Gå til innhold

innkjop av nytt kamera fra sony

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har så mange memorystick pro duoer så jeg kan ennå bruke dem,

det må være et kamera under 2000 kr og helst kunne filme litt og god vidvinkel da jeg skal ta bilder av rommene i utleie hyttene mine i Brasil og legge på hjemmesiden min. Det er bra med vidvinkel ute og så jeg kan få med mest mulig av fasilitetene på tomta og for å legge ut på hjemme sida. www.pipa.no

Endret av mrtnpetbull
Lenke til kommentar
Jeg har så mange memorystick pro duoer så jeg kan ennå bruke dem,

det må være et kamera under 2000 kr og helst kunne filme litt og god vidvinkel da jeg skal ta bilder av rommene i utleie hyttene mine i Brasil og legge på hjemmesiden min. Det er bra med vidvinkel ute og så jeg kan få med mest mulig av fasilitetene på tomta og for å legge ut på hjemme sida. www.pipa.no

Da tror jeg du bør velge DSC-S500 eller DSC-DS600... De har betraktelig bedre vidvinkel (hhv. 32 og 31 mm vs. 38 mm i 35mm-ekvivalent) en DSC-W30, som jeg i hvert fall oppfatter som en design-modell. Ikke sikkert Sony er enig, men dog...

Både DSC-S500 og DSC-S600 har fått gode kritikker for billedkvalitet, og støyegenskaper på ISO opptil ISO400. DSC-S500 går ikke høyere, men det spiller neppe noen stor rolle i Brasil... DSC-S600 går opptil ISO1000, men man bør ikke bruke mer enn ISO800 (som også kan bli ganske støyfullt på store forstørrelser/visninger).

Lenke til kommentar

Takk for godt svar, vet du om det med DSC-S600 går ann å ta bilder om natta med lang eksponering så jeg kan få med fargene fra lys spottene i svømme basenget (slik at svømme basenget lyser opp i forskjellige farger), prøvde med mit gamle kamera men det ble ikke så bra resultat.

Lenke til kommentar
Takk for godt svar, vet du om det med DSC-S600 går ann å ta bilder om natta med lang eksponering så jeg kan få med fargene fra lys spottene i svømme basenget (slik at svømme basenget lyser opp i forskjellige farger), prøvde med mit gamle kamera men det ble ikke så bra resultat.

Lengste lukkertid er vel 1 sek, så du kan nok ikke ta noe særlig til nattbilder nei... Blir kanskje mulig å skimte noen detaljer ved ISO1000, men ikke regn med noe.
Lenke til kommentar

Jeg har et DSC-S600, og er vel som den jevne forbruker. Kan ikke noe om kameraer, men syns det er litt gøy å ta bilder. :)

Jeg er veldig fornøyd med det viktigste, billedkvaliteten. Har aldri prøvd å ta slike svømmebassengbilder som du beskriver, men det er lagt inn "autoinnstillinger" for to typer nattlys, bl.a. Kanskje det funker, jeg vet ikke.

Dog, vær advart, denne lille tassen sluker batterier! Ytelsesevnen blir bedre hvis du bruker oppladbare batterier, men fremdeles snakker vi ikke om noe særlig utover et par timer (2) med knipsing og å skru kameraet av/på. For lengre turer med masse knipsing tror jeg det er en fordel å ha med seg noen sett batterier.

Kameraet er også litt stort. Du får det i lomma, men det blir skikkelig "bulk" i buksa di. Helt ok for meg som ikke bruker det så fryktelig mye, men kanskje til irritasjon for andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...