Jay Sparrow Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei. Jeg bor på skolens internat, hvor vi har trådløs internettilgang. På mitt rom har jeg topp signalstyrke, men uansett hva jeg gjør så går nedlastning o.l. veldig treigt. Nettsider som nettavisen.no og vg.no er nesten umulige å laste pga. grafikkmengdene. Jeg lurer bare på om dere har noen tips for å øke hastigheten? Tror skolen har kjapp linje inn/ut. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Kan være andre som belaster nettet (routeren) så mye at det går i sirup. Er det mye bittorrent og ikke regulert vil ting gå i stå. Lenke til kommentar
Jay Sparrow Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Det er et murbygg ja, men routeren henger rett utafor døra mi. Er det ikke mulig å trikse med routeren eller noe for å få bedre hastighet? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Kan du ikke bare klage til den som er ansvarlig for nettverket på internatet da? Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Sjekk med administrator om han har stengt noen porter. Hadde et lignende problem på et feriested med internett. Torrent gikk fryktelig tregt selv om jeg hadde topp nettforbindelse... Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 om administratoren har sperret porter slik at vanlig surfing går tregt har han driti på draget.. Men at andre laster ned ting med P2P klienter kan være en grunn, for mange brukere tilkoblet samme AP kan føre til at det stopper omtrent opp for alle. selv bare en murvegg kan ødelegge.. har du prøvd å stått i gangen under sendern å testet? Lenke til kommentar
Jay Sparrow Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 har tatt saken opp her på skolen, men det går småtreigt. skal prøve å gå nærmere senderen. takk for all respons! Lenke til kommentar
Jay Sparrow Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 okei. nå har jeg levd med dødstreigt internett i en evighet, men jeg har lagt merke til en ting. hvis jeg høyreklikker på trådløs nettverk-ikonet nede til høyre og velger reparer så fungerer internett umiddelbart i maks tre minutter før det låser seg igjen og går treeeigt. går det an å automatisere denne operasjonen eller noe, slik at den gjentar seg uten at jeg trenger å gjøre noe? eventuelt noe annet. på forhånd takk! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Vet du om andre opplever høyere hastighet enn deg, eller om det er likt problem hos alle? Lenke til kommentar
Jay Sparrow Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 det er likt for alle. uansett pc. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det går raskt de første minuttene etter du fornyer ipadressen! Som det er nevnt tidligere så bør nettverksansvarlig kanskje snakkes til. En annen ting er om dere på internatet kunne snakke sammen og bli enige om å ikke bruke fildeling f.eks på kveldstid? Lenke til kommentar
Grommers Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 En litt snuskete ting du kan gjøre er å logge deg inn på wlan-ruteren og endre QoS oppsettet til din fordel slik at du garantert får mesteparten av linja Eller enda verre, stenge alle andre ute fra å koble seg opp på den. En annen og litt snillere ting du kan gjøre er å restarte den ved å dra ut og sette i strømmen. Kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) grunn reglen testing av wlan ting er: 1. cmd->ipconfig 2. cmd-> ping gateway'en ip'en (eks: ping 192.168.1.1 -t ) 2a: under 3ms ? (over hopp til 3) 2b: ping over 4ms flytt deg så du får under 3ms :-) 3. venta noen min og sett om den er stabil ? (mye time out se nr 2b) 4. ping 195.159.0.100 -t 5. 20-30ms ? (over hopp til 8) 6 ping sol.no (kommer det opp ip'en med enn gang ? ja hopp til 8) 7 endre dns til 81.167.229.2 , test ping en ny host som du aldri har pinga før for og se om den går fort nå. (secdns: 195.159.0.100 ) 8. kjør en tracert 195.159.0.100, skyter ms i taket etter 1 hopp ?(hopp til siste) 9. prøve og kjøre gromit måten :-9 10. your fuckt, linja er full av p2p/virus/annet dritt Endret 16. desember 2006 av ranvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå