Gå til innhold

Next-Gen Console Score Card. X360/PS3/Wii

Straffa

Anbefalte innlegg

Prisen på den dyreste PS3-en, er faststlått til 5000 kr.

7050748[/snapback]

Alle jeg har sett sier 5490,- men skal ikke se bort ifra 4990,- på elkjøp og lignende.

Har ikke sett noen norsk pris på Wii enda men en på forumet som hevder han jobber hos Elkjøp sa prisen kom til å bli 1990,- der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisen på den dyreste PS3-en, er faststlått til 5000 kr.

7050748[/snapback]

Alle jeg har sett sier 5490,- men skal ikke se bort ifra 4990,- på elkjøp og lignende.

Har ikke sett noen norsk pris på Wii enda men en på forumet som hevder han jobber hos Elkjøp sa prisen kom til å bli 1990,- der.

7050788[/snapback]

http://forbruker.no/digital/nyheter/spill/article1334332.ece

Prisen om Wii nederst i artikkelen har etter en stund vist seg å ikke stemme.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
http://forbruker.no/digital/nyheter/spill/article1334332.ece

Prisen om Wii nederst i artikkelen har etter en stund vist seg å ikke stemme.

7050815[/snapback]

Publisert: 30.mai 2006 kl.10:45

Viste ikke mye om Wii på den tiden. Nintendo selv har ikke sagt noe annet enn 250$ som jeg har fått med meg.

Edit: Når jeg tenker meg om så sa de kanskje at den skulle bli den billigste av de 3.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Spørsmål: Hva er grunnen til at man har valgt 10 MB eDRAM? Er produksjonskostnadene høye?

Det er ganske store kostnader bundet til eDRAM ja. Design valg i forhold til transistor budsjett, Varmeutvikling og klokkehastighet er også faktorer her.

Finnes det måter å løse minneproblemet på som gjør at man kan få 4xFSAA i 720p? Hva med 2xFSAA? Og har dette noe som helst å si for frameraten i spillet?

7050145[/snapback]

Bare så det er klart er man ikke avhengig av eDRAM'en for å få 4xAA i 720p. Men for å få 4xAA med svært liten til ingen ytelsetap som MS har skrytt av lar seg ikke gjøre uten videre. Løsningen som MS/ATi har satset på er som jeg tidligere var inne på tiled based rendering. Du kan lese mer om dette og andre ting du måtte lure på om GPU'en til Xbox360 i ATi Xenos artikkelen til Beyond3D: http://www.beyond3d.com/articles/xenos/

Lenke til kommentar
Det følger med en kontroll, og en ekstra kontroll koster 700 kr. Wii koster 2500 kr, noe som gjør den dyr.

7053413[/snapback]

Du godtar at elkjøp sier at de skal selge PS3 for 4990,- (har de egentlig sagt det?) men ikke at de selger Wii til 1990,-?

Koster ikke fleste trådløse kontroller til konsoll vanligvis 499ish kroner (349,- m/tråd)? På X360 bør/kan du kjøpe oppladbart batteri og lader. Blir jo ikke langt ifra samme prisen. Har ikke hørt noe om PS3 kontrollen enda.

Alle jeg har sett har forresten en forhåndsbestillings pris på 5490,- (såklart kan de redusere den når maskinen kommer).

Edit: Det følger bare med 1 hånd kontroll på "alle" andre konsoller. :ph34r:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Synes det var ein dårleg test. Den er altfor lite teknisk og går meir på ein vanleg persons oppfatning. Det er jo ingen som veit om Wii kontrolleren er så fantastisk bra enda heller.

Tråden her har nok spora av eindel og blitt ein ny krangletråd om kva slags konsoll som er best. Går det ann å rette opp i det eller må den stengas? Er nok med krangletråder der ein kan gjere det.

Lenke til kommentar

Enig, egentlig lite hensikt med denne tråden :)

Ikke for å motsi en moderator, men tror det er flere der ute som har testa kontrollerne, står ulike inntrykk og erfaringer rundt om på nettet. Så da vet vi vel en del om kontrollerern allerede?

Endret av Matsini
Lenke til kommentar
Det følger med en kontroll, og en ekstra kontroll koster 700 kr. Wii koster 2500 kr, noe som gjør den dyr.

7053413[/snapback]

Du godtar at elkjøp sier at de skal selge PS3 for 4990,- (har de egentlig sagt det?) men ikke at de selger Wii til 1990,-?

Koster ikke fleste trådløse kontroller til konsoll vanligvis 499ish kroner (349,- m/tråd)? På X360 bør/kan du kjøpe oppladbart batteri og lader. Blir jo ikke langt ifra samme prisen. Har ikke hørt noe om PS3 kontrollen enda.

Alle jeg har sett har forresten en forhåndsbestillings pris på 5490,- (såklart kan de redusere den når maskinen kommer).

Edit: Det følger bare med 1 hånd kontroll på "alle" andre konsoller. :ph34r:

7053520[/snapback]

Prisen reduseres som regel når produktet kommer i butikkene. En ekstra kontroll til 360 og PS3, er billigere enn en ekstra kontroll til Wii. På 360 og PS3 trenger man heller ikke en ekstra kontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...