Hellemyr Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei! Jeg har bestilt ny pc, med en E6300 og Gigabyte GA-965P-DS4 og Kingston Hyper-x 750Mhz Pc6000, jeg har sett på hjemmesiden til gigabyte og ser ikke at dette hk støtter det minnet jeg har kjøpt? Er det bare å laste ned en ny bios så er problemet løst? eller må jeg skaffe meg et nytt hk eller minne? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Såvidt jeg ser så skal det gå fint. Søk etter rambrikkene og se om du finner noen som ikke har fått de til å passe. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Gigabyte tar det meste av minne med F5 biosen, velger å tro det skal gå bra. Regner med at det værste som kan skje er at du må låne en gammel minnebrikke hos en kompis så du får oppdatert biosen. I utgangspunktet tror jeg det går greit, har fungert med alt minne utenom noen OCZ brikker=svart skjerm (F1 bios). Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) og... men hva om alle kopisene mine har AMD og DDR minne, og kjøpe pcer, som garantien forsvinner hvist man åpner opp...? Må jeg kansje kjøpe en ny brikke og og starte opp pcen og laste ned driver, så å levere den inn på angrerett da? Eller hva med å ta ut hardisken og instalere de nye biosen på den med en annen maskin? Endret 10. oktober 2006 av Hellemyr Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Biosen blir ikke lagret på harddisken... men nettopp i biosen... Dette er en liten chip på hovedkortet. Hilsen Vinci Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Synes du bekymrer deg litt mye, bare å ta det rolig. Nå er hovedkortet og minnet kjøpt. Forresten et meget godt hovedkort. Vent og se om det fungerer. Om det ikke gjør det kan en komme tilbake til mulige løsninger. Problemet er at dette er vanskelig om du bare får svart skjerm. De fleste kort shipper nå med f2 bios som burde hjelpe. Så også noen som fikk det til å fungere med 5400 brikkene til Kingston, så om dette er samme chippene ol burde det gå greit. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg skal ha kingston pc 6000. Det er jo bare litt kjiipt hvist pcen ikke vil start opp da Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jepp, utrolig irriterende, var dær med Abit AB9 og DS4n med OCZ minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå