olemedkrutt Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har følsomme ører, jeg klarer ikke å være på kino, diskotek og/eller lignende. Og ihvertfall ikke nyttårsaften(uten ørepropper). Så derfor lurer jeg på om jeg bør være redd for å eventuelt bli 100% døv, ved at jeg for en gangs skyld blir dratt med på no skikkelig hardcore diskotek ellernoe. Hvor mye skal til for å bli momentant døv ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Lydnivået må opp i 140db+ for at du skal kunne bli momentant døv, lydnivået på diskoteker ligger rundt 110-120db det er skadelig og kan gi redusetrt hørsel over tid, men du kan ikke bli momentant døv på et diskotek. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Smerte er veldig individuelt - også når det gjelder hva som er 'for høyt'. Selv om du har en lavere terskel for hva som er ubehagelig/smertefullt så går nok ikke hørselen din føyken ved et lavere volum enn for folk med mer 'normal' smerteterskel i forhold til lyd. Med andre ord får du forvarsler i bøtter og lass før det virkelig er fare på ferde i motsetning til andre som kanskje har veldig lite å gå på før de tipper over i faresonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har spilt trommer i et band i snart 4 år nå (rock/punk). I ca 2 og et halvt år spilte jeg uten ørepropper. Jeg kan merke at hørselen min ikke er like god. Vet ikke hvor høyt det var i dB, men det har vært ganske så høyt Så vær forsiktig med ørene;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå