Gå til innhold

Next-Gen Console Score Card. X360/PS3/Wii

Straffa

Anbefalte innlegg

Støtter ikke den minnekort? I såfall blir det ikke store prisen.

Demo spillene vil sikkert ikke bli så store som X360/PS3 da oppløsningen tar mye av plassen

7042619[/snapback]

Hvis de gir ut spill demoer slik som på Xbox Live (noe jeg tviler sterkt på uansett, er Nintendo vi snakker om her) så vil ikke 512mb holde lenge. Oppløsningen har ikke så mye å si for plassen. Kanskje 100 megabyte mindre på en 1gig demo f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demo spillene vil sikkert ikke bli så store som X360/PS3 da oppløsningen tar mye av plassen

7042619[/snapback]

Hvis de gir ut spill demoer slik som på Xbox Live (noe jeg tviler sterkt på uansett, er Nintendo vi snakker om her) så vil ikke 512mb holde lenge. Oppløsningen har ikke så mye å si for plassen. Kanskje 100 megabyte mindre på en 1gig demo f.eks.

7042684[/snapback]

Wii støtter da både SD minnekort og gamecube kort den :) . Men skal man ha litt size på de SD korta koster de vel litt de også.. Jeg er ikke helt inne på prisen på de siden det for det meste går i memstick duo her, og de koster visstnok flesk i forhold siden det står Sony på de :D

Lenke til kommentar

7042619[/snapback]

7042684[/snapback]

Da har du ikke spilt DS. Den støtter maks 128 MB og det er utrolig hva du får inn i en sånn brikke.

Kjøpe minnebrikke vil sikkert være mere nok til å laste ned mange demoer

Lenke til kommentar

7042619[/snapback]

7042684[/snapback]

Wii støtter da både SD minnekort og gamecube kort den :) . Men skal man ha litt size på de SD korta koster de vel litt de også.. Jeg er ikke helt inne på prisen på de siden det for det meste går i memstick duo her, og de koster visstnok flesk i forhold siden det står Sony på de :D

7042740[/snapback]

Minnekort har nesten ikke plass og de er jo kjempedyre. Det største nå er vel 64mb på 360`en. Koster vel 300kr for det meste. Større vil bli enda dyrere.

Med premium 360 så har man jo alt man trenger, ingen bruk for noe mer. På Wii vil man muligens måtte legge til harddisk, eller minnekort etterhvert.

Så overall tror jeg Wii blir en del dyrere enn 360 premium til og med. Premium 360 selges jo for 2500kr mange steder allerede. Og vil bare bli billigere.

Lenke til kommentar

7042619[/snapback]

7042684[/snapback]

Da har du ikke spilt DS. Den støtter maks 128 MB og det er utrolig hva du får inn i en sånn brikke.

Kjøpe minnebrikke vil sikkert være mere nok til å laste ned mange demoer

7042771[/snapback]

Hva? Spilldemoer til 360 ligger på ca 500megs til over 1 gig. Er ikke slik at Wii versjoner av Fight Night 3 f.eks vil ta så mye mindre plass.

Men er ganske sikker på at Nintendo ikke vil gi ut demoer uansett, da de generelt er i mot det. Samme med utleie av spill forøvrig.

Lenke til kommentar
Minnekort har nesten ikke plass og de er jo kjempedyre. Det største nå er vel 64mb på 360`en. Koster vel 300kr for det meste. Større vil bli enda dyrere.

7042787[/snapback]

Legg til 200 kroner så får du 1GB SD minnekort

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Hva? Spilldemoer til 360 ligger på ca 500megs til over 1 gig. Er ikke slik at Wii versjoner av Fight Night 3 f.eks vil ta så mye mindre plass.

7042808[/snapback]

Har du prøvd å laste ned HD klipp på nett, og sett hvor mye større et 30 sekunders klipp er enn samme klipp med vanlig oppløsning? Kan nok hende HD grafikken på 360 og ps3 tar litt mer plass enn SD grafikken på wii.

Lenke til kommentar

7042787[/snapback]

Legg til 200 kroner så får du 1GB SD minnekort

7042820[/snapback]

Ok, 500kr ekstra for 1gb plass. Da er man jo oppe i harddisk pris allerede. Som jo følger med 360 som koster 2500kr...

Hmm, Wii kan bli ganske så dyrt ja. 2000-2500 for maskinen, 700-800kr per kontroll, 500+ hvis man trenger mer lagringsplass enn de 512 mb som følger med...

Lenke til kommentar

7042808[/snapback]

Har du prøvd å laste ned HD klipp på nett, og sett hvor mye større et 30 sekunders klipp er enn samme klipp med vanlig oppløsning? Kan nok hende HD grafikken på 360 og ps3 tar litt mer plass enn SD grafikken på wii.

7042876[/snapback]

Kan ikke sammenligne film mot grafikk... Film er jo ikke 3D grafikk.

Lenke til kommentar

Bare for å glede Nintendo fanboys:

Wii: 2500 kr (den yter en brøkdel av 360 og PS3, så for å være ekstra sadistisk burde jeg ganget denne prisen med 3 eller 4).

DVD-opptaker: 2500 kr.

BR- el. HD-DVD-spiller: Ukjent.

Totalt: 5000 kr + HD-DVD- el. BR-spiller.

XBOX 360 Premium: 2500 kr.

HD-DVD- el. BR-spiller: Igjen: Ukjent.

PS3: 5000 kr for dyreste utgave, noe mindre for billigste.

At Nintendo-fanboys prøver å bortforklare dette: Ubetalelig. :mrgreen: Håper dette er en tankevekker overfor Nintendo-fanboys som konstant whiner om prisen på PS3. Kutaragi og co. gjør så godt de kan for å gjøre PS3 så billig som mulig og samtidig gjøre den banebrytende.

Edit: Dette er ikke et hån mot Wii, men et hån mot fanboys. Jeg har ikke mye i mot Nintendo, det er fanboyene jeg ikke liker.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

7042808[/snapback]

7042876[/snapback]

7042918[/snapback]

Nei du har nok rett. HD grafikk tar ikke større plass... ;)

Lenke til kommentar

7042808[/snapback]

7042876[/snapback]

7042918[/snapback]

Nei du har nok rett. HD grafikk tar ikke større plass... ;)

7043072[/snapback]

Jo, men oppløsning på polygoner og teksturer er ikke akkurat det samme som videofiler. Det skjønner vel de fleste.

Er jo ikke slik at en PC demo blir så mye større enn normalt fordi man kan spille i høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Hvem er det som uansett følger en slik guide når de skal kjøpe sin neste konsoll? tullete spør du meg, men er jo gøy å lese hva forksjellige folk mener om konsollene.

Så noe om size and weight? for noe møl. så minst er liksom best? Prøv å si det på et HiFi forum. Stor størrelse og stor vekt er ofte synonymer om hvor godt et produkt er. Se bare på en barco PJ :D hehe

Lenke til kommentar
Hvem er det som uansett følger en slik guide når de skal kjøpe sin neste konsoll? tullete spør du meg, men er jo gøy å lese hva forksjellige folk mener om konsollene.

Så noe om size and weight? for noe møl. så minst er liksom best? Prøv å si det på et HiFi forum. Stor størrelse og stor vekt er ofte synonymer om hvor godt et produkt er. Se bare på en barco PJ :D hehe

7043350[/snapback]

Sikkert derfor iPod selger så kleint da hehe

Lenke til kommentar

Fanboys,fanboys og atter fanboys!

Er dette det eineste vokabularet folk lirer av seg her inne om dagen? Er det bare eg som brekker meg av dette ordet? Det har blit voldtatt i alle hull og misbrukt på det groveste her inne det siste året, det er heilt villt.

Lenke til kommentar

7043350[/snapback]

Sikkert derfor iPod selger så kleint da hehe

7043403[/snapback]

Serr, nå er det faders meg forskjell på konsoller og gagdets også da!

All I'm saying: selvom ps3 er stor, kan det være et godt tegn!

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Burde nesten vært lagt til en vote her:

Hva er viktigst i konsollkrigen?

#At din konsoll blir valgt til den sterkeste/beste!

#At din konsoll får de beste spillene!

#At brukere på forum gir f*** i ditt konsollvalg og lar deg kose deg med den og de spillene som du har lyst på i fred!

...

7042450[/snapback]

Riktig.

Er så irriterande at det er så mykje att og fram skitkasting her inne.

Eg drit i om det følg med hoppetau og rockeringar til Wii. Og eg drit i om PS3 veg 18kg og har 57 kjernar.

Fra no av skal eg holda meg for god til slike trådar det det berre er tull og vas.

Det er spela som er viktigast. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Bare for å glede Nintendo fanboys:

Wii: 2500 kr (den yter en brøkdel av 360 og PS3, så for å være ekstra sadistisk burde jeg ganget denne prisen med 3 eller 4).

BR- el. HD-DVD-spiller: Ukjent.

XBOX 360 Premium: 2500 kr.

HD-DVD- el. BR-spiller: Igjen: Ukjent.

PS3: 5000 kr for dyreste utgave, noe mindre for billigste.

At Nintendo-fanboys prøver å bortforklare dette: Ubetalelig. :mrgreen: Håper dette er en tankevekker overfor Nintendo-fanboys som konstant whiner om prisen på PS3. Kutaragi og co. gjør så godt de kan for å gjøre PS3 så billig som mulig og samtidig gjøre den banebrytende.

Edit: Dette er ikke et hån mot Wii, men et hån mot fanboys. Jeg har ikke mye i mot Nintendo, det er fanboyene jeg ikke liker.

7043043[/snapback]

eh, når fikk PS3 DVD opptaker?? Det har ikke jeg fått med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...