Gå til innhold

Program til aa programmere i.

Anbefalte innlegg

Fortiden tar jeg computer programing paa skolen, og vi laerer der Visual Basic paa et enkelt nivaa. Siden jeg har dette faget, har jeg ogsaa lyst til aa utvikle dette hjemme i tillegg. Problemet er da at jeg trenger et program aa programere i.

Visual Basic koster penger, i alle fall slik som jeg har forstaatt, og jeg har ingen interesse av aa kjope programmet. Jeg kan da selvsagt laste det ned, men nedlasting er ikke akkurat det mest populaere i USA. Jeg kan faa noen som har det til aa brenne det ut, men det blir da et mye stoerre styr. Det jeg da spoer om er om noen vet om et program der jeg kan lage enkle visual basic programmer, som ikke koster penger og er 100 % gratis aa bruke?

Jeg surrer litt rundt paa microsoft sine hjemmesider, og finner ut at de har Microsoft® Visual Basic® 2005 Express Edition til tydeligvis en gratis nedlasting. Hva med Visual Basic 6.0? Jeg finner heller ingen steder hvor jeg kan kjope det. Snakker vi her det samme programmet?

Jeg haaper jeg ikke har starten en lignende traad til en som allerede eksisterer, men jeg fant ingenting.

Takker saa meget for alle hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visual Basic 6.0 er gammelt og utdatert, og koster så vidt jeg vet penger. Det kan hende Microsoft har lagt det ut gratis siden det er så gammelt, men det vet ikke jeg noe om.

Visual Basic 2005 Express Edition er derimot gratis, og - som navnet sier - nytt.

Dette er det beste av de to, men hvis dere bruker 6.0 på skolen er det vel lurest å ha det også hjemme.

Degeim

Lenke til kommentar

Gå for 2005 Express du. På enkle nivå skal du ikke ha store problemer med forskjellene, og utviklingsmiljøet, editoren, er langt bedre i nye versjoner.

VB6 er som nevnt gammelt og ikke å få kjøpt lenger. Mange bruker det fremdeles siden Microsoft brøt kompatibiliteten til versjon 7 (første .NET), språkene er ikke helt de samme, innmaten er ganske så forskjellig. Dermed vil nok ikke MS gi VB6 til nedlasting, de gleder seg nok heller til å ikke ha noen supportforpliktelse på det vil jeg tro.

Makrospråket VBA i Office er VB6, så om du har Excel kan du lage både programmeringsøvelser og nytteprogrammer der. VBA kan dog ikke lage exe-filer.

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...