Gå til innhold

Hva sa du? Filosofiske settninger.

Anbefalte innlegg

Aristoteles sa:

''Det ligger i menneskers natur å undre seg over tillværelsen!''

Mange filosofer, grublere og tenkere blir glemt i dagens sammfunn.

Så jeg lurer på, hva sa du? Eller, hva sier du?

Gjerne forkort deg til en settning eller 2.

(det jeg vil fram til er filosofiske tanker, som kan få folk til å tenke mer, lære, osv.)

:hmm:

Endret av jensemil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rebel-Rider sa:

"D e bedre me håll i tennern en hål i haue" ™

(på forståelig bokmål)

"Det er bedre med høl i tenna en høl i hue."

(En diskusjon der det ble diskutert om cola light er sunnere en vanlig cola)

Om det er filosofisk er en annen sak.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

"Jeg undrer noen gang om solen skinner like varmt mot våre herrers hud som den gjør mot vår.."

Eplefe i diskusjon om politikk, faktisk, der det var en som påsto at i følge en mer ukjent retning i pagan-religionene kom det an på hvor mye godt du har gjort for andre hvor varm huden din ble av solskinn. Våre "herrer" i dette tilfelle er da snakk om politikerne i landet.

Lenke til kommentar

I haven't done heroin. I wouldn't recommend heroin...but it hasn't hurt my record collection.

Have you ever noticed? Anybody going slower than you is an idiot, andanyone going faster than you is a moron.

I think people should be allowed to do anything they want. We haven't tried that for a while. Maybe this time it'll work.

I'm completely in favor of the separation of Church and State. My idea is that these two institutions screw us up enough on their own, so both of them together is certain death.

Some people see things that are and ask, Why? Some people dream of things that never were and ask, Why not? Some people have to go to work and don't have time for all that.

If crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight?

Fighting for peace is like screwing for virginity

Lenke til kommentar

"We think caged birds sing, when indeed they cry."

John Webster

"A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic."

Joseph Stalin

"Some people like Autumn because all the leaves change colors and everything look so pretty. I like it because everything dies."

R.M. Weiner

"Go on, get out - last words are for fools who haven't said enough."

Karl Marx, last words

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du er ikke ferdig med å lage middag, før du har tatt oppvasken! - Ozelot

Mitt svar da min mor lurte på om jeg var ferdig med å lage middag...

(og jeg støtter det ordtaket den dag idag!)

7039484[/snapback]

Du mamma, du mamma, du helv...s mamma ... ;)

Lenke til kommentar

" 99% av det å være vis, er å være det i riktig øyeblikk "

Husker ikke helt hvem som sa det.

Filosofiske tanker kan gjøre deg gal, tanker som : Hva er uendelig, Hva er ingenting, Hva finnes EGENTLIG der ute, Tenk om verdenshistorien er en bløff, osv. veldig morsomme saker. Kan nesten sammenligne filosofi med konspirasjonsteorier ( i noen tilfeller )

I will never hold my tungue, it's my born right to not.

Lenke til kommentar

Jeg trodde egentlig at denne tråden var ment for egne visdomsord, men ser at folk flest poster mer eller mindre kjente sitater. Det får så være.

Om jeg skal ta et av mine egne:

"Mennesket er dyr med et tynt ferniss av kultur. Jo tykkere dette laget er, jo mer skiller vi oss fra det bestiale."

Og et av mine favorittsitater:

"They say that the secret of success is to be at the right place at the right time. I figure that since you don't know when the right time is going to be, you just have to find the right place and hang around..."

Calvin and Hobbes. (Tommy & Tigern)

Geir :)

Lenke til kommentar
Og et av mine favorittsitater:

"They say that the secret of success is to be at the right place at the right time. I figure that since you don't know when the right time is going to be, you just have to find the right place and hang around..."

Calvin and Hobbes. (Tommy & Tigern)

7086740[/snapback]

Ah, Tommy & Tigern har mange herlige gullkorn. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...