Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med oppsett av trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Skulle sette opp et trådløst nettverk igår, som vanligvis går fort, men denne gangen var det mye problemer. Er snakk om en trådløs ruter fra Belkin (G+) + 2 trådløse nettverkskort fra Belkin. Pc'ene var 1 laptop og 2 stasjonære. Satte opp og alt så ok ut i oppsettet og på lampene på ruteren. Men fikk ikke kontakt fra den bærbare som sto 2 cm fra. Denne har innebygd nettverkskort, men fikk ikke opp et eneste trådløst nettverk i windows-funksjonen. Prøvde med de 2 stasjonære som sto oppe (ganske rett over ruteren) med de 2 eksterne kortene. Fikk ikke kontakt med ruteren med de heller. Men fikk derimot opp naboens nettverk, men fikk ikke koble meg til. Så prøvde jeg å putte i et av de eksterne trådløse kortene i laptopen og fikk først ikke kontakt. Etter en restart fikk jeg 100% signal. Tok med laptopen opp i 2. etasje og fikk 0 kontakt igjen. Men fikk derimot kontakt med naboens. Så deaktiverte jeg dette, gikk ned igjen, og brukte det innebygde kortet igjen, men fikk 0 kontakt. Er vanskelig å finne feilen her. Er nok ikke noe galt med de eksterne tråsløse kortene, de snapper jo opp naboens nettverk. Laptopen (som er kjøpt i januar i år men aldri testa på trådløst) kan det jo være noe galt med. Altså det innebygde nettverkskortet. Men da er det rart at vi heller ikke får signal fra pc'ene oppe til ruteren og av og på signal med eksternt nettverkskort på laptopen. Kan det være ruteren OG kortet? Isåfall max uflaks. Noen som har erfaring med Belkin rutere og vet om det er mye feil på dem? Trenger krisehjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tror jeg jeg kan... Trådløse nettverk finnes i tre forskjellige typer, g-, b- og a- nettverk. (les 802.11 (a, b eller g)). Les på pakningen til routeren hvilken type det er og sjekk om ditt trådløse kort fungerer/er stilt inn på riktig type! Det fikset mitt problem :thumbup:

Lenke til kommentar

ja det har jeg gjort. Ruteren støtter både b og g. Og begge de nye nettverkskortene skal støtte g. Regner med det gamle innebygde også støtter g siden pc'n var kjøpt i januar. Men har stilt inn på ruteren at den skal settes på både b og g uten hell.

Lenke til kommentar

Har du sjekket instillingene for det trådløse kortet om den er stilt inn på b eller g nettverk. Min forøvrig var stilt inn på a, trådløse kort skal egentlig støtte alle typer, så sjekk det. Hvis konfigurasjonsprogrammet for ditt kort ikke inneholder noen valgmuligheter for dette skal den være automatisk. Men sjekk for sikkerhets skyld :hmm:

Routeren kan for øvrig være stilt inn på g for ikke å kludre for mye med det

Lenke til kommentar
Denne tror jeg jeg kan... Trådløse nettverk finnes i tre forskjellige typer, g-, b- og a- nettverk. (les 802.11 (a, b eller g)). Les på pakningen til routeren hvilken type det er og sjekk om ditt trådløse kort fungerer/er stilt inn på riktig type! Det fikset mitt problem  :thumbup:

7039209[/snapback]

Glemte av "n" standarden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...