mads182 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har tele2 3mbit sin bredbåndslinje og kjører den på 3 dataer i huser uten problemer. Det var hertfall før jeg bytta ut min pc for 3 dager siden. Nå detter maskinen min "ut" av internett. Det vil si, msn logger av og jeg "finner ikke siden". Det skjer stadig vekk nå og jeg blir temmelig irritert. Når jeg trykker repair i windows live får jeg beskjed om at det er problemer med DNS og trykker jeg repair blir det ikke borte. Tenkte på å laste ned ny driver til nettverkskortet jeg, men har vel neppe noe å si det? Når jeg trykker på repair på network connections funker det av og til, ellers stopper den på renewing ip-adress og går ikke.. Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 har du en router? Sjekk oppsettet på denne, gjerne endre leasetime på IP og resett routern. fungerte når jeg plutselig hadde ett liknede problem. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 gjerne endre leasetime på IP, som vil si? Hvor gjør jeg det? Jeg har en router ja! Jensen AirLink WBR 6954. Gidder du å sette opp en guide til hvordan jeg gjør dette? Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 uhu.. hehe hakke peil på åssen menyen ser ut på den routeren, men vil gjette på at du logger deg inn ved å følge veiviseren i instruksjonsboka.. Deretter lete etter noe som det står DHCP på.. Når du har funnet dette se om det ikke står leasetime eller noe liknede et sted der.. sikkert en nedtrekks meny. lykke til Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Nå går nettet tragisk tregt og jeg finner ikke DHCP noe sted.. Det føles som jeg har 56 kb modem akkurat nå, og annenhver gang jeg åpner en side går det enten jævli tregt eller finner ikke siden. Forslag? Edit: Noen som ser noe feil? Endret 10. oktober 2006 av mads182 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Sett default gateway til 192.168.1.1 Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Er det seriøst eller ikke? Jeg har ikke peiling, så jeg bare spør. Er det ikke riktig at det skal stå 0.0.0.0 der da? Skal jeg skrive 192.168.1.1 i stedet? Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Jeg ville tro det ja.. hvertfall det første jeg reagerte på. Endret 11. oktober 2006 av XooooF Lenke til kommentar
filmaster Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 kan oxo være mac adressa? vet ikke, bare et forslag, jeg hadde problemer der, fant en annen pc i huset, kopierte mac adressen og presto, nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå