Gå til innhold

Next-Gen Console Score Card. X360/PS3/Wii

Straffa

Anbefalte innlegg

Burde nesten vært lagt til en vote her:

Hva er viktigst i konsollkrigen?

#At din konsoll blir valgt til den sterkeste/beste!

#At din konsoll får de beste spillene!

#At brukere på forum gir f*** i ditt konsollvalg og lar deg kose deg med den og de spillene som du har lyst på i fred!

...

7042450[/snapback]

Riktig.

Er så irriterande at det er så mykje att og fram skitkasting her inne.

Eg drit i om det følg med hoppetau og rockeringar til Wii. Og eg drit i om PS3 veg 18kg og har 57 kjernar.

Fra no av skal eg holda meg for god til slike trådar det det berre er tull og vas.

Det er spela som er viktigast. Enkelt og greit.

7043477[/snapback]

Vær så snill og gjør oss den tjenesten du da. Hold deg for god til slike tulletråder. :whistle: l Om du hadde giddet å lest gjennom denne tråden ville du sett at det stort sett er holdt på et sakelig nivå. Det er derimot en del tullete poster inniblant som ber folk om å slutte å kaste skitt. I dette tilfellet er disse postene som er et irritasjonsmoment. Folk er tydeligvis meget opptatt av å vise at de er så likegyldig og sakelige at det er helt utrolig.. :nei:

Om man har noe å utsette på en slik tråd kan man rapportere den til mod. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[*]ED-RAM er utelatt. På en annen side har jeg lest at Xbox 360s 10 MB ED-RAM ikke holder til anti-aliasing i 720p, kun 480p. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

7039107[/snapback]

Ja og nei. Et 720p framebuffer med 4xMSAA kommer på ca. 28MB (14MB for 2xMSAA) og overgår da glatt kapasiteten til eDRAM'en, og dette er med standard 32bit farger. Xbox360 har to metoder å takle dette på; tiling som deler opp framebufferet i flere mindre biter som passer inn i eDRAM'en og FP10 HDR som ikke tar opp mer minne (eller båndbredde) enn standard INT8. Men begge kan være en dårlig løsning for spill utvikleren.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
[*]ED-RAM er utelatt. På en annen side har jeg lest at Xbox 360s 10 MB ED-RAM ikke holder til anti-aliasing i 720p, kun 480p. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

7039107[/snapback]

Ja og nei. Et 720p framebuffer med 4xMSAA kommer på ca. 28MB (14MB for 2xMSAA) og overgår da glatt kapasiteten til eDRAM'en, og dette er med standard 32bit farger. Xbox360 har to metoder å takle dette på; tiling som deler opp framebufferet i flere mindre biter som passer inn i eDRAM'en og FP10 HDR som ikke tar opp mer minne (eller båndbredde) enn standard INT8. Men begge kan være en dårlig løsning for spill utvikleren.

7044054[/snapback]

Hva med 2XAA? Uansett er det en fordel og det burde jo nevnes i artikkelen

Lenke til kommentar

Som jeg skrev 14MB for 2xAA, noe som heller ikke passer i eDRAM minnet uten videre.

Hittil har eDRAM minnet vært mer hodepine for spill utviklerene enn hjelp, så det er mye å hente bare her. GoW vil være det første spillet som faktisk har hele framebufferet i eDRAM minnet med den langt høyere båndbredden for framebuffer aksessering og besparelsen for UMA minnet det vil medføre, men det er dog fordi det ikke vil bruke AA.

Lenke til kommentar
Bare for å glede Nintendo fanboys:

Wii: 2500 kr (den yter en brøkdel av 360 og PS3, så for å være ekstra sadistisk burde jeg ganget denne prisen med 3 eller 4).

DVD-opptaker: 2500 kr.

BR- el. HD-DVD-spiller: Ukjent.

Totalt: 5000 kr + HD-DVD- el. BR-spiller.

XBOX 360 Premium: 2500 kr.

HD-DVD- el. BR-spiller: Igjen: Ukjent.

PS3: 5000 kr for dyreste utgave, noe mindre for billigste.

At Nintendo-fanboys prøver å bortforklare dette: Ubetalelig. :mrgreen: Håper dette er en tankevekker overfor Nintendo-fanboys som konstant whiner om prisen på PS3. Kutaragi og co. gjør så godt de kan for å gjøre PS3 så billig som mulig og samtidig gjøre den banebrytende.

Edit: Dette er ikke et hån mot Wii, men et hån mot fanboys. Jeg har ikke mye i mot Nintendo, det er fanboyene jeg ikke liker.

7043043[/snapback]

Forstår ikke hvorfor du gidder å anstrenge deg for å lage slikt svada. Det er tydelig at du bor på en annen planet og det er umulig å diskutere noe som helst med deg. Du gjør forresten et ganske dårlig forsøk på å rakke ned på de du kaller fanboys, det du gjør er ikke noe bedre enn noen av dem gjør.

Har folk andre meninger enn deg så er de nok fanboys. Trodde du var mer voksen enn dette.

Trenger ikke å være noe negativt å være en "fan" av noe.

Kan ikke helt se poenget med posten din annet at du sier at Wii er for dyr.

Det var forresten en her på forumet som hevdet han jobber hos Elkjøp, han sa at prisen på Wii blir 1990,- der.

Lenke til kommentar

Det er klart du er i mot nintendo "fanboy" når det lukter playstation "fanboy" av deg lang vei. Det blir nesten som å sette opp Manchester United fansen opp mot Liverpool fansen. Fokuser heller på konsollene i seg selv, i stedet for å rakke ned på andre "fanboys". Det gjør det hele lettere :)

Lenke til kommentar
Bare for å glede Nintendo fanboys:

Wii: 2500 kr (den yter en brøkdel av 360 og PS3, så for å være ekstra sadistisk burde jeg ganget denne prisen med 3 eller 4).

BR- el. HD-DVD-spiller: Ukjent.

XBOX 360 Premium: 2500 kr.

HD-DVD- el. BR-spiller: Igjen: Ukjent.

PS3: 5000 kr for dyreste utgave, noe mindre for billigste.

At Nintendo-fanboys prøver å bortforklare dette: Ubetalelig. :mrgreen: Håper dette er en tankevekker overfor Nintendo-fanboys som konstant whiner om prisen på PS3. Kutaragi og co. gjør så godt de kan for å gjøre PS3 så billig som mulig og samtidig gjøre den banebrytende.

Edit: Dette er ikke et hån mot Wii, men et hån mot fanboys. Jeg har ikke mye i mot Nintendo, det er fanboyene jeg ikke liker.

7043043[/snapback]

Takes one to know one.

Hva er det med å missbruke dette ordet så til de grader? Dersom du skal lete etter forumets "fanboys" bør du starte i egen leir. Når noen gir seg, tar andre over. Det er, og har vært noen ekstreme fans av PS3 her.

Når fikk PS3 DVD-opptaker?

For oss som ikke har behov for en BR/HD-DVD spiller enda, oss som avventer og ser hvem som vinner format-krigen, oss som ikke vil ha en crapy konsollspiller...

Wii: 2000,-

X360: 2000,-

PS3: 4000,- (??)

Så at du hadde antatt at PS3 ville koste 5k(sikker mulig på elkjøp), så da antar jeg at Wii vil koste 2k på samme sted.

Slutt å fore oss med dritt!

Lenke til kommentar

Når PS3 ble annonsert verserte det rykter om en funksjonalitet som skulle kunne ta opp fra tv, men dette var høyst sannsynlig ønsketekning basert på uttalelser om at PS3 skulle være den "ultimate mediamaskinen" og liknende. PS3 har ingen innganger hvor man kan koble antennesignal til.

På den annen side er det ikke umulig å få dette til i praksis, selv om dette kun blir spekulasjoner fra min side. Etter PSP ble lansert begynte Sony å markedsføre sin nye "LocationFree", et slags bindeledd mellom tv og andre elektroniske apparater, slik som PSP. Ved hjelp av denne sendes tv-signalene ved hjelp av trådløst nettverk i en kvalitet som nettverket takler. Dette gjør at man kan se på fjernsyn gjennom en PSP. (Hvertfall er det slik jeg har forstått det.) Slik jeg ser det kan man altså potensielt koble "LocationFree" opp mot PS3 og ved hjelp av innebygd programvare kan man ta opp det man ønsker på harddisken. Dette er hvertfall fullt mulig teknologisk, men vi aner ikke om Sony vil implementere dette. Dog skulle det ikke forundre meg, siden de allerede har gjort liknende ting med PSP, og (Bombe) det er Sony som selger og utvikler "LocationFree".

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/LocationFree

Konklusjon; Time will show... :D

Lenke til kommentar
Fanboys,fanboys og atter fanboys!

Er dette det eineste vokabularet folk lirer av seg her inne om dagen? Er det bare eg som brekker meg av dette ordet? Det har blit voldtatt i alle hull og misbrukt på det groveste her inne det siste året, det er heilt villt.

7043432[/snapback]

Du har helt rett, neste kropp med Fanboy-prat vil ikke bli fanboy av min person.

Kutt ut dette tullet og hold dere til sakens kjerne.

Antakelser og falske rykter som ikke kan verifiseres fører til økning av warn.

Lenke til kommentar
DVD Opptaker ja...

Jeg lever i 2006, og da gjør jeg det på denne måten!

Lost.S03E01.720.HDTV.AC3.5.1.x264

Rett til PC'n som er koblet til en 43" TV som henger på veggen klar til å spille av!

7047044[/snapback]

Hehe. Så sant så sant. Hadde bare selskaper skjønt dette for lenge siden, istedet for å saksøke alle og enhver.

Lenke til kommentar
PS3 har god pris. Wii derimot, har ikke noen pris å skrive hjem om, spesielt ikke når 360 er like billig.

7042339[/snapback]

360 Core selges for 2000 kroner, men da med tap av butikken. Wii vil også selges for 2000 kroner. Hvis Wii selges med tap slik 360 gjør, så vil du kanskje kunne få den for mellom 1500-2000.

Still, it's a wonderful bonus, and likely to rope in millions of additional console sales when (if?) the Blu-ray format takes off.

Dette har jeg vel skrevet en del om før. Folk bryr seg generelt ikke om kvalitet, da kvaliteten på DVD er mer enn god nok. Grunnen til at DVD tok over for VHS var uansett ikke kvalitet (ellers hadde BetaMax, SACD, osv. kommet ut som vinnere), men brukervennlighet (ikke mer spoling, osv.). Se også hvordan MP3 holder stand mot CD, som faktisk generelt har bedre kvalitet.

BR/HD-DVD har ikke noe å tilby brukeren i form av brukervennlighet. Faktisk kan det bli mindre hvis man må drive å aktivere det online, osv.

Derfor tror jeg ikke det blir noen suksess. Hvorfor skal forbrukeren betale i dyre dommer for noe som ikke er mer brukervennlig?

Er faktisk litt enig her.. Hvis wii kommer til å koste 2500,- blir den den dyreste av konsollene.

7042361[/snapback]

Eh, den billigste PS3 koster fortsatt 5000, og 360 Core koster rundt 2000-2500, samtidig som premium er dyrere igjen.

Minnekort har nesten ikke plass og de er jo kjempedyre. Det største nå er vel 64mb på 360`en. Koster vel 300kr for det meste. Større vil bli enda dyrere.

Du får et SD-kort på 1 GB til under 200 kroner, eller 512 MB til litt over hundrelappen.

Med premium 360 så har man jo alt man trenger, ingen bruk for noe mer. På Wii vil man muligens måtte legge til harddisk, eller minnekort etterhvert.

Wii har ikke harddisk, og minnekort er som nevnt meget billig. Men folk flest vil nok ikke trenge ekstra minnekort.

Så overall tror jeg Wii blir en del dyrere enn 360 premium til og med. Premium 360 selges jo for 2500kr mange steder allerede. Og vil bare bli billigere.

7042787[/snapback]

Du vil nok kunne få tak i Wii til 2000, og den vil selvsagt også bare bli billigere. Så nei, Wii blir ikke dyrere enn 360 Premium.

Lenke til kommentar

Pricks: Er virkelig folk ikke interessert i kvalitet? Representerer vi i denne tråden bare de "unormale" som faktisk tenker over kvaliteten på det vi kjøper, mens resten av verden er blinde? :D

Edit: For min del var det faktisk den økte bildekvaliteten som gjorde at jeg gikk over til DVD fra VHS, men jeg var kanskje den eneste da.... :hmm:

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...