Spr0cket Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 trenger forslag til deler til xfx gf 7900gt, abit k9n sli og amd x2 5k+ i am2 - dvs til gpu/minne, nb og cpu. Ønsker tips til blokker, radiator og pumpe/res/tank. Er ikke gira på TT mer, så jeg trenger hjelp til å finne riktige blokker til en nice price. Hvis vi sier et tak på ca 1500 kr, er det mulig? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Nei, det er det ikke. Ikke hvis du vil ha en viss ytelse. Til 1500 får du _IKKE_ en kurant skjermkort, cpu og nb-blokk sammen med en radiator og en pumpe som kan håndtere det. Prøv det dobbelte. Iallfall en tusenlapp mer. Lenke til kommentar
Duality Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) 1500 kr holder akkurat til en god cpu kjøler +/- chipset og frakt ;P Endret 10. oktober 2006 av Duality Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 takker for synspunkter. Bare for å ha det sagt er jeg ikke gira på å ha det råeste av det råe, men noe som duger bedre enn luft/stock. silent ftw. Det jeg egentlig hadde håpet på var at noen skulle foreslå konkrete produkter i dette emnet. Lenke til kommentar
Duality Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Er utrolig hardt når du har 1500 kr det er nærmest umulig! det er faktisk umulig... 1500 kr kommer du ikke langt med, vannkjøling koster og det er en grunn til det! finnes faktisk bedre stock kjølere som funker bedre enn billig vannkjøling.. Når man første kjøper vannkjøling synes jeg man skal putte litt i det men nå vet ikke jeg hva du mener, tenk bare litt på det Er ikke gira på TT mer, så jeg trenger hjelp til å finne riktige blokker til en nice price. Hvis vi sier et tak på ca 1500 kr, er det mulig?Siden du ikke er gira på TT er jeg redd du ikke kommer spesielt langt. Du spør uansett om det er mulig? Nei det er ikke mulig Just my 5'cents! Endret 10. oktober 2006 av Duality Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 hehe GREIT GREIT jeg tar poenget ditt. foreslå noe da, og hvis du ikke har skjønt det enda er jeg altså villig til å "sprenge" budsjettet (whoa) Lenke til kommentar
Duality Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) jeg kan foreslå en hel del, men ca penger du vill legge i det hadde hjulpet en del! Endret 10. oktober 2006 av Duality Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Billigoppsett noe i den duren kanskje ? CPU http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC21219&mcat=14s574 NB http://www.microplex.no/category.aspx?cat=278&mcat=14s278 Velg og vrak GPU http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMGWB3&mcat=14s277 Dette var hvertfall den desidert billigste Radiator http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265 Pumpe http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC41001&mcat=14s267 Tank http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...CRO&mcat=14s266 + slanger og nipler Endret 10. oktober 2006 av Pels Lenke til kommentar
Duality Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Ser helt grei ut den lista, bortsett fra GPU, Zalman egner seg best til sine loops! Har vertfall erfaring med en annen GPU blokk fra Zalman som ligger i søpla nuh... Den spiste opp flow'en i systemet mitt Endret 11. oktober 2006 av Duality Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 takk for forslag pels! noe av det du har foreslått var generic, og nordsideblokkene var alle sammen - det jeg lurte litt på var om noen kjente til produkter som passet til de komponentene jeg linka.. og duality - ta langfart og drit i budsjettet jeg satte opp først. btw, skrue sier screw teh flow, det er varmeutvekslinga i blokka som har noe å si Lenke til kommentar
Duality Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det har også noe og si ja, men det hjelper lite om du har god varmeutveksling i blokka og crappy flow! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det har også noe og si ja, men det hjelper lite om du har god varmeutveksling i blokka og crappy flow! 7052491[/snapback] Tingen er at alle pumpene du finner på markedet gir deg såpass god flow at bedre flow nesten ikke gir noen forbedring. Kjøp en cooltek-radiator, en cuplex pro, en AC twinplex som passer ditt skjermkort, en swiftech MCW30, en hydor l30 og en t-line til påfylling. Billigere får du det vel ikke uten å måtte bruke Thermaltak. Jeg anbefaler å bruke en 2*120mm radiator, siden du faktisk har 3 blokker. Lenke til kommentar
Duality Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det har også noe og si ja, men det hjelper lite om du har god varmeutveksling i blokka og crappy flow! 7052491[/snapback] Tingen er at alle pumpene du finner på markedet gir deg såpass god flow at bedre flow nesten ikke gir noen forbedring. 7052594[/snapback] Det har du helt rett i, men det hjelper vertfall ikke noe med blokker som minsker flowen, samme faen hvor god flow pumpen har blir det kraftig redusert gjennom en dårlig blokk som er ment for sett med lav flow! Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Det har også noe og si ja, men det hjelper lite om du har god varmeutveksling i blokka og crappy flow! 7052491[/snapback] Tingen er at alle pumpene du finner på markedet gir deg såpass god flow at bedre flow nesten ikke gir noen forbedring. Kjøp en cooltek-radiator, en cuplex pro, en AC twinplex som passer ditt skjermkort, en swiftech MCW30, en hydor l30 og en t-line til påfylling. Billigere får du det vel ikke uten å måtte bruke Thermaltak. Jeg anbefaler å bruke en 2*120mm radiator, siden du faktisk har 3 blokker. 7052594[/snapback] takker for gode råd, mr brown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå