jensemil Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Aristoteles sa: ''Det ligger i menneskers natur å undre seg over tillværelsen!'' Mange filosofer, grublere og tenkere blir glemt i dagens sammfunn. Så jeg lurer på, hva sa du? Eller, hva sier du? Gjerne forkort deg til en settning eller 2. (det jeg vil fram til er filosofiske tanker, som kan få folk til å tenke mer, lære, osv.) Endret 10. oktober 2006 av jensemil Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Rebel-Rider sa: "D e bedre me håll i tennern en hål i haue" ™ (på forståelig bokmål) "Det er bedre med høl i tenna en høl i hue." (En diskusjon der det ble diskutert om cola light er sunnere en vanlig cola) Om det er filosofisk er en annen sak. Endret 10. oktober 2006 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 "Dårlige opplevelser er ofte gode erfaringer." - JBlack Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 "Jeg undrer noen gang om solen skinner like varmt mot våre herrers hud som den gjør mot vår.." Eplefe i diskusjon om politikk, faktisk, der det var en som påsto at i følge en mer ukjent retning i pagan-religionene kom det an på hvor mye godt du har gjort for andre hvor varm huden din ble av solskinn. Våre "herrer" i dette tilfelle er da snakk om politikerne i landet. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 "Hvorfor trenger det moderne mennesket illusjoner om en gud?" - Speik Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Du veit, du må ingenting! Må du noe så er du fortapt! Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 det VIL komme bedre tider - Pinglebolle i selvmordsdiskusjon Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Du er ikke ferdig med å lage middag, før du har tatt oppvasken! - Ozelot Mitt svar da min mor lurte på om jeg var ferdig med å lage middag... (og jeg støtter det ordtaket den dag idag!) Endret 10. oktober 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det er bedre å tenne et lys, enn å forbanne mørket Lenke til kommentar
Royo Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ikke tving noen til eksistens, uten å ha deres samtykke. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Forståelse er dressur. Indsigten er "anorganisk" og "giftig", den tilhører ikke det groende, vegetative liv, men kræver allikevel sin plads. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 I haven't done heroin. I wouldn't recommend heroin...but it hasn't hurt my record collection. Have you ever noticed? Anybody going slower than you is an idiot, andanyone going faster than you is a moron. I think people should be allowed to do anything they want. We haven't tried that for a while. Maybe this time it'll work. I'm completely in favor of the separation of Church and State. My idea is that these two institutions screw us up enough on their own, so both of them together is certain death. Some people see things that are and ask, Why? Some people dream of things that never were and ask, Why not? Some people have to go to work and don't have time for all that. If crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? Fighting for peace is like screwing for virginity Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 "We think caged birds sing, when indeed they cry." John Webster "A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic." Joseph Stalin "Some people like Autumn because all the leaves change colors and everything look so pretty. I like it because everything dies." R.M. Weiner "Go on, get out - last words are for fools who haven't said enough." Karl Marx, last words Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Du er ikke ferdig med å lage middag, før du har tatt oppvasken! - Ozelot Mitt svar da min mor lurte på om jeg var ferdig med å lage middag... (og jeg støtter det ordtaket den dag idag!) 7039484[/snapback] Du mamma, du mamma, du helv...s mamma ... Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 ''Lykklighet ligger kun i tankene'' Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 De fleste mennesker dør uten å ha levet. Deres eneste lykke er at de ikke vet det. -Henrik Ibsen Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 " 99% av det å være vis, er å være det i riktig øyeblikk " Husker ikke helt hvem som sa det. Filosofiske tanker kan gjøre deg gal, tanker som : Hva er uendelig, Hva er ingenting, Hva finnes EGENTLIG der ute, Tenk om verdenshistorien er en bløff, osv. veldig morsomme saker. Kan nesten sammenligne filosofi med konspirasjonsteorier ( i noen tilfeller ) I will never hold my tungue, it's my born right to not. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg trodde egentlig at denne tråden var ment for egne visdomsord, men ser at folk flest poster mer eller mindre kjente sitater. Det får så være. Om jeg skal ta et av mine egne: "Mennesket er dyr med et tynt ferniss av kultur. Jo tykkere dette laget er, jo mer skiller vi oss fra det bestiale." Og et av mine favorittsitater: "They say that the secret of success is to be at the right place at the right time. I figure that since you don't know when the right time is going to be, you just have to find the right place and hang around..." Calvin and Hobbes. (Tommy & Tigern) Geir Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Og et av mine favorittsitater:"They say that the secret of success is to be at the right place at the right time. I figure that since you don't know when the right time is going to be, you just have to find the right place and hang around..." Calvin and Hobbes. (Tommy & Tigern) 7086740[/snapback] Ah, Tommy & Tigern har mange herlige gullkorn. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Relgion er bare forklaringen på smutthulene i vitenskapen For vitenskapen-for vitenskapen! Lars Von Triers "Riget" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå