bigfeta Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Denne presangen ble meget godt mottatt, men dukket opp et par problemer. Jeg hadde glemt å kjøpe mpeg2 dekoder, så den virket jo ikke med en gang. Lastet ned nvidia purevideo dekoderen i prøveversjon for å sjekke kvaliteten, men ser ut som om det er noen flere problemer. Bildet blir både med dårlig oppløsning og pikselering når jeg spiller av live tv. I tillegg fyller det ikke ut hele skjermen (støtte for full hd i skjermen). Hva kan gjøres for å fikse opp i dette? 7483312[/snapback] Gjelder problemet bare live tv, og hvordan vet du at ikke problemet er selve kilden? Man kan ofte velge en modus på tv eller i avspillersoftware for utstrekking av innhold/overscan. 7484195[/snapback] Jeg bruker media center edition windows xp til avspillingen av tv og det er ikke signalet som er galt (signalet er flott når det kobles direkte til tv'en). Problemet gjelder kun live tv. DVD avspilling og andre ting fungerer flott. Kan det være innstillinger i kodeken? Eller må noen andre programmer/drivere innstalleres? For hauppauge kortet skal da ikke ødelegge tv-signalene? Endret 12. desember 2006 av bigfeta Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 For å sette et skår i gleden her inne: Trenger virkelig en 60 åring en stue PC? Hadde det ikke vært mer optimalt med en Videospiller med harddisk? Spørsmålet er hva han skal bruke den til? Jeg tror at han vil se tv og ha muligheten til å sette livesendinger på "pause". Og en enkel ta opp funksjon. Jeg tror dere driver med overkill til en som ikke trenger det dere håper han skal bli så glad for. Jeg hadde IKKE kjøpt Stue PC til noen i min familie..... Bare et innspill fra en som kan litt om temaet .) Lenke til kommentar
bigfeta Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 For å sette et skår i gleden her inne: Trenger virkelig en 60 åring en stue PC? Hadde det ikke vært mer optimalt med en Videospiller med harddisk? Spørsmålet er hva han skal bruke den til? Jeg tror at han vil se tv og ha muligheten til å sette livesendinger på "pause". Og en enkel ta opp funksjon. Jeg tror dere driver med overkill til en som ikke trenger det dere håper han skal bli så glad for. Jeg hadde IKKE kjøpt Stue PC til noen i min familie..... Bare et innspill fra en som kan litt om temaet .) 7484344[/snapback] Føler dette blir litt på siden av saken nå. Han ble utrolig glad for gaven og likte alle mulighetene han fikk med denne typen pc. Da er jeg fornøyd! Han ville samle alt han hadde fra før på et sted og dette kunne på en enkel måte gjøre med kjøp av en slik maskin. Men som sagt, dette blir på siden av saken. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Vel beklager at jeg tok det opp. Men jeg er sikker på at behov og ønske her er på to ulike nivåer. Er redd for at en Stue PC blir for avansert rett og slett. En vidospiller med HDD og skaleringsfunskjon gir din gode far så enormt mye mye mer igjen. For å si det slik du kjøper ikke ferrari til hansen med 12 unger Men det er deres valg, og det respekterer jeg. Dog tror jeg dere kjøper virkelig feil gave her. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Denne presangen ble meget godt mottatt, men dukket opp et par problemer. Jeg hadde glemt å kjøpe mpeg2 dekoder, så den virket jo ikke med en gang. Lastet ned nvidia purevideo dekoderen i prøveversjon for å sjekke kvaliteten, men ser ut som om det er noen flere problemer. Bildet blir både med dårlig oppløsning og pikselering når jeg spiller av live tv. I tillegg fyller det ikke ut hele skjermen (støtte for full hd i skjermen). Hva kan gjøres for å fikse opp i dette? 7483312[/snapback] Gjelder problemet bare live tv, og hvordan vet du at ikke problemet er selve kilden? Man kan ofte velge en modus på tv eller i avspillersoftware for utstrekking av innhold/overscan. 7484195[/snapback] Jeg bruker media center edition windows xp til avspillingen av tv og det er ikke signalet som er galt (signalet er flott når det kobles direkte til tv'en). Problemet gjelder kun live tv. DVD avspilling og andre ting fungerer flott. Kan det være innstillinger i kodeken? Eller må noen andre programmer/drivere innstalleres? For hauppauge kortet skal da ikke ødelegge tv-signalene? 7484309[/snapback] Hvis det er et hw mpeg2-kort så må du regne med litt tap av kvalitet på en ekstra enkoding/dekoding av strømmen, men det skal ikke være så stort. Kanskje du kan poste et screenshot av videoen og kort fortelle hva som er galt? Evt kan du prøve å vise tv i andre applikasjoner (det følger ofte en skreddersydd tv-viewer med tv-kort) og se om det er en softwareproblem? mvh Knut Lenke til kommentar
bigfeta Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 En vidospiller med HDD og skaleringsfunskjon gir din gode far så enormt mye mye mer igjen. For å si det slik du kjøper ikke ferrari til hansen med 12 unger 7484434[/snapback] Alle barna til Hansen har flyttet ut og hansen er i overgangsalderen Men det er deres valg, og det respekterer jeg. Dog tror jeg dere kjøper virkelig feil gave her. 7484434[/snapback] Det vil jo tiden vise. Han har mottatt presangen og det virker som om han liker det. Nå er det jo foreløpig ikke satt opp ordentlig. Noen tips til problemet jeg nå har? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Les her: http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=13508 gjelder for MP, men er nok en del tips her Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Med PureVideo må du stille inn for tv-titting for å få det beste bildet. Dette gjør at DVD muligens blir noe dårligere, men tipper at faren din heller vil ha bedre tv-bilde. Sjekk her: http://www.nvidia.com/object/decoder_faq.html#mediacenter Endret 12. desember 2006 av deeweef Lenke til kommentar
2re Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dersom hk har spdif trenger du ikke lydkort, men Asus/SoundMax sliter med spdif. 7248466[/snapback] Hva mener du med at ASUS sliter med spdif? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Akkurat det jeg sier . Google litt på SPDIF ASUS og SOUNDMAX. Mange som opplever at å bruke SPDIF på ASUS er alt annet en enkelt. Veldig avhengig av hvilken chip (ADi) det er på hovedkortet. EDIT: Her er en jeg har bookmerket: http://thegreenbutton.com/forums/5/36115/ShowThread.aspx Endret 13. desember 2006 av Okay Lenke til kommentar
2re Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Akkurat det jeg sier :-D . Google litt på SPDIF ASUS og SOUNDMAX. 7493353[/snapback] Google ja... Har ikke tid... Anbefaler du da et annet hovedkort, ( har du forslag?) eller et "hvilkensomhelst" rimelig lydkort med spdif Lenke til kommentar
2re Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Akkurat det jeg sier . Google litt på SPDIF ASUS og SOUNDMAX. Mange som opplever at å bruke SPDIF på ASUS er alt annet en enkelt. Veldig avhengig av hvilken chip (ADi) det er på hovedkortet. EDIT: Her er en jeg har bookmerket: http://thegreenbutton.com/forums/5/36115/ShowThread.aspx 7493353[/snapback] Er muligens ute å kjører nå men jeg skal "bare" hente ut et digitalt signal fra ASUS N4L-VM DH som så skal prossesseres i min receiver. Kan det altså by på problemer via spdif? Er det optisk utgang på dette hovedkortet? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Etter hva jeg ser: 1. Det har SPDIF 2. Bruker Realtek - så det burde gå bra. Det er SoundMAX/ADi som gir problemer = Brude gå brillefint Lenke til kommentar
2re Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Etter hva jeg ser:1. Det har SPDIF 2. Bruker Realtek - så det burde gå bra. Det er SoundMAX/ADi som gir problemer = Brude gå brillefint 7494759[/snapback] Ok Okay. Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
bigfeta Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Viste seg at jeg hadde oversett zoom funksjonen i media center. Bildet er nå da i orden. Veit ikke helt hvilke innstillinger jeg burde bruke i purevideo decoderen til nvidia så bildet er sikkert ikke optimalt. Noen som vet? Problemet nå er at radioen ikke gir lyd fra seg. Jeg vet at det er signal på antennen, og radio knappen dukker opp i media centeret, så det er ikkeno galt med driverne. Men ingen lyd. Hva kan jeg gjøre med det? PS. Mute er ikke på, de andre funksjonene fungerer godt med lyd. Lenke til kommentar
bigfeta Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Er det ingen som har hatt dette problemet før? Stue-pc er kanskje ikke så vanlig ennå... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Bruker selv bare MediaPortal (tror mulignes det har flere forumbrukerer), og kan derfor ikke si noe, men prøv å se om du får radioen til å virke med MediaPortal eller annet prg. Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Problemet nå er at radioen ikke gir lyd fra seg. Jeg vet at det er signal på antennen, og radio knappen dukker opp i media centeret, så det er ikkeno galt med driverne. Men ingen lyd. Hva kan jeg gjøre med det? Dumt spørsmål, men jeg tar en sjans: Du har satt inn to antenneledninger i tv-kortet? Radio-valget i hovedmenyen dukker opp uten denne ledningen. Kan du søke på kanaler? Lenke til kommentar
2re Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Driver å bygger "Stuegrisen", og lurer på hvilken vei du har plassert viftene bak. Skal sette inn 2 stk. 80 mm Nexus. Skal etiketten på vifta peke inn i kabinettet? Skal det blåse luft ut eller suge luft inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå