Gå til innhold

Demo av Medieval II: Total War (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det så utrolig lekkert ut. Nesten litt for lekkert, blir litt bekymra for frameraten på min egen pc. Men forrige spill var vanedannende så det holdt, da hadde jeg en enda mer sliten pc og kjørte på mer eller mindre laveste grafikk. Får håpe det innfrir denne gangen, nå er jo overaskelsesmomentet brukt opp i og med at det er bygget over samme lest som sist.

Lenke til kommentar

har hatt denne noen dager nå, man blir fort lei, da man liksom ikke kan gjøre noe serlig, og fra hva jeg har hørt er den mer eller mindre umodbar, folka på TWcenter har i værtfall ikke fått det til enda, det har er koda.

men pent er det, dette går bedre på min pc enn det rome gjør

Lenke til kommentar

De som hadde PC-gamer-demoen måtte ha en prosessor som støttet SSE2. Prosessorer som ikke gjør det:

* AMD Athlon

* AMD Athlon XP / MP

* AMD Duron

* AMD Sempron (Socket A versions)

* Intel Pentium II Xeon

* Intel Pentium III Xeon

* Intel Pentium II

* Intel Pentium III

* Intel Celeron (Slot 1, Socket 370)

* Intel Itanium

* Intel Itanium 2

Lenke til kommentar

Nah, er vel ikke første spillet som krever sse2, har man en gammel cpu så kan man ikke regne med å spille alle de nyeste spillene, sånn er det bare, dessverre. Jeg lå ca på 30 fps på medium settings..

Opteron 175, 1 gig ram og x800gto.. Det ser ut til å være mer optimalisert enn Rome.. Håper ihvertfall at dette er tilfellet med selve spillet.

Det ser veldig pent ut, håper dem har tatt lærdom av hvilke små feil som ble gjort med Rome. Dette spillet er eneste grunnen til at jeg oppgraderte maskinen min, så nå får dem levere varen... :thumbup:

Lenke til kommentar

Damn, så tidlig ja! Visste at en demo var ute på nett (en slags warez-versjon), men jeg trodde den kun skulle benyttes av anmeldere som skal skrive sniktitter og slik. Jaja, får jo prøve den ut da. Rome er tross alt tidenes RTS. Håper dette lever opp (vel, jeg er egentlig sikker på at det gjør det - det var få ting som ROme ikke hadde, og jeg regner med at de finnes i M2).

Lenke til kommentar
På meg verkar dette spelet så langt klin likt som Rome: Total War. Skuffandes sånn sett.

7040282[/snapback]

På samme måte som Rome var "klin" likt Medieval 1 - Total war.. Men går man tilbake og spiller den så ser man hvor "revolusjonerende evolusjonerende"?!gameplayet er i Rome.. Har akkurat installert Rome med BI og Aleksander på nytt mens jeg venter på MTW2 og ser mange "nyvinninger" som kan slå begge veier.. En demo er ikkeno god pekepinn på dette spillet da TW serien bygger på helheten..

Tipper det kommer et par overraskelser når spillet kommer..

Lenke til kommentar
På meg verkar dette spelet så langt klin likt som Rome: Total War. Skuffandes sånn sett.

7040282[/snapback]

Du mener at det er skuffende at Medieval 2 ligner Rome, når det er oppfølgeren? Burde det "virke" klin likt noe annet spill?

Personlig synes jeg denne demoen varmet mitt hjerte. Jeg har ikke fått prøvd meg på world-map enda (siden det ikke finnes i demoen), men slagene holder samme gode standard som i Rome. Dessuten har de jo selvsagt også fått seg en deilig ny grafikk-motor, som i tillegg faktisk krever ganske så "lite"! Jeg hadde i allefall ingen problemer med å kjøre spillet på maks (AA og AF på 2x). Noen små ting irriterte meg med Rome. En av de tingene var at man ikke kan bestemme hvilken retning soldatene skal stå. Det kan man heldigvis her. Jeg regner med at spillet i world-map (som tok opp mest tid hos meg, siden det er der jeg er genial - i real-time-slagene er jeg piss-dårlig) kommer til å bli mye bedre enn i Rome også. Jeg håper virkelig på en bedre og mer uforutsigbar AI.

Uansett, dette spillet blir knallbra, og kommer garantert til å ta opp like mange hundre timer som ROme gjorde. Minst. :)

Lenke til kommentar

Vel, det kommer jo litt ann på spesifikasjonene ellers, men det står ikke noe om at det ikke blir støttet på wikipedia sitt faktasted om SSE2, så det skulle gå greit, men i ditt tilfelle får du nesten bare laste ned og prøve.

Det du kan gjøre er å laste ned cpu-z, og starte opp det, da vil du enkelt få svar på om du har det! :thumbup:

cpu-z: http://www.cpuid.com/download/cpu-z-137.zip

Når jeg starter opp cpu-z kan jeg eksempelvis se at min prosessor kun har vanlig SSE og ikke SSE2 eller høyere ;)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...