Gå til innhold

NEMIA.no Versjon 2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen kjappe tanker jeg gjorde meg:

- Ikke inkluder fullverdige HTML-sider (med <html>, <head>, <body> osv) i en eksisterende HTML-side.

- Tabeller skal kun brukes til tabulære data.

- Ikke påstå du har validerbar kode når du ikke har det. :)

- Stilig design, men jeg er skeptisk til hvordan det vil se ut i større oppløsninger.

Lenke til kommentar

Jeg gjør omvendt av Tor og tar designet siden koden ikke er noe særlig.

Pros:

* Behagelige farger

Cons:

* Ukonsistent merking av linker.

- Merker jeg prøver meg litt frem for å finne linker.

- "READ MORE" har ingen afordance og er ikke godt nok synlig

- Produktene har ingen afordance

- Generellt er det mange steder man tror man kan klikke men ikke kan. Der man skal klikke prøver man ikke.

* Ikke helt god alignment

* Kunne fint hatt litt større line-height

* Header burde også være link, Hjem linken burde være den første ikke nest siste(Dont make the user think)

* Hvordan får man ukens tilbud? En link hadde vært fin.

* <title> sier ingenting om hvor i siden man er. noe den bør

* Valideringsknapper er ikke kult.

Koden var somsagt ikke bra i det heletatt.

Lenke til kommentar
Den var stygg!  :D

Nei, helt på sin plass.

Litt uenig med orsus angående linker, syns de var godt merket. Savner derimot tydelig hover på diverse knapper i meny og ellers på siden.

Med affordance menes hva et objekt "signaliserer" om sin oppførsel og funksjonalitet gjennom hvordan det ser ut.

Du klarer sikkert å uttrykke deg på en enklere og mer forståelig måte, orsus. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Den var stygg!  :D

Nei, helt på sin plass.

7038716[/snapback]

Joda, den var det, men det var styggt gjort å ha de knappene der når den ikke validerte!

Lenke til kommentar

Du har to html-tagger.

<html>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">

Kan vanskelig tenke meg at denne siden har validert siden den så dagens lys, men i motsetning til en del andre her så synes jeg ikke bruk av tabeller i design er helt på jordet så lenge man kun bruker det i situasjoner der semantikk og css vil ta for lang tid og skape mye plundring. Du har derimot brukt altfor mange tabeller, som i mange tilfeller lett kunne blitt erstattet med semantisk riktig html.

Å slenge på at koden validerer både css og html, når den ikke validerer noen av delene går på troverdigheten av bedriften, noe som ikke akkurat gir positivt utslag.

Ellers hadde du fine priser på webhotellene :)

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Stilig design, men det ser rumpe ut i høyere oppløsninger. Selv i 1280x1024 begynner jeg å holde inne Ctrl og dra musehjulet for å zoome. Jeg ville økt alle størrelser med 50 %, så er vi inne på noe.

Som allerede nevnt er koden ikke mye å skryte av. Ikke bruk tabeller som et designverktøy! Kast tabellane!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...