Gå til innhold

"Godkjenning" av nytt oppsett

Chris_lox

Anbefalte innlegg

Hei

Har en pentium 4 3ghz som jeg vil kjøle med litt luft, stille og brukbar kjøling. Jeg har et asus p4p-800-e hovedkort. Jeg tenkte å kjøre med en Thermaltake BigTyphoon på cpu, samt en Zalman GPU-kjøler, VF700-AlCu-LED på mitt x850xt.pe.

Spørmålet er bare, vil dette passe?

Har forøvrig sjekket og det er nå 7 cm fra midten av vannblokken til psu, og til alle andre sider er det over 9 cm.

Chris :)

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har en pentium 4 3ghz som jeg vil kjøle med litt luft, stille og brukbar kjøling. Jeg har et  asus p4p-800-e hovedkort. Jeg tenkte å kjøre med en Thermaltake BigTyphoon på cpu, samt en Zalman GPU-kjøler, VF700-AlCu-LED på mitt x850xt.pe.

Har forøvrig sjekket og det er nå 7 cm fra midten av vannblokken til psu, og til alle andre sider er det over 9 cm.

7036241[/snapback]

BigTyphoon er gigantisk, og Zalman'en er også ganske 'dyp', bare så du er advart.. kan få tatt mål av dem i morgen. Jeg hadde ikke plass til Zalman'en på kortet mitt, men kjøleopplegget som var standard så veldig bra ut. Har ikke fått begynt å teste/klokke enda...

Hvilken vannblokk ligger 7cm unna hva? BigThypoon (sett ovenfra, hvis du leger ned kabinettet)er knappe 13x13cm, så du må nok regne med at den kommer drøye 6,5cm ut i fra midten på cpu'en. Hvis du har en vannblokk på psu som ligger 7cm unna midten på cpu, bør det gå akkurat

Lenke til kommentar
Hei

Har en pentium 4 3ghz som jeg vil kjøle med litt luft, stille og brukbar kjøling. Jeg har et  asus p4p-800-e hovedkort. Jeg tenkte å kjøre med en Thermaltake BigTyphoon på cpu, samt en Zalman GPU-kjøler, VF700-AlCu-LED på mitt x850xt.pe.

7036241[/snapback]

BigTyphoon er gigantisk, og Zalman'en er også ganske 'dyp', bare så du er advart.. kan få tatt mål av dem i morgen. Jeg hadde ikke plass til Zalman'en på kortet mitt, men kjøleopplegget som var standard så veldig bra ut. Har ikke fått begynt å teste/klokke enda...

Hvilken vannblokk ligger 7cm unna hva? BigThypoon (sett ovenfra, hvis du leger ned kabinettet)er knappe 13x13cm, så du må nok regne med at den kommer drøye 6,5cm ut i fra midten på cpu'en. Hvis du har en vannblokk på psu som ligger 7cm unna midten på cpu, bør det gå akkurat

7059100[/snapback]

ja, tror det skal gå bra da. jeg har den selv, og den er litt større enn vanlige kjølere. :D men den er ikke så stor nede ved cpu'en, men det er lengre opp at den er gigantisk. kansje heatpipene kan være ett problem, men mener at det skal gå hvis du har 7cm klaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...