Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan tyverisikre moppen ?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp stjålet min nye moped (er vel en naturlig konsekvens av å bo i Oslo sentrum) Fremdekk er skrudd løs og sykkel sansynligvis fraktet vekk i varevogn, rett under et overvåkningskamera. Tung kjetting-lås er rimelig unyttig da.

Jeg har vurdert å file i hjulmuttere runde, og evt lakkere noe lett gjenkjennelig i signalgrønt på hele moppen.

Hvordan kan en sikre mot dette, uten å ødelegge garantien ?

Hva gjør dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh. Gps er dyrere enn mopeden. Kjetting i ramma kan bli vanskelig siden det er full kåpe. En ule-alarm med en tynn bruddsensor rundt låsepost er derimot en god ide... Det tror jeg er mulig å konstruere.

Noen som vet åssen det går med garantier om en griselakkerer den å sveiser låsepunkter fast i ramma ? Det burde jo strengt tatt ikke ha noe å si...

Dette må da gjelde til neste år. Trøsten i dag er jo at jeg slipper å vinterlagre den.

Lenke til kommentar
Har du ikke kaskoforsikring som dekker tjuveri?

7044912[/snapback]

Kasko er svindyrt da. Det er ingen poeng å ha kasko på et kjøretøy som koster under 100.000 spenn. Blir for dyrt i lengden.

Men hva med sånn hjullås? På begge hjulene om du vil være sikker? :)

Lenke til kommentar
Har du ikke kaskoforsikring som dekker tjuveri?

7044912[/snapback]

Kasko er svindyrt da. Det er ingen poeng å ha kasko på et kjøretøy som koster under 100.000 spenn. Blir for dyrt i lengden.

Men hva med sånn hjullås? På begge hjulene om du vil være sikker? :)

7068869[/snapback]

Er for min del glad for at jeg har kasko på mopeden min akkurat nå. Gikk front i front med en bil i 40 km/h sist Torsdag :). På en ny moped man skal ha i 2 år tror jeg for min del at man ikke bør ta sjansen å kjøre uten kasko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...