Gå til innhold

Spørsmål ang. realfag som privatist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg tatt noen telefoner..(ringte utdanningsdirektoratet og ble satt over i hytt og pine.. Fikk ikke med meg hvor jeg havna til slutt)

Men uansett:

Den personen jeg da snakket med påstod at det ennå er slik som dravisher sier, at hvis jeg tar 3mx, får jeg samtidig godkjent 2mx, og får både relfagspoeng for begge faga og fordypningspoeng.

Tror jeg må sende en mail en eller annen plass for å virkelig få bekreftet dette.

Lenke til kommentar
Nå har jeg tatt noen telefoner..(ringte utdanningsdirektoratet og ble satt over i hytt og pine.. Fikk ikke med meg hvor jeg havna til slutt)

Men uansett:

Den personen jeg da snakket med påstod at det ennå er slik som dravisher sier, at hvis jeg tar 3mx, får jeg samtidig godkjent 2mx, og får både relfagspoeng for begge faga og fordypningspoeng.

Tror jeg må sende en mail en eller annen plass for å virkelig få bekreftet dette.

7060026[/snapback]

Det samme sa pedagogisk leder på skolen min, ikke at jeg stoler på han i utgangspunktet. Men ser jo ut som det har blitt bekreftet her.

Lenke til kommentar

Når eksamen i 2MX og 3MX er på samme dag i høst, er de med ganske stor sikkerhet det til våren også. Men med de andre fagene er jo ikke det noe problem fordi 2.-klassefaget er muntlig. Før har det vært slik at man får realfagspoeng for 2MX når man har 3MX, men jeg ville forsikret meg veldig om at det fortsatt er slik, fordi i år ble det jo lov å ta opp matte og kjemi på lavere nivå enn man har karakter i fra før.

Men, når eksamen er på samme dag har det jo ikke noe å si for deg egentlig, du kan jo ikke ta begge fagene uansett, så hvis du satser på et eller annet studie til høsten, burde du jo bare ta 3MX og håpe på å få 1,5 poeng for det! Men dersom dette er et studie som KREVER 2MX (f.eks medisin), ville jeg først forsikre meg om at det går bra med bare 3MX..

Forøvrig virker det veldig mye belastning på bare et semester, skal du følge undervisning? Har du hatt fagene før? Uansett ville jeg begynt lesingen nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...