another_visitor Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 hørte fra noen at Nextgentel struper båndbredden kraftig på file sharing trafikk, har noen merket noe til dette eller veit noe sikkert? De fleste ISP'ene prioriterer riktignok slik at spill, IP telefoni etc får høyere prioritet og det er greit nok.. men å strupe den spesifikke trafikken gjør svært få, ville ikke blitt sjokkert om det stemmer når det gjelder Nextgentel tho (episoden med NRK nett-tv etc) kommentarer? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Nei, Nextgentel gjør ikke det Har maksa linja mi med torrents i hele dag Har Nextgentel... Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 godt å høre! Går treigt her men mistenker at Netopia'n som jeg har hatt i 5-6 år nå fra de kunne trengt utskiftning.. Hva slags boks & abb. har dere? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Netopia 3551 og en Linksys WRT54GL bak Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det lønner seg ofte å bridge routermodem fra NGT. Da slipper man problemer med at routermodem krasjer ved moderat P2P. Dessuten er det enklere å sette opp FTP server etc bak en bridget NGT boks enn en som har spesiell NGTfirmware. Har selv en WRT54GS/Linux og en Billion 5102s i bridge som fungerer helt greit med ADSL2+ fra NGT. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 disse gamle Netopia boksene har ikke webgrensesnitt, må konfe routerene fra terminal når man setter opp port forwarding etc.. så litt usikker på om de kan settes opp i bridge mode, skal undersøke litt tommy_89, har 3351 selv.. har du gjort noe med den annet enn port forwarding? Har du testa DC også eller kun torrents? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 siden jeg har samme spørsmål, men bare at det gjelder BlueCom. Struper de linja mi når jeg laster ned torrents? jeg har 1,5Mbit, men hastigheten ned ligger på maks 40, og ligger normalt på noen og tjuge... Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) disse gamle Netopia boksene har ikke webgrensesnitt,må konfe routerene fra terminal når man setter opp port forwarding etc.. så litt usikker på om de kan settes opp i bridge mode, skal undersøke litt tommy_89, har 3351 selv.. har du gjort noe med den annet enn port forwarding? Har du testa DC også eller kun torrents? 7038672[/snapback] Begynner å bli en stund siden jeg brukte DC, så nei... Bare torrents Edit: Har ikke gjort noe annet enn å åpne portene... Endret 10. oktober 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå