Gå til innhold

Er det mulig å ta sylskarpe månebilder m,fz30?

Anbefalte innlegg

Hei!er det overhode mulig å ta sylskarpe månebilder på full tele med panasonic fz30?

Jeg prøvde meg på fullmåne bilder i helga,men resultatet ble jo dobbel så dårlig som kompisen min sitt bilde som var tatt med sony ericsson w800i og en gammel

7x50 kikkert,sånn skal det vel ikke være eller?

post-53203-1160433085_thumb.jpg

Dette er tatt med mobiltelefon

post-53203-1160433784_thumb.jpg

Dette er tatt med panasonic fz 30 på 12x zoom på stativ

Dette er det beste av ca 30 månebilder med alle typer innstillinger

Som dere ser er mobilbildet på frihånd mye skarpere og detaljert enn fz 30 bildet

Er 12x zoom på fz30 virkelig 12 x zoom,syns at 12 x zoom ser ut det samme som jeg ser med bare øynene?

Endret av pleiadene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zoom sier ingenting om forstørrelsen, bare at lengste brennvidde er så og så mange x ganger lengre enn korteste brennvidde.

Dessuten skjønner jeg ikke hva du syter etter, bildet fra kameraet er jo MYE bedre enn det på mobilen.

Endret av egeulf
Lenke til kommentar

Dette er tatt med FZ 30 i helgen. Det er ikke skarpet opp eller etterbehandlet noe, kun beskåret. Det er tatt på stativ med full tele, og spotmåling for å få best mulig eksponering.

maanen-okt-06b.JPG

I tillegg kjørte jeg (som alltid) ISO100, og satte ned oppløsningen til 5 MP for å få tettere utsnitt (tilsynelatende mer zoom).

Endret av manskow
Lenke til kommentar
Som dere ser er mobilbildet på frihånd mye skarpere og detaljert enn fz 30 bildet
Da er det noe galt enten med dine eller mine øyne. For meg ser bildet fra FZ30 ut til å være vanvittig mye mer detaljert enn mobilbildet, så personlig skjønner jeg ikke hva du snakker om.

Bildet fra mobiltelefonen er også plaget med en betydelig mengde artifakter og støy som man ikke ser på bildet tatt med FZ30, selv om det kan se ut som det er tatt med en alt for høy ISO hastighet. Prøv å ta bilde av andre situasjoner, så tror jeg du ser hvilket kamera som faktisk gir best kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...