Neppe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei og goddag! Jeg synes dette er et tema som ofte ingen vil snakke om, nemlig fordi det kan være litt ekkelt. Jeg veit at mange får problemer etter forhold. Følelser og savn, sjalusi og sinne. Enhver person reagerer forskjellig og skifter levemåte på nermest umiddelbart. Dette er en erfaring jeg selv går igjennom, en erfaring jeg har sett venner gå igjennom. Du kan være "dramaqueen" å si at det er bare sutter, men det er virkelig slitsomt. Jeg kan ta min historie. Jeg var sammen med samme jenta i to og et halvt år, det er relativt lenge for et ungdomsforhold. Jeg velger å kalle meg ungdom enda. Det har vært slutt en stund nå, noen måneder kanskje. I starten gikk det veldig fint, da jeg satt med tanken at jeg faktisk har det bedre uten henne, noe som jeg antaglivis har. Hun har gjort mye godt for meg, men desverre mye vondt også. Det var såklart jeg som skulle gjøre det slutt, jeg aner ikke hvorfor jeg gjorde det. Men hu har den spesielle utstrålingen som slår meg midt i hodet, hun er kanskje ikke den fineste. Men det har heller ikke noe å si, for hun har en fantastisk sjarm som jeg bare faller pladask for. Problemet er. At hu har funnet seg en ny, jeg klarer ikke å glemme uansett, jeg klarer ikke å like andre personer på den måten. Jeg har lyst til å treffe en jente som jeg kunne tenkt meg å være sammen med, men uansett hvor bra de ser ut og hvor snill de er, så er denne jenta i hodet på meg, konstant. Kort og enkelt, hu har funnet seg en ny uten å gi slepp på meg. Det er ikke så godt å tenke på. Jeg veit det finnes fler her ute som har hatt problemer etter forhold. Så jeg lurer, hva gjorde du ? Selv prøver jeg å finne en jente jeg kan bli forelska i, som jeg kan kose meg med, uten at det behøver å være noe mer. Men de har det med å bli forelska, og da må jeg bare trekke meg unna. Desverre Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Selv prøver jeg å finne en jente jeg kan bli forelska i, som jeg kan kose meg med, uten at det behøver å være noe mer. Men de har det med å bli forelska, og da må jeg bare trekke meg unna. Desverre 7038807[/snapback] Hva mener du? At du kan være forelska, men ikke hun? Du vil egentlig bare ha en FF? Forøvrig må det være jævlig å være forelska i en det uansett ikke blir noe mer med. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Det jeg mener er at jeg vil ha en jente jeg kan kose med, ikke nødvendigvis pule. Det er ikke en ting som opptar meg så mye. Bare se film med, slappe av o.l. En jente jeg KAN bli forelska i med tida. Problemet er at de blir forelska i meg så fort, da vil de så ofte mye mer. De bli mer klengende, vil gjøre mere ting, vil treffes mer. Noe som ikke funker for meg akkurat nå. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det jeg mener er at jeg vil ha en jente jeg kan kose med, ikke nødvendigvis pule. Det er ikke en ting som opptar meg så mye. Bare se film med, slappe av o.l. En jente jeg KAN bli forelska i med tida. Problemet er at de blir forelska i meg så fort, da vil de så ofte mye mer. De bli mer klengende, vil gjøre mere ting, vil treffes mer. Noe som ikke funker for meg akkurat nå. 7038854[/snapback] Så utrolig enig! Ingen av vennene mine som forstår meg da, de mener jeg er heldig når jentene vil pule meg...men alt jeg vil ha er en god venn. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Så utrolig enig! Ingen av vennene mine som forstår meg da, de mener jeg er heldig når jentene vil pule meg...men alt jeg vil ha er en god venn. 7038972[/snapback] Fy faan jeg er glad det finnes flere. Det er jo greit å få seg noe, men hva faan har det å si det ? Blir jo nermest meningsløs puling. En film, en armkrok og et glass vin. Det harr 1000 ganger mer å si. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Huff, må nesten ty til fluesmekker snart, jeg. Har vel mest med jentene dere omgåes, kanskje? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 For å komme seg videre etter et forhold, og spesielt lange forhold, så er det ingenting annet man kan gjøre enn å ta tiden til hjelp. Det er kjipt, men sånn er det. Den dagen du ikke bryr deg om eksen din holder på med en annen, da er du jo ganske godt på vei over han eller henne. Jeg tror det er mange som blir litt småsprø av nyvunnen frihet etter et brudd, og de rasker til seg så mye de kan få. Føles vel så befriende noen ganger at de helst vil gape over alt de ser (bokstavelig talt). Men vil du ha henne tilbake fordi du savner henne, eller vil du bare komme over henne? Kjærlighet er og blir vanskelige saker :/ Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg skjønner hvordan du har det Neppe! Dama jeg har holdt på med mer eller mindre i 10 mnd nå har endelig klart å komme over meg virker det som. Det har vært slutt i 4-5 måneder (sånn ca), men vi har fortsatt hatt sex ganske jevnlig, noe som ikke er så lurt i seg selv. De siste ukene har vi ikke hatt no særlig kontakt og jeg regna med det hele hadde bare gått naturlig over for oss begge. Nå på lørdag fikk jeg høre at hun hadde "funnet seg en ny". Dvs hu hadde hatt sex med en fyr i fylla. Jeg var forberedt på at dette kom til å skje en gang, men reaksjonen min og hva jeg tenkte når jeg fikk høre det var helt uvirkelig. De siste nettene har jeg ikke sovet mye og har tenkt masse på henne. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men en del av meg vil ha henne tilbake og det føles merkelig nok ikke som det er sex'en jeg savner. Har det helt jævlig nå, pga en liten prat jeg hadde med hu på søndags kvelden.. Fortalte henne akkurat hva jeg følte og hva jeg hadde lyst til. Jeg har aldri vært særlig åpen for henne så hu ble jo litt satt ut da jeg plutselig øste på med masse tanker om følelser osv.. Hun ville ha tid til å tenke og det får hun jo selvfølgelig, men allerede i går kveld fikk jeg en lang melding med masse pjatt om at hu er kjempe glad i meg enda og at det alltid kommer til å være meg, men så skriver hun at hun tror det er best vi bare er venner. Hun skriver også at hun har latt seg selv få følelser for en annen gutt og når jeg leser det får jeg en merkelig følelse og en klump i halsen.. Vet ikke helt hva som foregår så om noen har gått gjennom det samme setter jeg stor pris på at dere forteller om hvordan dere følte det og hvordan det går nå, hva løsningen ble til slutt og gjerne tips om hvordan jeg skal komme best ut av det. Mvh Mites Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg Juliess, jeg vil ikke ha jenta tilbake. Du veit at det ikke går. Det går kanskje, men det harmonerer ikke med min tekning. Mites, høres ut som vi har det noen lunde på samme måte. Det værste er at eksen min liker at jeg er lei meg. Når jeg er glad, så prøver hu å få meg lei meg. Tulla litt med at jeg fikk besøk i helga, da sa hu at hu skulle sende bildet av seg selv kysse han nye fyren! Jeg har vel inge interesse for å se det jeg. Hu bare plager meg . ÅÅÅÅÅEEEEH. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg må si det høres utrolig utspekulert, barnslig og slemt ut. Høres ut som en dårlig plan for å ta "hevn" eller noe. Det var jo du som gjorde det slutt, så kanskje hun prøver å trykke deg ned, jeg aner ikke. Hun fortjener seg hvertfall en smekk. Du fortjener så mye bedre enn en jente som med vilje forsøker å gjøre deg lei deg når du er glad! ...det gjør vi vel egentlig alle sammen, ingen fortjener å være sammen med sånne folk (før de blir litt mer voksne i hodet og ikke handler på den måten). Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Uff.. sjalusi er noe drit.. jeg har ikke opplevd det dere har... enda men dette er tingen som jeg går og tenker på konstant vil eller kan skje med meg.. jeg blir nedbrutt av tanken selv om det ikke har skjedd meg engang.. blir ordentlig trist av det Jeg vil ikke miste min kjære :/ Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Hun var veldig søt og sjarmerende når vi var sammen. Nå mener hun at hun har gått videre. Selv om hu ikke har det. Finnes sikkert jenter jeg vil treffe å bli bedre kjent med. Men er ting som er i veien, f.eks avstand. Ja du veit hvem du er. Det begynner å gå fra å være trist, til å være imposlitende og en plage. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg tror det er mange som føler det slik med sine exer. jeg har selv vær ti samme båt. Kjærester ser deg fra en synsvinkel som ingen andre gjør og det er på mange måter spesielt når disse forholdene tar slutt. Jeg tror svært mange føler som deg Neppe og jeg har mer enn en gang sittet i samme båt som deg. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Men åsså, det må gå ann å være venner. Uten at det skulle by på problemer. Men det gjør jo det. Om jeg får besøk så flipper hu ut nermest, sier hu hater meg og ikke vil ha mer med meg å gjøre. Det er jo ikke så hyggelig å høre. Men jeg har funnet ut at istedet for å deppe, eller selv om man depper. Så svar med et smil, det gjør jeg. Hu bli bare mer og mer irritert. Ja jeg terger henne ? Er jeg vond ? Read my name. Hun har gjort ting minst 10 ganger værre for meg. Jeg er som sagt bare blid, glad og positiv til henne. Av en merkelig grunn så irriterer det henne noe sinsykt. Jeg er glad jeg har venner jeg kan snakke med. Det er synd at de du helst vil bli mer kjent med bor 40 000 mil unna deg Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Det verste å få tilbake når man prøver å provosere noen, er jo at personen enten overser det, eller tar det med et smil. Da gidder man ikke i lengden. Men jeg tror ikke hun er over deg dersom hun går inn for å såre deg. Hadde hun vært over deg, så hadde hun ønsket at du hadde det bra, ikke prøvd å ødelegge og plage. Det er forresten "bare" 60 mil Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg er glad jeg har venner jeg kan snakke med. Det er synd at de du helst vil bli mer kjent med bor 40 000 mil unna deg 7045740[/snapback] Altså ti ganger rundt jorda? Uansett, som jeg skrev i kjærlighetstråden er det synd at slikt skjer, selv om det ikke er så unaturlig. Den parten som ikke gjør det slutt, blir gjerne sittende igjen med følelser, noe den andre ikke ønsker. Det blir litt som en håpløs forelskelse: man har følelser, men må innse at man ikke har noen sjanse. Problemet etter et lengre forhold er at følelsene er sterkere enn ved en forelskelse, og man har viet mye tid til og mange opplevelser med den andre. Etter en lang tid med kjæreste vil det jo også bli en forandring å bli singel. Og når man er singel, vil man kanskje ha en kjæreste igjen. Det er ganske mye som skjer etter et brudd, og slikt tar tid. For å lettere komme over det, holder man seg kanskje unna den andre for å ikke bli minnet på bruddet. Jeg har ikke opplevd noe slik, og jeg håper heller ikke at jeg får oppleve det. Og så et lite spørsmål: Hvorfor gjorde du det slutt? Du har ikke gitt noe ordentlig svar på det. Man gjør jo ikke slutt helt uten foranledning. Så hva var foranledningen? Man kan gjøre slutt av flere grunner, men om følelsene ikke er der, er det en god del lettere for den som har gjort det slutt. I det den ene gjør det slutt, har denne personen ikke så sterke følelser for den andre personen lenger, men den andre har gjerne følelser fremdeles. Altså får den som gjør det slutt et slags forsprang på å komme seg over bruddet. Hvis du gjorde slutt fordi du følte at det ville bli bedre slik, har nok du et lite forsprang, med mindre bruddet var forventet. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Altså ti ganger rundt jorda? 7048607[/snapback] Noen ganger kan ting føles like langt unna som ti ganger rundt, ja... Hehe.. Det er ikke gøy :/ Ellers bra svar, jeg er veldig enig i alt du skriver. Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Men åsså, det må gå ann å være venner. Uten at det skulle by på problemer. Men det gjør jo det. Om jeg får besøk så flipper hu ut nermest, sier hu hater meg og ikke vil ha mer med meg å gjøre. Det er jo ikke så hyggelig å høre. Men jeg har funnet ut at istedet for å deppe, eller selv om man depper. Så svar med et smil, det gjør jeg. Hu bli bare mer og mer irritert. Ja jeg terger henne ? Er jeg vond ? Read my name. Hun har gjort ting minst 10 ganger værre for meg. Jeg er som sagt bare blid, glad og positiv til henne. Av en merkelig grunn så irriterer det henne noe sinsykt. Jeg er glad jeg har venner jeg kan snakke med. Det er synd at de du helst vil bli mer kjent med bor 40 000 mil unna deg 7045740[/snapback] Vær så ond du bare kan, hu fortjener det sikkert. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Hva oppnår han med det? Det ville jo være enda styggere enn det hun prøver på, fordi det var han som gjorde det slutt. Nei, hev deg for all del over hennes nivå. Edit: Jeg vil forresten slenge på litt her. Da jeg gjorde det slutt med eksen i mai, så gruet jeg meg dritmye. Jeg grein og stod i, fordi det er helt forferdelig å såre noen man er glad i, og du vet de kommer til å bli lei seg. Men har man bestemt seg, så må man bare gjennomføre det. Jeg vet for min egen del at det var veldig riktig, og jeg har det mye bedre nå. Allikevel.. jeg brukte noen måneder på å klare å slutte å bli iskaldt irritert hver gang jeg hørte han skulle på fest, eller at han f.eks dro på hyttetur med en "venninne" av meg. Jeg var over hodet ikke interessert i å bli sammen med ham igjen, men jeg trengte selvfølgelig å bruke tid på å kvitte meg med følelsene, og nærheten jeg var vant til. Er man sammen over en lengre periode, så blir man jo vant til å være nær hele tiden, og det er ofte det som gjør at man søker tilbake til hverandre i et slags krampeaktig, siste forsøk på å få ting til å fungere. Vanligvis gjør det ikke det. Den dag i dag er jeg helt ferdig med ham, og det er deilig. Endret 11. oktober 2006 av Juliess Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg skjønner hvordan du har det Neppe! Dama jeg har holdt på med mer eller mindre i 10 mnd nå har endelig klart å komme over meg virker det som. Det har vært slutt i 4-5 måneder (sånn ca), men vi har fortsatt hatt sex ganske jevnlig, noe som ikke er så lurt i seg selv. De siste ukene har vi ikke hatt no særlig kontakt og jeg regna med det hele hadde bare gått naturlig over for oss begge. Nå på lørdag fikk jeg høre at hun hadde "funnet seg en ny". Dvs hu hadde hatt sex med en fyr i fylla. Jeg var forberedt på at dette kom til å skje en gang, men reaksjonen min og hva jeg tenkte når jeg fikk høre det var helt uvirkelig. De siste nettene har jeg ikke sovet mye og har tenkt masse på henne. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men en del av meg vil ha henne tilbake og det føles merkelig nok ikke som det er sex'en jeg savner. Har det helt jævlig nå, pga en liten prat jeg hadde med hu på søndags kvelden.. Fortalte henne akkurat hva jeg følte og hva jeg hadde lyst til. Jeg har aldri vært særlig åpen for henne så hu ble jo litt satt ut da jeg plutselig øste på med masse tanker om følelser osv.. Hun ville ha tid til å tenke og det får hun jo selvfølgelig, men allerede i går kveld fikk jeg en lang melding med masse pjatt om at hu er kjempe glad i meg enda og at det alltid kommer til å være meg, men så skriver hun at hun tror det er best vi bare er venner. Hun skriver også at hun har latt seg selv få følelser for en annen gutt og når jeg leser det får jeg en merkelig følelse og en klump i halsen.. Vet ikke helt hva som foregår så om noen har gått gjennom det samme setter jeg stor pris på at dere forteller om hvordan dere følte det og hvordan det går nå, hva løsningen ble til slutt og gjerne tips om hvordan jeg skal komme best ut av det. Mvh Mites 7041478[/snapback] Har nettopp vært i en slik situasjon. Dama og jeg holdt på en stund, akkurat som deg. For noen dager siden fortalte jeg hva jeg følte for henne osv, og det skjedde akkurat det samme med meg. Hun satt å tenkte litt, så sa hun det er best om vi er venner og at hun dessverre har funnet seg en ny. Det gode med at hun har funnet seg en ny, er at da vet jeg at det er ikke vits å tenke på henne engang. Det er ikke vits å prate med henne, sende hende meldinger, bry seg om henne, gi henne oppmerksomhet; hun er ikke interessert, hun er med en annen kar, og hun elsker han, ikke deg. Der iblant er det også mye dumt og negativt, som bla. at hun ikke liker deg osv. Det er helt utrolig kjipt, men når du har insett at det ikke er noe, at det aldri kommer til å bli noe (på lenge ihvertfall) går ting bedre skal du se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå