ferlos Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei dere. Jeg har nettop kjøpt et nytt hovedkort.. Det passet ikke i atx-formen, med tanke på skruer. Så jeg drillet 7 nye hull til skruer i den plata som hovedkortet skal stå på. Jeg skrudde hardt fast og passet på å få skrudd hovedkortet helt inntill den plata. De små pinnene jeg skal skru skruer i satt fast så jeg klippet de av med avbitertang. Psu'en supporta bare 24, mens hovedkortet var 20.. Så jeg klippa av ytterste delen av strømledningen.. Æsj, har hatt mye stress med dette as.. Men etter all jobben virker det ikke.. Har jeg gjort noe feil? Philip Karlsen Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Starta datamaskinen i det hele tatt? Det kan hende at ledningen er busta, så du må lodde dem sammen med loddetinn for å fylle 24 i psu'en... Jeg har gjort det samme selv, men pass på at du ikke klipper for kort Lenke til kommentar
ferlos Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Nei, den starta ikke... Noen andre med idéer? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Når intet virker, kan det være lurt å begynne fra begynnelsen og sette sammen delene på pulten. Du tar bare ut aller mest nødvendige delene av kabinettet, dette vil du trenge: - Hovedkort - Minnebrikke - Grafikkort - CPU/kjøler - Strømforsyning - Tastatur - Skjerm Alt annet som harddisker, CD drev, PCI kort og lignende lar du stå igjen. Så kobler du opp delene som nevnt på pulten (må ikek være strømledende underlag selvsagt). Men du må koble til power knappen på kabinettet, eller ev. koble til gammel ledning du måtte ha liggende for å kortslutte de to power ledningene for å starte maskinen. En skrutrekker fungerer også hvis du er stø på labben. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg