Gå til innhold

6233 og headsett (blir døv)

steinrr

Anbefalte innlegg

Har en 6233 som jeg bruker med handsfree (trådbasert). Telefonen har en slik funksjon at jeg kan holde inne en knapp på handsfreen og si et navn og så finner telefonen ut hvilken kontakt jeg vil ringe.

Dette fungerer greit - utenom en ting...som et tegn på at jeg skal si et navn som den skal søke etter, så lager telefonen en pipelyd og denne er så høy at jeg får sjokk hver gang. Er det noen som vet hvordan jeg kan skru ned denne lyden? Det virker ikke som om det finnes noen valg for den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en 6233 som jeg bruker med handsfree (trådbasert). Telefonen har en slik funksjon at jeg kan holde inne en knapp på handsfreen og si et navn og så finner telefonen ut hvilken kontakt jeg vil ringe.

Dette fungerer greit - utenom en ting...som et tegn på at jeg skal si et navn som den skal søke etter, så lager telefonen en pipelyd og denne er så høy at jeg får sjokk hver gang. Er det noen som vet hvordan jeg kan skru ned denne lyden? Det virker ikke som om det finnes noen valg for den.

7038181[/snapback]

Ikke et svar på spørsmålet ditt, men på min 6280 med Logitech Freedom headset så er problemet motsatt. Når jeg foretar en stemmestyrt samtale så skrur headsettet (eller telefonen for den del) lyden ned så mye at jeg ikke kan høre bekreftelsen på stemmeoppringingen når jeg kjører bil. Irriterende det og... Noen tips?

Kanskje bedre at lyden blir litt lav enn at men blir døv av det... :hmm:

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe valg for å justere styrken på denne lyden. Men... hva skjer når telefonen står i lydløs profil? Dersom pipelyden da er borte, kan det tenkes at du kan få den bort ved å slå av systemlydene i den profilen du bruker til vanlig. Merk at dette også vil fjerne pipelydene som kommer når du setter på tastelås osv.

-snubbel

Lenke til kommentar
Ikke et svar på spørsmålet ditt, men på min 6280 med Logitech Freedom headset så er problemet motsatt. Når jeg foretar en stemmestyrt samtale så skrur headsettet (eller telefonen for den del) lyden ned så mye at jeg ikke kan høre bekreftelsen på stemmeoppringingen når jeg kjører bil. Irriterende det og... Noen tips?

Kanskje bedre at lyden blir litt lav enn at men blir døv av det...  :hmm:

7042539[/snapback]

6280 har en tendens til å justere volumet ned til minimum hver gang en samtale startes - men i god 6280-ånd gjelder dette bare med enkelte headset. Har testet dette ganske mye pga en kundecase, der endte kunden opp med å velge Nokia BH-700 da dette ga best resultat. Nokia svarte (som vanlig) "vent på neste SW-update".

-snubbel

Lenke til kommentar

Lyden i headsettet kommer også når telefonen er i lydløs. Har vært i kontakt med Nokia og de bekrefter at det "må være feil" og skulle "sende det videre".

Vi får bare håpe på at det blir fikset i en firmware-oppdatering en gang i fremtiden, selv om jeg tviler på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...