansvar og ulykkesforsikring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå