Gå til innhold

Next-Gen Console Score Card. X360/PS3/Wii

Straffa

Anbefalte innlegg

Er jo latterlig at PS3 får 4.75 og X360 får 4.5 selv om de påpeker at det er bedre grafikk og ram på X360. Men det har tydligvis ikke så mye og si så lenge man har HDMI  :nei:

7038463[/snapback]

:!: De kan spøke de.. :!:

Står ikke ett eneste ord om at 360 har bedre grafikk. :)

7038728[/snapback]

:thumbup:

Det som er poenget er at de legger mere vekt på at PS3 har HDMI og derfor scorer de høyest.

Selv om de sier "With only 256 MB of dedicated RAM, PS3 developers will have to make tough choices about what visual details to leave in (CPU-devoted special effects like rippling cloth or water) and what to trim out (huge, super-crisp environment textures and anti-aliasing, or instance) in order to make games fit into that smaller memory footprint."

Det blir vanskeligere for devs å utnytte alle 512 ram som PS3 har da 256 er dedikert til GPU.

X360 har også 10 MB embedded DRAM som tar seg av AA og andre ting, blir ikke nevnt i artikkelen.

Unified memory architecture blir heller ikke nevnt her.

Så det er idiotisk av dem at PS3 scorer bedre på grafikken fordi PS3 har HDMI utgang :!:

7038987[/snapback]

Hm, hvis du først skal quote, så ta nå med hele avsnittet hvertfall:

"The games will still look fantastic, but memory useage will be a constant concern. On the other hand, the RSX chip can access the PS3's auxiliary 256 MB of system RAM, so it once again comes down to programming chops." :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snip

:thumbup:

Det som er poenget er at de legger mere vekt på at PS3 har HDMI og derfor scorer de høyest.

Selv om de sier "With only 256 MB of dedicated RAM, PS3 developers will have to make tough choices about what visual details to leave in (CPU-devoted special effects like rippling cloth or water) and what to trim out (huge, super-crisp environment textures and anti-aliasing, or instance) in order to make games fit into that smaller memory footprint."

Det blir vanskeligere for devs å utnytte alle 512 ram som PS3 har da 256 er dedikert til GPU.

X360 har også 10 MB embedded DRAM som tar seg av AA og andre ting, blir ikke nevnt i artikkelen.

Unified memory architecture blir heller ikke nevnt her.

Så det er idiotisk av dem at PS3 scorer bedre på grafikken fordi PS3 har HMDI utgang  :!:

7038987[/snapback]

Jeg skjønner poenget ditt, og jeg forstår også at det ikke er så lett å sette de forskjellige GPU løsningene opp mot hverandre iom at den ene er kraftigere enkeltstående enn den andre, mens den andre støtter seg til CPU og hovedminne i tillegg.

Jeg tror at resultatet ikke vil bli så vannvittig forskjellig, og at det blir rett og slett opp til dev'ene hvor bra sluttresultatet vil bli på begge disse systemene.

At de da velger å gi PS3 litt bedre score fordi den har digitale utganger hvor 360 har analog synes jeg er fair iom at det vil påvirke sluttresultatet for det visuelle. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Hm, hvis du først skal quote, så ta nå med hele avsnittet hvertfall:

"The games will still look fantastic, but memory useage will be a constant concern. On the other hand, the RSX chip can access the PS3's auxiliary 256 MB of system RAM, so it once again comes down to programming chops."  :)

7039012[/snapback]

Jeg skrev det at devs kan utnytte alle 512 ram PS3 har, men det blir vanskeligere da 256 ram er kun dedikert til GPU. Men det er tydligvis ikke en bakdel i denne testen her

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Når vi først skal qouter, trenger vi ikke å sitere fem sider med tidligere innlegg i tråden...

Og seriøst! Grow up.. Betyr vel ikke så mye hvem av dem som vinner. Så lenge brukeren blir fornøyd, er vel det som er det viktigste.. Ikke et gjeng dritunger som oss skal hakke på den ene eller den andre.

Birger :)

Lenke til kommentar
Når vi først skal qouter, trenger vi ikke å sitere fem sider med tidligere innlegg i tråden...

Og seriøst! Grow up.. Betyr vel ikke så mye hvem av dem som vinner. Så lenge brukeren blir fornøyd, er vel det som er det viktigste.. Ikke et gjeng dritunger som oss skal hakke på den ene eller den andre.

7039036[/snapback]

Vi må få lov til å diskutere artikkelen på et diskusjonsforum :)

Gamepro kommer med mye bra info i denne testen

Lenke til kommentar

7039036[/snapback]

Slapp nå av mann, er vel ingen som hakker på hverandre i denne tråden, er det det? Må jo være lov å diskutere. Personlig mener jeg at grafikkmessig står PS3 og Xbox360 likt grafikkmessig, hvertfall basert på det jeg har sett til nå. Jeg liker at PS3 har hdmi, men er enig i at denne burde bli vurdert under "out of the box". :cool:

Lenke til kommentar

Avanore: jeg syns du bærer veldig preg av å være livredd for at PS3 skal bli bedre enn Xbox 360.. Er det ikke bedre at det kommer konsoller som blir bedre og bedre, eller har man oppnådd nirvana med 360? Ikke sikkert PS3 blir merkbart bedre enn 360, men syns det er rart hvor mange som vet alt om hvor store forskjellene er mellom disse to allerede før PS3 er ute.

Jeg har ihvertfall et håp om at PS3 blir en knallkonsoll :)

Lenke til kommentar

Et par bemerkninger til artikkelen:

• I omtalen av spillbiblioteket til Xbox 360 har man utelatt Alan Wake, Mass Effect og Bioshock, som alle er 360-eksklusive. Ganske hårreisende, selv om Xbox 360 vant denne kategorien.
  • ED-RAM er utelatt. På en annen side har jeg lest at Xbox 360s 10 MB ED-RAM ikke holder til anti-aliasing i 720p, kun 480p. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Hehe, selvfølgelig er det lov til å diskutere :p Men trådene i denne delen av forumet bærer i største preg av fanboyism. Og jeg vil bare forsikre meg om at denne kan være noe nøytral. Og jeg tror det er en brøk del som leser GamePro. Og ja, HDMI skulle kommet med X360 i første omgang.

Lenke til kommentar

PS3 blir nok en knallkonsoll, men Sony kan det med å skru opp forventningene og det vi har sett hittil lever ikke akkurat opp til det.

Hadde de vært noget mer ydmyke ovenfor forbrukerne og konkurrentene hadde nok mye av PS3 bashingen vært unngått. Nå er det heldigvis ikke lenge igjen før launch og fokuset blir forhåpentligvis noe annerledes etter det.

Endret av jag
Lenke til kommentar
Avanore: jeg syns du bærer veldig preg av å være livredd for at PS3 skal bli bedre enn Xbox 360.. Er det ikke bedre at det kommer konsoller som blir bedre og bedre, eller har man oppnådd nirvana med 360? Ikke sikkert PS3 blir merkbart bedre enn 360, men syns det er rart hvor mange som vet alt om hvor store forskjellene er mellom disse to allerede før PS3 er ute.

Jeg har ihvertfall et håp om at PS3 blir en knallkonsoll  :)

7039089[/snapback]

Hadde jeg postet denne artikkelen da? ;)

Hvis PS3 er bedre så håper jeg den er drit mye bedre slikt at jeg har en grunn til å tømme kontoen for 5.500 kroner. Sitte med 2 maskiner som omtrent er identisk i grafikken er tullball. Alt hadde vært lettere om den var mye dårligere eller langt bedre enn X360 er.

Men slikt er det ikke. Uansett er det litt morsomt å diskutere dette her på et forum så lenge man holder seg på til gentleman nivå :)

Til syvende og sist er det spillene som teller, men gud å deilig det hadde vært om PS3 hadde kommet med en G80 GPU i stedet for den de har satt inn.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Det blir veldig spennende å se hvor bra PS3 blir i praksis når den kommer ut. Enig i at det er bortkastet å kjøpe PS3 når man har 360 hvis forskjellen blir minimal mellom disse, så sant det ikke er noen spill til den andre konsollen man bare må ha. PS3 bør overbevise bra for at jeg skal kjøpe den til den prisen, men jeg lever som sagt i håpet :) Egentlig burde det nok være spillene som bestemmer, men som den grafikkhora jeg er, så spiller ytelse og grafikk en stor rolle for meg. Men må si at det virker som 360 også har noen imponerende titler i vente. Tror det kommer mye bra fremover uansett hvilken konsoll man har :cool:

Lenke til kommentar
Snip

Hadde jeg postet denne artikkelen da? ;)

Hvis PS3 er bedre så håper jeg den er drit mye bedre slikt at jeg har en grunn til å tømme kontoen for 5.500 kroner. Sitte med 2 maskiner som omtrent er identisk i grafikken er tullball. Alt hadde vært lettere om den var mye dårligere eller langt bedre enn X360 er.

Men slikt er det ikke. Uansett er det litt morsomt å diskutere dette her på et forum så lenge man holder seg på til gentleman nivå :)

Til syvende og sist er det spillene som teller, men gud å deilig det hadde vært om PS3 hadde kommet med en G80 GPU i stedet for den de har satt inn.

7039141[/snapback]

Faktisk enig. Dette funker bedre på gentleman nivå enn med evindelig skittkasting. Og to maskiner som performer likt ville nok resultere i luksusproblemer med å komme over alle titlene.. :D

G80 tror jeg at man kan skyte en hvit pil etter, iom at det er lite bærekraftig økonomisk etter så jeg forstår.

Men, det er lys i tunnellen for PS3 slik jeg ser det, med tanke på Cell sin evne til å laste av GPU. :)

Lenke til kommentar
Blir nok litt enklere å sammenlikne når alle konsollene faktsik er ute på markedet. Personlig skal jeg ha begge 2 (har 360 allerede) Gleder meg sykt til wii og ps3 nå, kommer til å kose meg stoort med begge, på 2 ulike plan :thumbup:

7039703[/snapback]

Jeg kommer til å vente med PS3, men Wii skal jeg ha.

Kommer det veldige mange spill som jeg bare MÅ ha til PS3 så vil jeg sikkert kjøpe den

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Tja PS3 kan jo bli mangelvare her til lands ut i April eller lengre om vi er riktig uheldige.

Men ettersom eg plutselig fikk vikarstilling på beriften her i gården,på ubestemt tid, så økte plutselig antall tilgjenglige kroner i kassen. Men eg tviler vel på at eg tillater meg å bruke så mye penge på PS3 likevel. Den har ikkje nok titler som frister før MGS ser dagens lys. Ser ingen grunn til å blåse av så mye penger på noe som vil støve ned i starten.

Dessuten komme jo gulltitlene til 360 på samlebånd i disse dager. Wii skal også kjøper på dagen,så blir nok utgifter fra den kanten for å si det sånn.

Men at PS3 skal i hus ein eller annen gang er vel 100% sikkert.

Lenke til kommentar

Hvis PS3 blir det Supercomputer Monster Giga Tetra Excellent Atom Torpedo Arnold Schwarzenegger tungvekter konsollen som alle sier at den skal bli, så får jeg kjøpe den senere. Er så lei av alt dette "no it wont be in 60fps, it will be in 30 locked fps". Og hakkinga, feil og dritt og lort... Lei hele sirkuset til Xbox 360. Men det gjenstår å vente da.. For alt det vi vet så blir PS3 også en sykdomglad konsoll..Så som sagt, blir PS3 teh thing.. så er det ut med xbox 360.

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar
Hvis PS3 blir det Supercomputer Monster Giga Tetra Excellent Atom Torpedo Arnold Schwarzenegger tungvekter konsollen som alle sier at den skal bli, så får jeg kjøpe den senere. Er så lei av alt dette "no it wont be in 60fps, it will be in 30 locked fps". Og hakkinga, feil og dritt og lort... Lei hele sirkuset til Xbox 360. Men det gjenstår å vente da.. For alt det vi vet så blir PS3 også en sykdomglad konsoll..Så som sagt, blir PS3 teh thing.. så er det ut med xbox 360.

7040708[/snapback]

Enig... nå er det utrolig mange fantastiske titler som kommer de neste årene til 360... men dersom utviklere forlater 360 etterhvert, og dersom PS3 tar over som "tittelkongen" er det nok over og ut med 360 for min del. Og hittil virker det som om PS3 sine titler kjører en good del smoothere enn 360 sine. Spesielt Resistance tenker jeg på :)

Men det er jeg nokså sikker på at aldri skjer... og både COD3, GoW og R6 virker som om de ligger veldig solid i ytelsen. Og Mass Effect er jo ikke så værst det heller, enda det er snakk om veeldig lang tid til det faktisk blir sluppet

Lenke til kommentar
But when you see Lair or MotorStorm running at 1080i* via HDMI

*corrected

Ingen andre som såg dette?

Det stod mest sannsynleg p der før - men det har no blitt retta til i?

@ Avean: Klart PS3 sin grafikk vil væra revolusjonerande. Det veit du jo. Du har jo sett og prøvd den, på Sony sin PRE E3 konferanse.

Forøvrig har eg sletta kort-informasjon, og lagt til ny på accounts.live.com. Trur det berre er din komplette inkompetens, og blinde hat mot all things Microsoft som trør til her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...