dravisher Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Articfare: Her på min 4200+ og 7800 GTX var det enormt dårlig framerate uansett hvor lavt jeg slo detaljene virket det som, men når jeg slo av skygger kunne jeg kjøre med alt på max, 1920x1200, 2xAA og 8xAF med god flyt Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) kjører 1024x768 alt på max med 2xAA, ligger på 35fps kjører mye glattere en Rome Endret 10. oktober 2006 av gunfreak19 Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 For å oppklare kva eg meiner med at det verkar klin likt. Eg syns det var ein mykje større progresjon fra Shogun: Total War -> Medieval: Total War og fra Medieval: Total War -> Rome: Total War enn det denne demoen viser. Det ser meir ut som ein Rome: Total War mod enn ein skikkeleg ny oppfølgar. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Som Gunfreak sier, så er det i World-map at de største forandringene vil ta sted. Ærlig talt skjønner jeg ikke hva som kan være så uhorvelig mye bedre i real-time slagene. Rome hadde veldig gode slag, men noen småting manglet. Disse var spesielt (for meg) det at man ikke kunne bestemme hvilken vei man ville at soldatene skulle se, og at områdene så litt udetaljerte, flate og kjedelige ut. Dette er endret i M2TW. Det ser mye bedre ut nå. Mener du at M2TW burde endre real-time battles bare for endringens skyld? Hvis ikke, hva mener du mangler da? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 du kan da besteme hvilken vei folka skulle se i rome, er bare å trekke dem ut på linje det, eller er det noe annet du tenker på Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 du kan da besteme hvilken vei folka skulle se i rome, er bare å trekke dem ut på linje det, eller er det noe annet du tenker på 7042796[/snapback] Det er vel one-click control han mener. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Annet enn punktum og komma (tror det var de tastene som bruktes) for å "vri" på en formasjon så skjønner jeg ikke helt hva Hr. Jenssen mener. Savnet kanskje litt at man ikke kunne be soldatene om å ta en helomvending uten at de måtte stokke om på seg, men syns ikke det er så viktig (og er mulig det ville skadet gameplayet litt også). Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 du kan da besteme hvilken vei folka skulle se i rome, er bare å trekke dem ut på linje det, eller er det noe annet du tenker på 7042796[/snapback] Problemet er at når soldatene står i ro, så vil du ha dem til å snu seg 180 grader rundt uten å begynne å gå, så er det umulig i Rome. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Som Gunfreak sier, så er det i World-map at de største forandringene vil ta sted. Ærlig talt skjønner jeg ikke hva som kan være så uhorvelig mye bedre i real-time slagene. Rome hadde veldig gode slag, men noen småting manglet. Disse var spesielt (for meg) det at man ikke kunne bestemme hvilken vei man ville at soldatene skulle se, og at områdene så litt udetaljerte, flate og kjedelige ut. Dette er endret i M2TW. Det ser mye bedre ut nå. Mener du at M2TW burde endre real-time battles bare for endringens skyld? Hvis ikke, hva mener du mangler da? 7042732[/snapback] Grafikk/motor: Grafikken er ein forbetring, men det kunne vore meir. Syns den har vore større fra tittel til tittel før. Allikevel, den er bra og fungerer bra. Skulle ønske å sjå fleire einingar på ein gong, her ser det ikkje ut til å vera ein forbetring fra Rome: Total War. Handtering av sanntidsslag: Her evner eg ikkje å sjå noko som helst nytt. Ordre, formasjonssystem etc. er ein kopi av Rome: Total War. Det burde vore meir orden her på sjølve dette systemet. Kanskje meir AI til hjelp hadde vore ein idé. (I den verkelege verden har ein jo lokale kommandørar for kvar bataljon, kompani, tropp osv.). Graden av dyktighet på AI kunne jo variert på samme måte som kompani får erfaring. Det skulle ikkje vore nødvendig å heile tida med mikrostyring sørga for at kvart kompani ikkje står dumme som brød med ryggen til når steintungt kavaleri kjem dundrandes, til eksempel. Det kunne definitivt vore større grad av realisme. Sidan Rome har Total War-serien følt veldig arcade-aktig ut på dette området, bortsett fra forbetra fysikk. Eksempel: Eit slag tar nokre minutt og er veldig actionfylt gjerne fra starten. I verkelegheten kunne desse vara i timar og døgn og ha mange fleire element enn 'full hard on onslaught'. Så fleire valgmulighetar i 'change of pace' etc. hadde vore ønskeleg. Konklusjonen er at det er sikkert mykje meir som kunne ha blitt gjort fra Rome til Medieval 2 for å gi det eit eige uttrykk - til det betre. Totalt sett er det uansett eit godt spel som er gøy å spele, mine innvendingar til tross. Endret 10. oktober 2006 av fenris1911 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 du kan da besteme hvilken vei folka skulle se i rome, er bare å trekke dem ut på linje det, eller er det noe annet du tenker på 7042796[/snapback] Problemet er at når soldatene står i ro, så vil du ha dem til å snu seg 180 grader rundt uten å begynne å gå, så er det umulig i Rome. Eller tar jeg feil? 7043105[/snapback] Det er så og si umulig. Dog trenger jeg aldri å snu dem Lenke til kommentar
DeZtr0 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Som Gunfreak sier, så er det i World-map at de største forandringene vil ta sted. Ærlig talt skjønner jeg ikke hva som kan være så uhorvelig mye bedre i real-time slagene. Rome hadde veldig gode slag, men noen småting manglet. Disse var spesielt (for meg) det at man ikke kunne bestemme hvilken vei man ville at soldatene skulle se, og at områdene så litt udetaljerte, flate og kjedelige ut. Dette er endret i M2TW. Det ser mye bedre ut nå. Mener du at M2TW burde endre real-time battles bare for endringens skyld? Hvis ikke, hva mener du mangler da? 7042732[/snapback] Det er også vanskeligere å se hva slaks fiender som er i skogen og å få dine soldater til å angripe dem, så har du jo det at det er Kommer til å bli vanskeligere å angripe borger nå når de kan ha opp til tre forsvar ringer rundt borgen og som hr. Jenssen sier mere detaljert kart med my mere ulent tereng en det var i Rome. Lenke til kommentar
koronag Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Bunnlinjen er: Dette er helt rått! Jeg har ingen ting å utsette (for en gang skyld), bortsett fra at jeg må ha mer maskinkraft. Lenke til kommentar
Martin4 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg synes også kampene var helt like Rome, men Rome var jo knallbra så det er jo egentlig ikke noe å klage på Dessuten tror jeg også de største forandringene vil komme i campaign modusen. Som sagt før så kan man snu soldatene i Rome med punktum/komma, men det var kanskje ikke det dere tenkte på... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg synes også kampene var helt like Rome, men Rome var jo knallbra så det er jo egentlig ikke noe å klage på... 7047601[/snapback] My point exactly. CA har jo endret på det som ikke var bra i Rome, og det som fungerer bra fra før av, lar de stå. Er det noe jeg HATER, så er det spilloppfølgere som er helt ulik forgjengerne. Et veldig bra eksempel er Ghost Recon 3 for PC. Spillet er sikkert bra, men det er jo et helt annerledes spill enn 1'ern! Slik skal det ikke være! Jeg la fra meg 3'ern nesten med en gang (good thing at jeg ikke kjøpte det). Overgangen ble bare alt for stor. Jeg synes det er kjempeflott at M2TW er likt Rome. Total War er Total War. Da skal ikke oppfølgeren til Rome være helt ulik Rome. Jo mer likhet, jo bedre. Greit med endringer (for guds skyld), men det skal ikke være så ulikt at spillet føles helt fremmed. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 hvis du forandrer formye er det liksom ikke TW. syns alle spillene er veldig like når det kommer til slag delen. den størte forandringen når det kom til slag delen fra MTW til Rome var 1 grafikken, 2 seige delen, første gang man hadde fått det. vansklig å si hva som blir den store forandringen fra rome til M2TW men man kan ikke si noe om det fra en demo. selv tror at kampanje delen er den som har fått flest oppgraderinger Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg synes det er kjempeflott at M2TW er likt Rome. Total War er Total War. Da skal ikke oppfølgeren til Rome være helt ulik Rome. Jo mer likhet, jo bedre. 7047773[/snapback] Kva er då poenget med å kjøpe M2TW? Ein kan jo like godt spele Rome. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg synes det er kjempeflott at M2TW er likt Rome. Total War er Total War. Da skal ikke oppfølgeren til Rome være helt ulik Rome. Jo mer likhet, jo bedre. 7047773[/snapback] Kva er då poenget med å kjøpe M2TW? Ein kan jo like godt spele Rome. 7048807[/snapback] Nå får vi spille spillet i middelalderen (igjen), og vi får vel kanskje bevege oss opp mot Norge. Mye bedre grafikk, nye units, bedre AI, nye oppdrag, nye spennende faksjoner... Ærlig talt kunne jeg betalt fullpris for et spill som er AKKURAT likt Rome, bare det er satt i Middelalderen. Jeg kunne betalt fullpris for en godt forsegjort mod til Rome som foregår i Middelalderen... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 og ikke glemm at campanje kartet vil har mye større forandringer fra rome, de har forandra på hvordan du beveger deg fremover i tid, man har fått tilbake filmer fra assasins(noe som har vært borte siden shogun) nå kan man velge om man vil bygge byen inn til en by eller et slått osv. og det er jo tross alt på kampanje kartet man tilbringer meste parten av tiden i TW Lenke til kommentar
alinor Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Gleder meg som en unge, har spilt siden Shogun og ser dette som en fantastisk blanding av alle spillenes gode sider+ litt nytt krydder som kommer yil å gjøre det til det beste spillet noensinne. PS. Kan kjøre alt på highest med screen resolution 1600:1200 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 og ikke glemm at campanje kartet vil har mye større forandringer fra rome, de har forandra på hvordan du beveger deg fremover i tid, man har fått tilbake filmer fra assasins(noe som har vært borte siden shogun) nå kan man velge om man vil bygge byen inn til en by eller et slått osv. og det er jo tross alt på kampanje kartet man tilbringer meste parten av tiden i TW 7048966[/snapback] Absolutt. Poenget er uansett at det er få ting som trengte å gjøres bedre i Rome. Det aller meste har visst blitt fikset til M2TW, så jeg klager definitivt ikke. Det er faktisk bare EN ting jeg krever av M2TW, og det er bedre og mer uforutsigbar AI på kampanjekartet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg